El PARAGUAS MORTAL : El caso de Georgi Markov 1928-1978 TIMES ONLINE, Friday November 16, 2001. Report: instructions for making poison found at al-Qaida.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Plurals of adjectives
Advertisements

AUTO-ORGANIZACIÓN Samuel Sanz Guzmán.
Retention & Writing Simple Sentences. Nouns-Nombres Nouns are naming words. Nouns may name persons, animals, plants, places, things, substances, qualities,
Historia del Pensamiento Económico
1. The following is intended to outline our general product direction. It is intended for information purposes only, and may not be incorporated into.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
Impersonal se and passive se It is used to say that something is done without saying who does it Se vende pan en la panadería Bread is sold at the bread.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Usos de subjuntivo Subjunctive exists in English, though only rarely does it differ in form from the indicative. Por ejemplo I wish I knew…. If I had a.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Death or Life? Our visible physical life on earth. Life as it really is in Christ. The Resurrection of the Body.
4.1 Continuidad en un punto 4.2 Tipos de discontinuidades 4.3 Continuidad en intervalos.
Cuando usar ENTONCES- LUEGO Lee las reglas y pon atención a los ejemplos. Español IV revisión - Sra.McNally.
¿Dos acciones en una oración: pretérito o imperfecto?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
¿Qué hora es?/ What time is it? There are several useful phrases for talking about the current time.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
The Subjunctive El subjuntivo. The subjunctive in English I suggest that he study. I suggest that he study. Is it essential that we be there? Is it essential.
Saber y conocer “to know”.
The organization of the human body
Pronombres ordenados yonosotros -as él ella Ud. ellos ellas Uds.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
 In Spanish there are two verbs for the verb ‘to know’  One of the verbs is : “Conocer” “Conocer”  We use conocer with people and places or to express.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Spanish at ¡Vamos! 10 Week Course Level 1. OBJETIVOS COMUNICATIVOS y GRAMATICALES - Repaso : Describir físicamente. El verbo SER, TENER, LLEVAR - Unidad.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
El Chocolate.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
Ojalá, Quizás, Tal vez… Repaso del subjuntivo.
The Impersonal and Passive se (El se impersonal y pasivo) Se dice que nuestro piloto tiene mucha experiencia. ¡Menos mal! Me da miedo viajar en avión.
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Las Horas del Día hora hora o’clock §The word hora means time in asking the time of the day. In standing time the word hora is understood. There is not.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
LecturePLUS Timberlake1 The Atom Atomic Number and Mass Number Isotopes.
Question Formation Español Uno.
El Chocolate.
First Grade Dual High Frequency Words
. Georgia Parent Survey:
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Repaso: Preterite and imperfect
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Question Formation Spanish I Page 52.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Demonstrative adjectives; adverbs of place
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

El PARAGUAS MORTAL : El caso de Georgi Markov TIMES ONLINE, Friday November 16, Report: instructions for making poison found at al-Qaida house. By The Associated Press LONDON – Osama bin Laden's al-Qaida network had a formula for making ricin, one of the deadliest known poisons. The Times said it found instructions for making the biological chemical ricin – an untraceable poison that is twice as deadly as cobra venom – in an al-Qaida safehouse in Kabul. Ricin, a powder produced from the seeds and pods of the castor bean plant, may be inhaled, ingested or injected. There is no known antidote.

El PARAGUAS MORTAL : El caso de Georgi Markov BULGARIAN UMBRELLA BULGARIAN UMBRELLA THE KILLING OF Mr. GEORGI MARKOV

El PARAGUAS MORTAL : El caso de Georgi Markov

EL PARAGUAS MORTAL: El caso de Georgi Markov

El PARAGUAS MORTAL : El caso de Georgi Markov

RICINO Pared celular Endocitosis Muerte celular Cadena A Cadena B Mecanismo de acción tóxica del Ricino

¿ Hay algo que no sea veneno?... Todas las cosas son veneno y no hay nada que no lo sea… Solamente la dosis determina que una cosa sea o no veneno. “Dosis sola facit venenum” Paracelso Paracelso Philippus Theofrastus Aureolus Bombastus von Hohenheim Philippus Theofrastus Aureolus Bombastus von Hohenheim Dr.CBG

Evaluación de las relaciones Dosis – Respuesta. x DOSIS RESPUESTA R = f ( c x t ) Dr.CBG

Regla de Haber. Efecto toxico = f ( c x t) El efecto tóxico de una sustancia química es función de su concentración en el ambiente o en el medio interno o en el medio interno y del tiempo de exposición o de contacto. del tiempo de exposición o de contacto. Dr.CBG

“Seguridad” o “nocividad” de una S.Q. concentración concentración seguridad seguridad o = o = nocividad efecto producido nocividad efecto producido La determinación experimental de este intervalo de dosis es la base de la relación : Dosis / Respuesta. Dosis / Respuesta. (efecto observado o (efecto observado o registrado). registrado). seguridad Nocivo Dr.CBG