I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducción: 29/30 de agosto Haz oraciones lógicas de estas palabras.
Advertisements

Hoy vamos a……. repasar los colores
Los adjetivos Feo/a La bruja es fea..
Describing People and Things
El Repaso de Cap 3.
Unidad III ¿Quiénes somos? Vocabulario de adjetivos
Description of Celebrities
Mi Cuaderno Ent. #1 el veinte de febrero
Las Descripciones Físicas
Juan y José U1/E2.
Útiles escolares El libro Las tijeras El papel El cuaderno El color
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Buenos días, Buenos días
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Los Colores ¡En español!.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Describir a la gente Describing people.
Algunos objetos básicos y los colores
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
Los colores.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
El Repaso de Cap 3.
REPASO (REVIEW) Study the verb charts for your quiz!
Yo puedo describirme y describir a otras personas.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Por La señorita Davis los colores (colors) Red Blue Yellow Green.
LOS COLORES = __________ COLORS españolinglés rosado amarillo negro azul morado gris de oro __________ oscuro pink yellow black blue purple grey gold dark.
Martes el 15 de octubre Escribe el pronombre personal que remplaza la palabra subrayada. (ella, nosotros, Uds. ellos) 1. La muchacha es bonita y rubia.
Making sentences plural! When there is more than one of something or someone, the definite and indefinite article and/or subject pronoun, verb and adjective.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Los Adjetivos.
El corazón rojo.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
School Objects Los Objetos Escolares.
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
lunes el 4 de noviembre Pon las oraciones en orden
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
¡LOS COLORES!.
I can demonstrate La Concordancia when describing things and people. Los Colores, La familia y Las Profesiones Day 21 10/12 de noviembre.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Día 17: el 27/28 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
Los colores As a brainstorming or Do Now activity, play the song “Los Colores” (Track 4) from Sing, Laugh, Dance and Eat Tacos. Directions: Write down.
¡Bienvenidos a la clase de Ms. Rodriguez!
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
¿Qué son estos? Reviewing plural nouns and adjectives.
Hoy vamos a……. repasar los colores dar opiniones (positivas y negativas) hablar de lo físico construir frases entender un texto.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
LOS COLORES.
Transcripción de la presentación:

I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. la concordancia identify50 adjectives demonstrate construct affirmativenegative

DOL n o 2… Identify the mistake(s) and make the correction(s). (1) 1. Ella es baja y inteligente. (3) 2. El se llamo es Tyler. (2) 3. Ella cumpleaños de Maria es el 12 de Marzo. (1) 4. Yo no es ni fea ni gorda. (1) 5. Yo soy alta, rubia, y demasiada bonita. (2) 6. Ella no es ni pelirrojo ni castaño. X e X a X Su nombre es Tyler. X El X soy o (ellas son demasiado flacas) a a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. Estudien Uds. los colores cuando terminan. X m

DOL n o 2… Continuado (3) 7. Ella no es ni demasiada rapida ni demasiada despacia. (2) 8. Chris no es tonto o gordo. (3) 9. El no es athletico. (3) 10. Él es feo, y alto, y delgado, y atlético, y extraño. X o o > ni > XX X I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 23

I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Repaso rápido: ¿Cómo se dice…? 1)The fat, purple man El hombre gordo y morado 2)A mean, yellow kid Un muchacho mal educado y amarillo

A light orange chair Una silla anaranjada clara The silver clock El reloj plateado The dark blue scissors Las tijeras azules oscuras Some green pens Unos bolígrafos verdes

I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Saquen una hoja de papel Escriban su nombre, la hora, la fecha, y el título… Prueba de los colores Escriban los números de uno a diez. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

La prueba de los colores 1)A purple hombre 2)The yellow cuaderno 3)An orange mujer 4)Some white ventanas 5)A silver móvil 6)The red puerta 7)Some green libros 8)The black tijeras 9)A dark brown caja 10)The light blue pluma Traduzca las palabras inglesas al español (recuerda la regla reversa y la concordancia) 1)Un hombre morado/violeta

Cambien de papel y saquen una pluma de color diferente La prueba vale 30 puntos (tres puntos cada número) Un punto por la regla reversa Un punto por el color correcto Un punto por la concordancia

La prueba de los colores Traduzca las palabras inglesas al español (recuerda la regla reversa y la concordancia) 1)A purple hombre 2)The yellow cuaderno 3)An orange mujer 4)Some white ventanas 5)A silver móvil 6)The red puerta 7)Some green libros 8)The black tijeras 9)A dark brown caja 10)The light blue pluma 1)Un hombre morado 2)El cuaderno amarillo 3)Una mujer anaranjada 4)Unas ventanas blancas 5)Un móvil plateado 6)La puerta roja 7)Unos libros verdes 8)Las tijeras negras 9)Una caja café oscura 10)La pluma azul clara

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can construct affirmative and negative descriptions of other people in Spanish.

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can construct affirmative and negative descriptions of other people in Spanish. Con su compañero, practiquen… El escenario n o 1: Hay un estudiante nuevo El escenario n o 2: Hay una estudiante nueva A-B Verbal Fluency

LaLa  Duplicado 24 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  La improvisación 3 (el 15)  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los adjetivos (el 13)  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER (el 19)

SÍ MÁS O MENOS NO ¿Cuántos adjetivos sabes tú? Escriba TODOS los adjetivos en una de los tres columnas. I can identify at least 50 adjectives in Spanish.