“ORGANIZACIÓN de la ACTIVIDAD DOCENTE en un CENTRO BILINGÜE de PRIMARIA. PRÁCTICA DIARIA”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el quince de enero
Advertisements

Saludos / Despedidas. Saludos / Despedidas Saludos: Greetings.
Punto de partida La clase Los materiales Otros recursos
Greetings & Goodbyes.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Spanish 1+2 Pilot at St Elizabeth’s Primary School P1 and P2 - Block 1 key vocabulary.
¿Cómo se llama él (ella)?
Introduction to Spanish Units 1 and 2. Good afternoon Buenas tardes.
Español II Enero 2012 Vacaciones de invierno. February 2012 Febrero 2012 el mes del amor, esperanza Cariño y comprensión Si das amor y respeto recibirás.
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
SEÑOR SRIKANTH LA CLASE DE ESPAÑOL ¿Cómo te llamas? Intros and Greetings.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Classroom Language.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Spanish Level 1 Greetings.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
English Lesson 3.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Vocabulario (to begin). Hello! Good morning Good afternoon.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Expresiones útiles para la clase de español
Expresiones para la clase de español
E L DIARIO – T RANSLATE USING REFLEXIVE VERBS WHEN NECESSARY. Every morning, I get up at 5:30am. I always brush my teeth in the morning and in the evening.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
EL ALFABETO.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Spanish 1+2 Pilot at St Elizabeth’s Primary School P6 & P7 - Block 1 key vocabulary.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Para 6 to grado – PE Calendar, Questions, and Greetings por Señora Portabella Blanton.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Bienvenidos a clase. \. 1. Bienvenidos a clase. 2. Siéntense, por favor. 3. ¿Entienden? 4. Saquen sus libros. 5. Saquen sus carpetas. 6. Hagan el trabajo.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
¿Cómo te llamas? Me llamo... Cosas de la Clase. Greeting Adults in our Classroom Buenas tardes, clase. Dios les bendiga. Buenas tardes, Señorita. Dios.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Saludos. Saludos - Greetings  Buenos días - Good Morning  Buenas tardes - Good Afternoon  Buenas noches - Good evening/good night  Adiós- Good Bye.
Expresiones familiares para la clase de español. Phrases Ms. Rosales will say: 1)Buenos días = 2)Buenas tardes = 3)Saquen su calentamiento = 4)Saquen.
El cuento del pirata Selvin escrito por señora Bennett.
Greetings, Goodbyes, & Classroom Commands Pronunciación.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Greetings, Introductions
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Wednesday, July 22nd. Of MONDAY MORNING: THE STUDENTS ARE PLAYING Uhhh ! Ja…ja….ja… The teacher Good morning students. Go to your seats !
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Good morning everybody! Sit down, please! Be quiet, please!
Mária Podhradská.
Teacher language for the Spanish classroom
Transcripción de la presentación:

“ORGANIZACIÓN de la ACTIVIDAD DOCENTE en un CENTRO BILINGÜE de PRIMARIA. PRÁCTICA DIARIA”

Selección centros de interés Selección celebraciones y actos Elaboración vocabulario de clase Establecimiento de rutinas en el aula Selección de normas de funcionamiento y convivencia Cartelería de actividades de aula Cartelería de dependencias del centro Equipo docente

Selección de unidades didácticas GRADEGRADE 1  1.- Body parts. Locomotor system  2.- Senses.  3.- Health.  4.- Animals.  5.- Plants.  1.- Nutrition.  2.- Plants.  3.- Ecosystem.  4.- Climate.  5.- The media.  6.- Transports.  1.- Animals: wild and domestic.  2.- Body parts: body and face.  3.- My house: parts and my bedroom.  4.- Transports: I go to school….  5.- Plants: Flowers, trees and grass.  6.- Body parts animals. GRADE3GRADE3 GRADE4GRADE4 TRANSVERSETRANSVERSE HEALTHYHEALTHY HABITSHABITS TRANSVERSETRANSVERSE F O O D - H E A L T H

 Octubre: World Food Day.  Diciembre: International Human Rights Day.  Enero: Day for Non- Violence and Peace.  Marzo: World Water Day.  Abril: Books Day.  Mayo: World Environment Day.

Classroom Language: The beginning of the lesson 1.-Good morning 2.-How are you? · Good morning (everybody,everyone). · How are you today? ·Good afternoon, everybody · How´s life? · Hello, everyone. · Hi 3.-Time to begin 4.-Waiting to start · Let´s begin · 1,2,3 listen to me. · Is everybody (everyone) ready? · Please, be quiet · Are you ready? · Pay attention, everybody · Are you ok? · I´m waiting for you · Start now · Give out the books · Open your books at page… · Look at (activity five) 5.-Put your things away 6.-Register · Close your books ·Who isn´t here today? · Pack your things · Tidy up!

 Greetings.  Date.  Weather.  Helpers…

TAREA DOCENTE Trabajo previo del aula de inglés. Material SESIÓN: Los sentidos.

1.Planificación de objetivos y contenidos. 2.Secuenciación de los centros de interés. 3.Actividades.  Motivación.  Desarrollo.  Evaluación. 4.Fuentes.

 Importancia de no tener libro de texto.  El material didáctico es de elaboración propia.  El currículo de inglés está integrado a las otras áreas no lingüísticas.  Trabajo previo del área de inglés de preparación.

Las que curramos en esto somos: Maica Tendero Caballero Lidia Prieto Rodríguez Leonor Fontán Vinagre Magdalena Valverde Casares