Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

El verbo “tener”….significa “to have”
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
¿Cómo es la casa? ¿ Qué tiene la casa?
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
¿Qué vamos a estudiar hoy?.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Expressing Posession in Spanish
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Spanish4Teachers.org 1.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Vivir Vivir is a regular -ir verb. The pattern of endings is identical to that of -er verbs, except for the nosotros and vosotros.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
MORE CONVERSATION TOOLS
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Starter: In the back of your book come up with as many different rooms in the house as you can think of. 5 minutos.
Las preguntas personales 2 grado
ES MI VIDA Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B. LOS QUEHACERES.
Mi dormitorio My bedroom
English Lesson 3.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
Repaso de escribir Español 1A.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
The following slides introduce the new verb IR.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿DÓnde vivimos? Los quehaceres Las tareas domÉsticas
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿Dónde vives? Where do you live?
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
ES MI VIDA Español 2 Unidad 1 Vocabulario A y B. LA CASA Video: Exprésate Capítulo 2 Expresavisión 2.
NOMBRE/NAME___________________________________ Hoy es ____________ el _____________ de ___________ de 2016 (day) (date) (Month) La Agenda Objective/Objetivo:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Hagan Ahora: Hoy ________________________. Escriban el lugar dónde se puede encontrar en la casa. 1. la ducha 2. la cama 3. el inodoro 4. el fregadero.
Las Habitaciones Objetivo: decir las habitaciones en tu casa
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment hunting.  A piso in Spain is known as a flat, or a floor with multiple rooms. Where as an apartamento is only a one bedroom apartment.

Piso Hunting en España!

Hacer Ahora: Describe los dibujos con los colores. 1. La flor 2. La vaca 3. You know pens! 4. A new word! 5. You know chairs!

Describe la casa en seis oraciónes. ¿Cómo es la casa? ¿De qué color son los cuartos? ¿Qué te gusta hacer en los cuartos?

Objectivo: Describe what my classes are like and what I need for them. Describe what my house is like and what I like to do in those rooms Agenda: 1.Hacer Ahora: Traducciones 2.Actividad de escuchar 3.Búsqueda 4.Hoja de repaso 5.Corre a la pizarra 6.Conclusión: Billete de salida Tarea: Finish your study guide and study for the test next class!

Hacer Ahora: Traduzca a español. 1.The house has a patio and a garaje. 2.My house has three bedrooms and two bathrooms. 3.Do you like to watch TV in the living room or your bedroom? 4.I like to read books in my patio. 5.My kitchen is yellow and very big.

Actividad de Escuchar 1. Where does she live? 2. How many bedroms does she have? 3. How many bathrooms are there? 4. Name 3 other rooms she has in her house. 5. What room does she prefer? lingua.eu/IMG/mp3/mi_apartamento. mp3

Billete de Salida 1.I like to eat in the kitchen. 2.I like to sleep in my bedroom. 3.The house is big and pretty. 4.The house has two floors. 5.The living room is red. 6.¿Cómo es tu casa? 7.¿Cuántos pisos tiene tu casa? 8.¿Cómo es tu casa ideal? 9.¿Qué te gusta hacer en el patio? 10.¿Te gusta escribir en el jardín?