UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Frequency adverbs L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Too, too much, too many, enough L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Past Simple regular and irregular verbs L.E.L.I. Maria.
By Thailys. Los deportes To be able to talk about likes and dislikes. I can talk about what I like and I don’t like. I can ask other people what they/he/she.
Gustar- To like (to please)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
El uso del artículo como sustantivo
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Review Do you recall the phrase “Me gusta…”? Remember that it means “I like…” If the infinitive follows, it means “I like (to do something)”.
The verb “GUSTAR” Literally means “to be pleasing to” But in English, we would say “to like”
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
And other verbs like gustar
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
Gustar to be pleasing (use it to say what someone likes, or likes to do)
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés IV María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés II María del Rosario Nolasquez Trejo Julio-diciembre.
Gustar & Similar Verbs. I.To say what people like in Spanish, we use the verb gustar. This verb literally means to be pleasing So instead of saying, “I.
PRESENT PERFECT Área Académica: INGENERÍA MECÁNICA Profesor(a): MA. E. GUADALUPE ISLAS LÓPEZ Periodo: JULIO-DICIEMBRE 2015.
Verbs This is the most important part of a speech, for without a verb, a sentence would not exist. Simply put, this is a word that shows an action (physical.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Me gustan/Me encantan Notes #2. Review At the beginning of the year we learned how to use “me gusta” and “te gusta” At the beginning of the year we learned.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar By Jami Sipe.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés III L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría Decisiones personales. Lengua extranjera.
Expressing likes in Spanish
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho Decisiones personales. Lengua extranjera.
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Gustar 1A.
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio 2014

Tema: Like, love, hate Resumen (Abstract) To express likes and dislikes, it is possible to use the words like, love and hate. In some cases we can use nouns or verbs. This presentation shows what to do in both cases. Para expresar preferencias y hablar de lo que no nos agrada, es posible utilizar las palabras like, love yhate. En algunas ocasiones podemos utilizar sustantivos o verbos. Esta presentación muestra que se puede hacer en ambos casos.

Palabras clave (keywords): Like, love hate, likes, dislikes, verb, noun Gustar, encantar, odiar, gustos, preferencias, desagradar, verbo, sustantivo

Objetivo general: El egresado será capaz de comprender las ideas principales de un discurso oral o escrito acerca de asuntos cotidianos siempre y cuando estos sean expresados de manera simple y clara, para poder relacionarse en su ámbito inmediato de igual manera podrá realizar descripciones básicas de interés personal.

Nombre de la unidad: UNIDAD 4: Hacer referencia de sí mismo y de otros. Objetivo de la unidad: Proporcionar y solicitar información básica de manera escrita y oral, acerca de acciones, actividades y preferencias.

Tema: 4.3 Hablar de preferencias y lo que no le gusta hacer. Introducción: It is very common for people to express likes and dislikes, mainly when they are talking about routines and actions they do day to day. To express these likes and dislikes, it is usual to use the words like, love and hate.

Desarrollo del Tema: It is very common for people to express likes and dislikes, mainly when they are talking about routines and actions they do day to day. To express these likes and dislikes, it is usual to use the words like, love and hate, but they can be used in different ways to express different “levels” on what we want to say. Look at the following table:

I hate… I don’t like… …is/ are OK. I quite like… I like…… I really like… I love…

VERB + -ING

TIPS! We don’t use the to talk about things we like/ don’t like in general. For example: I love books (=books in general). He doesn’t like cats (=cats in general). We often use very much with like. We put it after the noun or the verb + ing. Example: I like reading very much not I like very much reading.

To conclude, we can say, that the words like, love and hate are commonly used in English language to express our likes and dislikes, and by adding other words such as really, quite and don’t we can express these likes by «levels».

Referencias bibliográficas: Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face ElementaryTeacher’s Book. Cambridge, London. Cambridge University Press. Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face ElementaryWorkbook. Cambridge, London. Cambridge University Press. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Coursebook 1.Newbury, Berkshire. Express Publishing. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Workbook 1.Newbury, Berkshire. Express Publishing. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Grammar Book 1.Newbury, Berkshire. Express Publishing.