Extended writing about your city

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1.a) estudiaré b) viviré c) visito d) trabajaré 2.a) mañana b) el año próximo c) ayer 3.a) estudié b) vivo c) trabajo d) lavo 4.a) Quiero ser famoso b)
Advertisements

Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 6 de octubre Write out the adjectives.
Título: Las ciudades de España Objetivo: Producing a text making reference to the present and the past miércoles, 4 de noviembre Write out the adjectives.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
En clase El infinitivo lunes diecisiete de septiembre
Mis pecados Remember how these three tense of different verb types work: Infinitive Preterite tense (past) Present tense Near future tense ar verbs e.g.
Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
Get the best grade you can in GCSE Spanish speaking Anglia Ruskin University Tuesday 22 January 2013.
El objetivo: Say what there is in your city.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Para hablar de actividades necesitamos usar verbos.  Los Verbos expresan: Acciones, o.
Tengo que ayudar en casa
Tarjetas postales 4a projecto.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
WALT: Talk about healthy living
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do? Discussing what you and others like to do after school or in your free time using regular verbs in the present.
Essential Question: What places and/or institutions should exist in a city to make the lives of its inhabitants more comfortable and enjoyable? SWBAT:
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Match the English to the Spanish
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mi dormitorio My bedroom
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Saying what you are going to do at the weekend.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Daily Routine Assessment-Monday!
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Viernes, 13 de junio Una excursión escolar To work in small groups to identify key vocabulary and phrases in an example text describing a school trip that.
Quasimodo: 5-10 minutes working on poster. If you finish early: Brainstorm! ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué?
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
If you won the lottery, what would you do?
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Así se dice Level 2 Capítulo 8. You will receive 3-4 question cards Ask your neighbor all questions. They have 1 minute per question to answer. Túrnense.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Mi ciudad Vivo en un ciudad en el centro de inglaterra, se llama Coventry. Es un ciudad bastante grande y ruidoso. Hay una museo, una estadio muy grand.
Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019
Transcripción de la presentación:

Extended writing about your city Mi ciudad Extended writing about your city

What are the good features of this text? Hola, me llamo Marisol. Tengo trece años y vivo en España. Mi ciudad se llama Granada. Está situada en el sur de España cerca de Sevilla. Me encanta mi ciudad porque es muy histórica y también hay mucho que hacer. En el centro, hay un castillo antiguo que se llama el palacio del Alhambra. Además hay muchas tiendas, por ejemplo Zara y Mango. Me gusta mucho ir de compras en el centro con mis amigos. Mi ciudad tiene una catedral grande; es bastante turística. Desafortunadamente no hay aeropuerto. Cerca de la ciudad hay montañas donde se puede esquiar. Lo bueno de mi ciudad es que hay muchos parques, pero lo malo es que hay mucho tráfico, así que es ruidosa y sucia a veces. En el pasado mi ciudad tenía una estación de trenes grande, pero hoy en día es bastante pequeña. No había centro comercial, pero ahora tenemos dos. Antes existía una piscina grande, pero no es necesario porque la playa no esta lejos. En parejas: What are the good features of this text?

What makes a good piece of writing? Range of connectives (y, pero, además, así que) Quantifiers (muy, bastante + adjectives; mucho + nouns) Opinions (x3) with reasons why Past tense (x 3) Present tense (x3) Interesting structures (lo bueno, lo malo, se puede, etc.) Word count (at least 200 words at GCSE)

The work… Me Partner includes at least 3 different connectives includes at least 3 different quantifiers includes at least 3 justified opinions includes at least 3 different past tense verbs includes at least 3 different present tense verbs includes ‘lo bueno de mi ciudad es que…’ includes ‘se puede + infinitive’ is at least 150 words long I have checked… spellings and accents (using the work we have done in class) adjectives ‘agree’ with the nouns they are describing verb endings The level of this piece of work is ……… because…………………………………………. Signed……………………………………………… The level of this piece of work is ……… because…………………………………………. Signed………………………………………………

Deberes para mañana ¿Dónde vives? ¿Cómo es tu ciudad? ¿Cómo era antes? ¿Por dónde se va al parque? ¿Está lejos? Tomorrow we are going to prepare for a speaking assessment based around the above questions. Work out what they mean in English and identify classwork in your book that will help you answer these questions. You may start to prepare an answer for each question if you wish