Report of activities 2004 – 2005 Efraín Benavides O. CORPOICA -CEISA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Advertisements

CONSEJERÍA DE ECONOMÍA, INNOVACIÓN, CIENCIA Y EMPLEO Dirección General de Investigación, Tecnología y Empresa sisob.lcc.uma.es Beatriz Barros & Miguel-Ángel.
EA1DX Español English LYNX DX GROUP.
Network to Combat Trafficking and Smuggling Network for Consular Protection Presidency Pro-Tempore and Meetings of Vice-Ministers Meeting of Vice-Ministers.
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Kean University Library Spanish-Language.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
PRESENTATION OF THE BILBAO SUMMIT. 1. THE WORLD SUMMIT ON THE INFORMATION SOCIETY AND THE ROLE OF LOCAL AUTHORITIES GINEBRA, 9-12 diciembre GLOBAL PROCESS.
COLOMBIA -MACH STATUS REPORT CHAIRMAN - MACHC
Núcleos de Apoyo Contable y Fiscal NAF Taller internacional sobre mejores prácticas de Educación Fiscal en la Unión Europea y América Latina México.
Lesiones orales y estado inmunológico de pacientes VIH+ expuestos o no al consumo de alcohol. Blanca Lucía Acosta de Velásquez Elisa María Pinzón Gómez.
Agriculture and US-Mexico Border Region Secretaría de Agricultura, Ganadería, Desarrollo Rural, Pesca y Alimentación XVI Border Legislative Conference,
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Futuro de las Redes Sociales Tapachula, Chiapas Septiembre 2011 Dr. Ubaldo Quevedo University of Wisconsin-Parkside.
Aspects Actions at UNH Sustainabitlity actions PROJECT.
SEMINARIO INTERNACIONAL USO DE LA MADERA EN EL QUEHACER VIAL Santiago, Chile 9 a 11 de Octubre 2002.
For communication among the members of the group involved regularly Montly video conference using skype Maria Celia Portello coordinator for the.
¿QuiÉn Es Frida Kahlo? Who is Frida Kahlo?.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Los días de Fiesta. El día de los muertos Celebrated mainly in Mexico Takes place on 31 de octubre and 1 y 2 noviembre A day to remember their lost family.
STANDS ¿Porque y Para Qué tener un stand de expositor? We are the only Mexican Congress in Mexico, and one of the few in the world that unites lecturers,
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea Fundación Comunidad Valenciana – Región.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
WALT: LA NAVIDAD WILF1: to have a cultural understanding of how Christmas is celebrated in Spain WILF2: to learn basic topic related vocabulary in Spanish.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¿Qué haces después de las clases?
How to work in groups. 1.Whisper 2.Question person – (middle) is the only member of the group who may ask me questions. 3.Gopher – (youngest) is the only.
¡El día de los muertos! aliyah gantt.. . It is a day to celebrate and honor one’s ancestors. It’s based on the belief that there is interaction between.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Reunión Regional sobre Preparación y Respuesta de los Servicios de Salud ante la Pandemia de Influenza Aviar Bogotá, Colombia de Abril de 2006 Objetivos,
Exploring the Dynamic of Youth Political Participation at Local Governance in Latin America Gerardo Berthin Policy Advisor Governance & Descentralization.
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Marco Administrativo y Financiero del Proyecto Corinne Valdivia y Jere Gilles Primer Seminario de Investigación SANREM CRSP: Adaptación al Cambio en los.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
© Boardworks Ltd of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Preparacion : Hoy es lunes 20 de Octubre. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es ______Today is ______ ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? Ayer.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea 1 Life Tools Proposal.
CDIO Conference LASPAU and University Reform in Latin America and The Caribbean Nov. 9, 2009.
January Centro Argentino de Meteorólogos FLISMET: FEDERACION LATINOAMERICANA E IBERICA DE SOCIEDADES DE METEOROLOGIA Creada en Salamanca, España,
Visión y Desafíos de Comunicación Ansel Oliver Asociación General, Departamento de Comunicación.
Araucarias del Alto Malleco Model Forest, Chile y Prince Albert Model Forest, Canada; Vihelmina, de Suecia y Formoseño, de Argentina Intercambio entre.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Perspectiva del Instituto Panamericano de Geografía e Historia
  Dissemination July-October 2016.
Subject Pronouns and Ser
WHAT IS THE BLOCKCHAIN? The Blockchain is a distributed ledger, or a decentralized data base in which digital transactions are recorded. This data base,
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Tapas La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Report of activities 2004 – 2005 Efraín Benavides O. CORPOICA -CEISA Centro de Investigación en Salud Animal CEISA RedEctopar Red Electrónica de Garrapatas y Enfermedades Transmitidas por Garrapatas para América Latina y el Caribe Report of activities 2004 – 2005 Efraín Benavides O. CORPOICA -CEISA

Red de Garrapatas y Enfermedades Transmitidas por Garrapatas para América Latina y El Caribe Network on Ticks and Tick-borne diseases for Latin America and the Caribbean.  Financed by FAO Animal Health Service Agreement CORPOICA-FAO, 1999 - 2005 Advisers: Carlos Eddi, DVM, PhD. Armando Nari, DVM, MSc. Editors: Efraín Benavides O. & Melissa Garay Address: http://web.andinet.com/redectopar/ CORPORACION COLOMBIANA DE INVESTIGACION AGROPECUARIA -CORPOICA- Programa Salud Animal

Objectives To create a Net of professionals and institutions who are working on research, epidemiology diagnosis and control of ticks and tick-borne diseases in Latin America and The Caribean. Allow interaction among net members and exchange of updated Information. Facilitate participation and discussion about one o more relevant themes through annual electronic confereces

“Network on Ticks & T.B. diseases for Latin America and The Caribbean” It was established in mid 1999 as a joint effort of FAO and CORPOICA (Corporación Colombiana de Investigación Agropecuaria) and is coordinated by Efraín Benavides O. DMV., MSc., PhD. The agreement was renovated in 2001, 2003 and 2005 The Network, through the web site offers to members and visitors information (in Spanish) on the people, who at the regional level, is involved in this subject, events and links, as well as an electronic bulletin and an electronic conference. Members receive automatically related news.

RedEctopar Web Page (s)

http://web.andinet.com/redectopar/

http://www.corpoica.org.co/

Link Redectopar

http://groups.yahoo.com/group/redectopar/

Visits RedEctopar CORPOICA 2003-2004

Visits RedEctopar ANDINET 2004-2005

Electronic Conferences 2004 -2005 Actualización de conocimientos regionales sobre la resistencia a los antiparasitarios y herramientas alternativas de control parasitario Situación Actual de la Resistencia a Los Ixodicidas en México (Fragoso SH., Martínez I.F., Ortiz N.A) Consideraciones Epidemiológicas, Impacto Económico y Alternativas Inmunoprofilácticas para La Anaplasmosis y Babesiosis Bovinas en Colombia (Vizcaíno O & Benavides E). Hemoparasitosis en América Latina: El Caso Venezuela (Rey C) General Aspects of Horn Fly Control and Insecticide Resistance with Emphasis in Latin America (Barros T). Control Sostenible de Moscas y Garrapatas que Afectan al Ganado en Latinoamérica “Programas de Control Integrado de Garrapatas en Ganado: Un examen de algunos posibles componentes”; Nicholas Jonsson, Universidad de Queensland: “ “El mejor Uso de Acaricidas y de Métodos Validados de Control de las garrapatas. Un Punto de Vista Australiano”, David Kemp, CSIRO- Australia.

Redectopar, Perspectives Include information of reference centers in the webpage A forum for papers on the subject More information on IPM experiences in the region A pictured key for identification of ticks is being produced with G. Lopez Participate in discussions about harmonization of registration of new alternatives for control

Efraín Benavides Ortiz 1 & Gustavo López Valencia 2 Clave Pictórica para la Identificación de los Principales Ectoparásitos de Animales Domésticos y Silvestres en Colombia Efraín Benavides Ortiz 1 & Gustavo López Valencia 2 1 Médico Veterinario, MSc., PhD. Programa de Salud Animal, CORPOICA 2 Médico Veterinario, MSc. Escuela de Medicina Veterinaria, Universidad de Antioquia

Clave Pictórica

Garrapatas Duras y Blandas Las garrapatas se dividen en dos familias: Ixodidae o garrapatas duras y Argasidae o garrapatas blandas La familia ixodidae esta representada por los géneros Amblyomma, Boophilus, Dermacentor (Anocentor), Haemaphisalis, Ixodes y Rhipicephalus.

Ejemplos…

Many thanks for your attention