Gifted Children Estudiantes Superdotados Santa Maria-Bonita School District.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
¡Feliz Día de San Valentín!
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
La a personal. The basic rule The a precedes a specific person or persons used as a direct object. – Levantó la taza. He lifted the cup. – Levantó a la.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Saber vs. Conocer To Know.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
La libertad y sus caricaturas Jaime Nubiola "Viatge als nous escenaris del segle XXI Barcelona, 22 abril 2007,
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Interrogative words = question words
Evaluación de Competencias del siglo XXI Habilidad: Pensamiento crítico.
Indirect Objects.
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 10 de noviembre del 2011 Propósito # 20: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following.
Práctica de mandatos informales
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
III. Direct and Indirect Object Pronouns
The Present Tense of tener (to have)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Ser vs. Estar.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los interrogativos.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Communicating with Teachers Communicandose con los maestros.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest.
Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Libro p Vocabulario y gramática en contexto.
Welcome to our PYP presentation Welcome to our PYP presentation Learning process during the unit. Learning process during the unit. Students present their.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Srta. Forgue El 8 de febrero de 2011 Español II. Ahora mismo ¿Cómo fue el fin de semana? Habla por 5 minutos sobre lo que hiciste.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
BUENOS DÍAS Saquen los apuntes, por favor. COMPARACIONES Más rápido que… Menos importante que… Tan bonita como… Mejor que, peor que, menor que, mayor.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Department of Modern Languages. Vocabulario nuevo.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Gifted Children Estudiantes Superdotados Santa Maria-Bonita School District

Definition of Gifted STATE: pupil who is identified as possessing or demonstrating potential abilities that give evidence of high performance capability FEDERAL: children with outstanding talent perform or show the potential for performing at remarkably high levels of accomplishment when compared with others of their age, experience, or environment

La definición de un estudiante superdotado ESTADO: el alumno que es identificado como alguien que posee o demuestra habilidades que muestran una capacidad de alto rendimiento FEDERAL: niños con talentos sobresalientes que muestran el potencial de rendimiento a niveles muy altos de sus logros en comparación con otros estudiantes de su edad, experiencia o ambiente

Gifted children... think outside the box. explore the complexity of a problem. are accelerated in their subject of strength. enjoy the novelty of a problem. dig deep below the surface to find answers.

Estudiantes superdotados... piensan fuera de lo común exploran la complejidad de un problema están acelerados en la materia donde tienen mayor dominio disfrutan la novedad un problema buscan fuera de la superficie para encontrar respuestas

Areas of Giftedness General intellectual ability Specific academic aptitude Creative or Productive Thinking Leadership ability Visual or Performing Arts Psychomotor ability

Áreas de Talentos Habilidad intelectual Aptitud académica específica Pensamiento creativo o productivo Habilidades de liderazgo Las bellas artes Habilidad física

THE GIFTED CHILD Asks the questions Is highly curious Plays around, yet tests well Shows strong feelings & opinions Already knows Prefers adults Thrives on complexity Is highly self-critical

Reconociendo al estudiante superdotado El Estudiante SUPERDOTADO Hace las preguntas Tiene un nivel alto de curiosidad Juega, sin embargo saca buenos resultados en los exámenes Muestra fuertes sentimientos y opiniones Ya lo sabe Prefiere a los adultos Prospera en la complejidad Es un crítico de sí mismo

Unusually large vocabulary Ability to read early Intense concentration Learn basic skills more quickly Wide range of interests Put ideas together in ways that are unusual Retain a great deal of information CHARACTERISTICS OF GIFTED CHILDREN

CARACTERÍSTICAS INTELECTUALES DE LOS ESTUDIANTES SUPERDOTADOS Un vocabulario grande La habilidad de aprender a leer a una edad temprana Concentración intensa Aprende destrezas básicas rápidamente Variedad amplia de intereses Junta ideas en maneras fuera de lo común Retiene una gran cantidad de información

How do I know if my child is gifted? Only 3-5% of the population are identified as gifted in any particular area. Gifted children can be gifted in many ways. Intellectually gifted children are not always high achievers. High achievers are not always gifted.

¿Cómo sé si mi hijo es superdotado? Sólo 3 a 5% de la populación son identificados como estudiantes superdotados en un área en particular. Los estudiantes superdotados pueden ser dotados en varias maneras. Los niños superdotados intelectualmente no siempre son alumnos de alto rendimiento. Los alumnos de alto rendimiento no siempre son alumnos superdotados.

Read with your child. Find ways to help him act upon his caring. Locate other gifted children to serve as social contacts. Expose your child to new ideas, books, people. Help your child investigate areas of interest. Answer his questions or help him find the answers. Visit museums, concerts, plays, etc. Listen! HOW CAN I HELP MY GIFTED CHILD?

ANIME ESTE TALENTO HACIENDO LO SIGUIENTE: Lea con su hijo Encuentre maneras de ayudarle con su afección Localice a otros niños superdotados por medio del programa GATE Exponga a su hijo a ideas nuevas, libros y personas. Ayude a su hijo a investigar áreas de interés Conteste sus preguntas o ayúdele a encontrar las respuestas ¡¡Escuche!!

STAR DATA FOR GATE % SCORING PROFICIENT AND/OR ADVANCED YEAR LANGUAGE ARTS MATH %93% %92.5% %91.7% %92%

El propósito de la educación es para despertar el entusiasmo en expresión creativa y el aprendizaje.~Einstein The purpose of education is to awaken joy in creative expression and knowledge. ~Einstein