USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Miller Valley School Pionero en hacerse “Verde” Pioneer “Green” School.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los problemas del medio ambiente en el mundo
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Las Palabras Interrogativas
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 726 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Wastewater Treatment.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Repaso para el examen final
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 1 Brief Description: Design, construction, implementation, operation and maintenance of two wastewater.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) PROYECTO 445 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Wastewater.
Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
T.R.U.S.T. South LA | 4331 S. Main St Los Angeles, CA | | trustsouthla.org T.R.U.S.T. South LA and Abode Communities invite you to participate.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 621 Brief Description: Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location: Solid Waste.
Germinate Seedling Nutrients
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 671 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Roadway System.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
 Mariela Centeno  Parent Presentation  ECE 497  Pilar Carroll.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) PROYECTO 510 Brief Description: Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Wastewater.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 488 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Construction.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Las palabras interrogativas
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 674 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location: Expansion of.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 585 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Expansion of.
Family Meals Easy, Tasty, and Healthy Tricia Kinnell Arizona Nutrition Network Yuma County Public Health Services District.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 584 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Wastewater Collection.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) PROYECTO 289 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location : Project.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
Las Palabras Interrogativas
Take Care of Corsicana.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
[C] Describing Locations: Estar
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Miller Valley School Pionero en hacerse “Verde” Pioneer “Green” School

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Miller Valley School Pionero en hacerse “Verde” Pioneer “Green” School

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Una Crisis de CONNECCION… Estamos en una crisis de CONNECCIÓN… con el medio- ambiente We’re in a crisis of CONNECTION… with the environment

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Por el hecho de esta crisis… Muchos niños no saben ni aprecian: –Los recursos primarios: suelo, agua, aire, plantas, animales –De donde viene su comida –El efecto de las acciones del ser humano Many children don’t know or appreciate: –Primary resources: soil, water, air, plants, animals –Where their food comes from –The effect of human actions on the environment

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Because of this crisis… La salud de los niños sufre: –Asma –Obesidad y diabetes –TDA: Trastorno por Deficit de Atencion –No se nutre bien –Falta de actividad fisica Children’s health suffers: –Asthma –Obesity and diabetes –ADD: Attention Deficit Disorder –Poor nutrition and diet –Low physical activity

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Por el hecho de esta crisis… La salud del medio- ambiente sufre: –Sobre-consumo de recursos primarios –Contaminación –Desarrollo económico sin protección ambiental The health of the environment suffers: –Over-consumption of primary resources –Pollution –Economic development without environmental protection

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Se necesita intervención temprana We need early intervention

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Miller Valley School Familias de ingresos bajos 35% de las familias hablan español en casa Bajos recursos, altas necesidades En camino a hacerse un modelo “Verde” Low-income families 35% of families speak Spanish at home Few resources, many needs Becoming a model “Green” school Una oportunidad esperando atención An opportunity waiting for attention

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona El Proyecto: Currículo “Patio Verde” (Schoolyard Habitat Curriculum) Un currículo integrado de las ciencias Construir huertos Crear habitat para animales silvestres Sembrar arboles Mejorar el ambiente An integrated science curriculum Build gardens Create wildlife habitat Plant trees Improve the environment

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Cada grado tiene su responsabilidad Kinder Gardeners (Jardineros) 1 st : Orchard Caretakers (Forestales) 2 nd : Wetland Watchers (Ambientes humedos) 3 rd : Soil Stewards (Cuidadores del suelo) 4 th : Taxonomy Team (Taxonomia) 5 th : Solar Seekers (Solaristas) Every grade level is steward of one resource

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Los Resultados The Results Niños listos, saludables y expertos en las ciencias Una escuela comunitaria y “Verde” Producción primaria de alimentos saludables Regreso de vida silvestre a la ciudad Smart, engaged, healthy students, experts in science A community model “Green” school Primary healthy food production for school consumption Return of wildlife to the city

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona

Participación de Rotary Club local –Organizar y apoyar a las “mingas” –Mentores para niños en las clases y actividades –Promover proyecto en la comunidad Socio internacional –Proveer perspectivo frente el medio- ambiente desde su comunidad –Intercambio de cartas postales o electrónicos con los niños sobre asuntos del medio- ambiente Local Club –Organize and help with work parties –Serve as mentors for children –Promote project in the community International Partner –Provide perspective on environment from their community –Interchange letters and s with students about environmental issues

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Auspicio Económico/Grant Support Materiales currículares: libros, cuadernos, instrumentos científicos para mediciones. Materiales pesados para construcción de huertos y habitat: suelo, bancas, piedra. Sistema de riego Curricular materials: books, notebooks, experiment kits, scientific measurement devices Heavy construction materials for garden and habitat: soil, benches, rock Drip irrigation system Costo total del proyecto/Total cost of project: $12,000 Support from each club/Apoyo de cada club: $1,286

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Otros colaboradores/Sponsoring organizations Highlands Center for Natural History Negocios locales Many local businesses

USA/Mexico Friendship Conference, November 1, 2008, Grand Canyon, Arizona Contact: Larry Frolich Tel: (401)