Mesa redonda Investigación en Audiología

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Advertisements

CURSO AVANZADO TEÓRICO Y PRÁCTICO DE AUDIOLOGÍA
ADAPTACIÓN AUDIOPROTÉSICA PEDIÁTRICA EN PÉRDIDAS SEVERAS
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
FERIA DE ORIENTACIÓN SOBRE ESTUDIOS GRADUADOS 2014 FERIA DE ORIENTACIÓN SOBRE ESTUDIOS GRADUADOS 2014 Vestíbulo de Ciencias Naturales 11 y 12 de marzo.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Kean University Library Spanish-Language.
Prevalence of resistance-associated-mutations in HIV-infected Mexican children after multiple ARV failure M.L. Cabrera Ruíz 1, N. Pavia-Ruz 2, L. Xochihua-Diaz.
Análisis Factorial de Datos Categóricos
EVALUACIÓN, SELECCIÓN Y VERIFICACIÓN DE LA ADAPTACIÓN AUDIOPROTÉSICA
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Pinturas famosas. VISTA, SAN ANTONIO DE ORIENTE (1962) José Antonio Velásquez,
Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention.
VIDA FAMILIAR. El gran objetivo del Departamento de Vida Familiar es fortalecer a la familia como centro de entrenamiento para desarrollar un carácter.
Teacher Directions Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students use the websites on slide 3 to gather.
ENQual questionnaire National Quality Policy in Spain Susana Lorenzo MD, MPH, PhD Quality Manager Fundación Hospital Alcorcón.
© 2009 IIC 22 September º Foro TIC Hispano Ruso R & D +i Centre for Knowledge Engineering José Miguel Mata Director General del IIC.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
HIPERTENSION ARTERIAL
Por vs Para Day 2. Para “for” Para “for” destination (toward) “for” destination (toward)
Aspects Actions at UNH Sustainabitlity actions PROJECT.
FACULTAD DE INGENIERÍA DEPARTAMENTO DE INDUSTRIA UNIVERSIDAD TECNOLÓGICA METROPOLITANA ESCUELA DE INDUSTRIA EVALUACIÓN TÉCNICA PARA LICITACIÓN EN SONDAJES.
POR y PARA Both mean “FOR” Are used to state very different components. *PLEASE TAKE NOTES AS THIS WILL BE ON NEXT WEEK’S TEST*
En la granja.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Universidad de Granada 2 de abril de 2009 Julia Cardona Mack 7.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
ROLES OF HOST AND PATHOGEN MOBILITY IN EPIDEMIC OUTBREAKS: MATHEMATICAL, MODELING AND EPIDEMIOLOGICAL CHALLENGES JUAN PABLO APARICIO Instituto de Investigación.
Seminario de Tecnologías de Información Emergentes Agosto-Diciembre, 2007 Sesión # 2.
Bell Ringer Pick up a map and list of countries from the podium and start labeling countries & capitals on the map. No homework due. 
GRUPO EYE2021 S.L. Spin Off UPV JANUARY GRUPO EYE2021 S.L. is a start up Company created for develop image technology to help blind and visually.
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Andrea Pusic MD, MD MHS FACS
DIRECT OBJECT PRONOUNS -Receive the action in the sentence. -Agree with the object that they replace in number and gender.
Accomplishment 1: Enrique es muy exitoso. Él tienes 142 premios de musica. He has been nominated for 335 awards. In 1997 he went on his Vivir Tour.
By: Meghan Stephany.  Julio nació el 23 de septiembre de 1943 en Madrid, España.  His birth name was Julio José Iglesias de la Cueva.  He sold over.
Lesson snippet By Ericka Collado August 19, 2008.
Septiembre 15 – Octubre 15 BY: LakeishaVassell Hispanic Heritage Month begins on September 15, the anniversary of Independence for 5 Latin American countries:
Contener in Community Action 2005 AWARD TO THE BEST INSTITUTIONAL PRODUCTION IN THE FIELD OF REHABILITATION AND PSYCHOSOCIAL REHABILITATION Fundación Contener.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
MICROCASO 18 ♂64, insuficiencia mitral severa. Varón de 64 años Antecedentes –Fumador –HTA de larga evolución en tratamiento –Valvulopatía mitral controlada.
POR VS. PARA Por la Srta. Wiscomb. ¿SER O ESTAR? ¿ POR O PARA?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Copyright © Houghton Mifflin Company6-1 Por and Para: 1 PARA ¡Jugamos para ganar la copa! POR Trabajo por mi equipo… y el equipo es famoso por mí. 1A1B.
Gracias Este documento de Powerpoint contiene la imágen que ha solicitado Aviso de derechos reservados de autor Todos los materiales del servicio online,
Andrés Iniesta. BIO Soy de Andrés Iniesta. Él es de Albacete. Iniesta joined Barcelona at the age of 12. He has played for Barcelona since then. Om recent.
NEW ROLES NEW POLICIES Marcelo M. Giugale Director Poverty Reduction and Economic Management Africa Region The World Bank.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Tax Gap – Brecha Fiscal Dr Diego Salto van der Laat Costa Rica.
COMMON ISSUES, RECRUITMENT, AND MENTORING Jesús Lau, Ph.D Universidad Veracruzana Library Director / On UACJ sabbatical leave,
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Jeopardy en Español Prof. Edward Maddox. La Cultura Española GeografíaLa Comida & Cultura Los VerbosLa MonedaLa Literatura CREDITS…
José Luis Hernández Cáceres CECAM. Universidad Medica de La Habana.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Front page picture: Change picture by marking Picture, right click and choose send to front. Click on the icon in the middle of the picture and locate.
Front page picture Change picture by marking Picture, right click and choose send to front. Click on the icon in the middle of the picture and locate the.
Infobrion.com The creation of a virtual community in Galicia Carlos Ferrás Sexto Xosé Carlos Macía Arce Francisco Xosé Armas.
ESTUDIO AUDIOLÓGICO EN UN CASO DE SINDROME DE X FRAGIL
August 25 th & 26 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Calificar – to grade On the top of the index card, write today’s date. Then write today’s verb.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Hoy es martes en el mundo
Spanish Class Mrs. Rogers.
ESPAñol What do you know about Spanish?
Terms for Pulse monitoring Resting Heart Rate--RHR women average 78-84; men affected by digestion, medication, activity.
CIEMAT Spanish WA105 meeting
Greetings Online Materials.
Narratives in Nonfiction
Señora Daniele, Profesora de Español
Introducción a Limites Cálculo
Organización Mundial de la Salud
Transcripción de la presentación:

Mesa redonda Investigación en Audiología AEDA 2010 VII Jornadas de la Asocianción Española de Audiología Alcázar de San Juan, 23-25 abril 2010 Mesa redonda Investigación en Audiología Dr. José Juan Barajas de Prat Clínica Barajas Fundación Canaria Dr. Barajas para la Prevención e Investigación de la Sordera Universidad de La Laguna

Año: 1995 Protection Against Noise (PAN) European Concerted Action Task 6 : Quantify and seek objective evidence for noise induced tinnitus. Co-Ordinators : Manfried Hoke & Borka Ceranic Año: 1995

EU project DE 4302 Año: 2000 Network and Tools for the Assessment of Speech/Language and Hearing Ability http://www.phon.ucl.ac.uk/home/andyf/natasha/Natasha_index.htm

THAL Telehealth in Audiology Año 2010

EARCOM Año: 2009 Matrix Sentence Test Hearing professionals perform audiological tests measuring the speech intelligibility in noise in order to obtain a realistic measure for this kind of hearing disability. Identification of speech recognition threshold in noise and in quiet. Suitable also for profoundly hearing impaired people and cochlear implant users. Possibility of unlimited repetitions of measurements. Special speech simulating noise for best accuracy. No memorizing of test material possible. Adaptive level adjustment.

D. L. Jewett and J. S. Williston (1971) D.L. Jewett and J.S. Williston (1971). Auditory Evoked Far Field Averaged from the Scalp of Humans. Brain, 04, pp. 683,684

Barajas, J.J.: Evaluation of the ipsilateral and contralateral brainstem auditory evoked potencial in multiple sclerosis patients. J. Neurological Sciences. 1982 Vol 54.

Audiogram configuration from AEP in the eighties Transient middle latency information apical part of cochlea Influence the state of subject on the MLR Jose J. Barajas. (1985). Auditory Brainstem and Middle Latency Response in Early Detection of Hearing Loss in Infants. New dimensions in otorhinolaryngology – head and neck surgery (1); pp 289-292.

40 Hz Publication of Galambos et al (1981)- 40 Hz: superposition of transient middle latencies responses. ASSR smaller with subjects drowsy or sleep. Cohen (1991): ASSR not attenuate by sleep >70 Hz. Jose J. Barajas. (1988). Middle Latency and 40 Hz Auditory Evoked Responses in normal hearing children: 500 Hz thresholds.Scand Audiol Supp 30:99-104

THE EFFECTS OF THE AGE ON HUMAN P3 LATENCY J.J. Barajas. Scandinavian University Press (1990)

Barajas JJ. The effects of age on human P3 latency Barajas JJ. The effects of age on human P3 latency. Acta Otolaryngol Suppl. 1990;476:157-60.

Threshold Estimation ASSR Recordings Thresholds .5 kHz 1kHz 2kHz 4kHz Barajas et al. (2003). Threshold estimation by Auditory Steady-State Response compared to Auditory Brainstem Response Testing. XVIII IERASG BIENNIAL SYMPOSIUM. Puerto de la Cruz, Tenerife, España.

Mesa redonda Investigación en Audiología AEDA 2010 VII Jornadas de la Asocianción Española de Audiología Alcázar de San Juan, 23-25 abril 2010 Mesa redonda Investigación en Audiología Dr. José Juan Barajas de Prat Clínica Barajas Fundación Canaria Dr. Barajas para la Prevención e Investigación de la Sordera Universidad de La Laguna