Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Advertisements

Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Authority or Power Autoridad o Poder
Copyright © 2001 by Search Institute, or The 40 Developmental Assets Los 40 Elementos Fundamentales del Desarrollo.
POLICY MAKING ON MIGRATION THE COSTA RICAN EXPERIENCE Luis Alonso Serrano Echeverría Head of the Planning Department General Direction of Migration & Alien.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Grupos de Trabajo 6 - Informe Working Group 6 – Report Transparency.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Introducing L.A. Kids Learn! Presentando.
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
Conectando El Hogar, La Escuela y La Comunidad
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
El Estudio de Preescolar Perry de High/Scope a la de 40
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Título I Reunión Anual Lo que todas las familias necesitan saber!
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
U NIVERSIDAD M ARIANO G ÁLVEZ F ACULTAD DE H UMANIDADES L ICENCIATURA EN LA E NSEÑANZA DEL I DIOMA I NGLES CON ESPECIALIZACIÓN EN T ECNOLOGÍA E DUCATIVA.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
TITLE I Academy at West Birdville Título I Escuela Primaria de Academy at West Birdville
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
Patricia Muñoz Palma Director Scientific Information Program National Commission for Scientific and Technological Research CHILE Access to Research Data.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
MORGAN HILL UNIFIED SCHOOL DISTRICT DISTRITO ESCOLAR UNIFICADO DE MORGAN HILL Understanding CELDT scores Comprendiendo las calificaciones.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
Implementation of a model psychosocial to strengthen treatment adherence in HIV/AIDS of children and adolescents in south lima Author: Ps. Desireé Salazar;
CCS Title I Department Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
English Learner Advisory Committee
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Transcripción de la presentación:

Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State Compensatory Programs Elia M. Juarez, Executive Director Estela de la Garza, District Federal Programs Coordinator No Child Left Behind Act of 2001- Public Law 107-110 Acta Ningún Niño se Quedará Atrás – Ley pública 107-110 The No Child Left Behind Act was signed into law on January 8, 2002. The four main focuses of the law are: Stronger Accountability for student achievement Focus on what works (Scientifically based Research) Flexibility and local control Parental Involvement La ley legislativa Ningún Niño se Quedará Atrás fue aprobada el 8 de enero de 2002. Los cuatro puntos principales de la ley son: Mayor compromiso en el logro académico de los estudiantes Enfocarse en lo que realmente funciona (basado en una investigación científica) Flexibilidad y control local Participación de los padres

Title I, Part A Programa Título I, Parte A Purpose/Propósito To ensure that all children, particularly low-achieving children have a fair, equal and significant opportunity to obtain a high quality education and reach, at a minimum, proficiency on challenging State academic achievement standards and state academic assessments Asegurar que todos los estudiantes, particularmente aquellos que tengan problemas de aprendizaje, tengan oportunidades justas, equitativas e importantes para tener una educación de calidad y lograr, como mínimo, una destreza en las exigencias académicas de los estándares estatales y en los exámenes académicos estatales.

Title I, Part A / Programa Título I, Parte A General Program Requirements for School-wide Campuses: Programa de los requisitos generales para todas las escuelas: Develop school-parent compacts with parents Desarrollar acuerdos entre las escuelas y los padres de familia Provide information to parents in the language parents understand Proveer información a los padres de familia en el idioma de su preferencia Develop District Parent Involvement Policies Desarrollar políticas en el distrito para la participación de los padres de familia Convocar juntas anuales para informar a los padres de familia sobre el Programa Título 1 Provide high quality and on-going professional development for teachers and staff Proveer capacitación profesional actualizada y de calidad a maestros y personal Use effective methods and instructional strategies that are based on scientifically based research that strengthen the core academic program in the school, increases the amount and quality of learning time Utilizar métodos y estrategias educativas basadas en investigaciones científicas para reforzar el programa académico regular en las escuelas, incrementar la cantidad y calidad del tiempo de aprendizaje.

Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A - Requisitos para la participación de padres Upon request, and in a timely manner and in the language that parents can understand, provide notification regarding the professional qualifications of the student’s classroom teachers. Al solicitarlo, y de forma oportuna y en el idioma de preferencia de los padres de familia, proveer avisos sobre las acreditaciones profesionales de los maestros del estudiante. The campus Title I, Part A school –wide compact and policy should be developed with the involvement of parents and should be available in a language that parents can understand El acuerdo escolar y la política del Programa Título 1, Parte A debe desarrollarse con la participación de los padres y estar disponible en el idioma de su preferencia Parents will be provided results from the academic assessments as soon as practicable after the test is taken Después de tomar los exámenes, se proveerá a los padres de familia los resultados de los exámenes académicos (TAKS) de sus hijos lo más pronto posible Parents have been informed concerning the statute, rules and regulations authorizing Title I Part A school-wide programs Se informará a los padres sobre las leyes, reglas y normas federales/estatales que autorizan los programas escolares Título I, Parte A Each campus should convene an annual meeting to inform parents of their campus’s participation under Title I, Part A Cada escuela debe convocar una junta anual para informar a los padres de familia sobre la participación de su escuela bajo el Programa Título I, Parte A

Title I, Part A Programa Título Uno, Parte A Ten components for School-wide Programs: Comprehensive Needs Assessment School-wide reform strategies Instruction by highly qualified teachers High-quality, on-going professional development Strategies to attract Highly qualified teachers Strategies to increase parental Involvement Plans for assisting preschool children in the transition from early childhood programs Measures to include teachers in the decisions regarding the use of academic assessments Activities to ensure that students who experience difficulty mastering the proficient or advanced levels of academic achievement standards shall be provided with effect timely additional assistance Coordination, integration between federal, state and local services and programs

Title I, Part A Programa Título Uno, Parte A Diez componentes del programa escolar Título Uno, Parte A Evaluación comprensiva de las necesidades escolares/estudiantiles Estrategias para reformas al nivel escolar Enseñanza impartida por maestros altamente capacitados Desarrollo profesional continuo, de alta calidad Estrategias para atraer a maestros altamente capacitados Estrategias para aumentar la participación de los padres Planes para ayudar a niños de edad preescolar a llevar a cabo la transición a la escuela Formas para incluir a los maestros en las decisiones respecto al uso de evaluaciones académicas Las actividades para asegurar que los estudiantes que tengan dificultad para dominar los niveles avanzados o competentes de estándares de rendimiento académico deben proveerse con ayuda adicional oportuna. Coordinación e integración entre servicios y programas federales, estatales y locales

Title I, Part A Programa Título Uno, Parte A Title I, Part A Funding at the campus level: Campus Name: Title I Campus Allocation Breakdown: 6100 – Payroll 6200 – Consultants 6300 – Supplies/Materials 6400 – Travel 6600 – Capital outlay

APRENDIZAJE ESTUDIANTIL TOMAR DECISIONES ESCOLARES DISTRICT GOAL: Promote community partnerships and parental involvement. METAS DEL DISTRITO: Promover una sociedad entre la comunidad y la participación de los padres STUDENT LEARNING/ APRENDIZAJE ESTUDIANTIL SCHOOL DECISION MAKING/ TOMAR DECISIONES ESCOLARES VOLUNTEERING/ VOLUNTARIADO Parental Involvement Participación de padres COLLABORATING/ COLABORACIÓN PARENTING/ PATERNIDAD COMMUNICATING/ COMUNICACIÓN Educational & Wellness Parent Festivals, UCOP-United Council of Parents (Superintendent’s District Wide Parent Advisory Committee), Online Parent Resources, etc. Festivales educativos y de bienestar, UCOP -- Concilio Unido de Padres (comité asesor de padres del distrito nombrado por el superintendente), recursos en línea para padres, etc.

Title I, Part A Programa Título Uno, Parte A District Wide Initiatives/Iniciativas del Distrito Instructional Coordinators Coordinadoras(es) educativas(os) Reading Intervention Teachers/Elementary Maestros de intervención para la lectura/primaria Staff Development/ Library Services/Special Projects Director Capacitación del personal/ servicios de biblioteca/ director(a) de proyectos especiales Campus Interventions Executive Director Directora Ejecutiva para intervenciones en las escuelas Summer School Clases de verano Master Technology Teachers (4) Maestras de Computación United Council of Parents – UCOP (5) Superintendent’s Advisory Council Concilio de Padres de United ISD Educational & Wellness Festival for Parents (1) November Festival Educativo y de Bienestar para Padres de Familia - noviembre Parental Involvement Assistant – Student Relations/Discipline Management Dept. (1) Asistente de Participación de Padres–Depto. de Relaciones Estudiantiles y Gestión Disciplinaria Parental Involvement Director – Student Relations/Discipline Management Dept. (1) Directora de Participación de Padres–Depto. de Relaciones Estudiantiles y Gestión Disciplinaria