We are glad you are here.. Estamos contentos que estén aquí.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

FROM e TO ie STEM-CHANGING VERBS. With this group of stem-changing verbs, the letter e in the stem changes to ie in all forms except the nosotros and.
¿Qué materias estudias?
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Bienvenidos a la clase de español
The e in its stem sometimes changes to ie
2.3. Estar means “to be” It can be used for Location State of being Health (mental and physical) *estar means “to be” as well but used differently. ESTAR=
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
¿Quién eres? Who are you?.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Parts of the Computer Las partes de la computadora
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Expresiones para la clase Commonly used requests and instructions in the classroom el 27 de febrero.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Formal Commands of Regular Verbs
MORE CONVERSATION TOOLS
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Key Phrases.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.
El diario Hoy es miércoles, el 28 de agosto del año 2013.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
PEDIR and SERVIR Página 202 en tu libro. In some –IR verbs with an “e” in the stem changes to “i” (not “ie) Pedir (to ask for, to order) and Servir (to.
Repaso (2) Escribir una carta (2)
Conjugate estar in the present tense Grammar essential #18.
Peligro = Jeopardy Español I.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Sp 1 Unit 1 Día 8 9/9, 10/9. A la puerta Pregunta: ¿Cuál es la fecha de independencia de tu grupo? FORMULA: Es el ____(día) de ______(mes) -9/7 Argentina.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
CENA Y CINE With a partner, decide which movie you are going to see and at what restaurant you are going to have dinner. Then write your decision on the.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Subject Pronouns Pronombres Personales
2009 HablaFácil, ©All Rights Reserved. Los saludos, las despedidas en español.
1EE 4.1. ¿Qué son los mandatos? In this chapter, we’ll learn about affirmative tú commands. Commands ___________ someone what to do. (In this case someone.
Objetos Directos e Indirectos: ¡Escoge el pronombre correcto! J. Gouger BVHS 2010.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
¡Feliz Navidad! Les deseamos a todos una muy Feliz Navidad con su familias y queridos, y queremos aprovechar esta oportunidad para agradecerle a cada uno.
Parent-Teacher Conferences
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Conjugate ser in the present tense
Transcripción de la presentación:

We are glad you are here.

Estamos contentos que estén aquí.

 Present  Prompt  Well-rested  Well-fed  Well-prepared

 presentes  puntuales  descansados  desayunados  preparados

 Independence  Letter knowledge (names and sounds)  Ability to write own name  Numerical fluency (numbers and counting) (see Mrs. Grems’ web site for a great list of activities and tips)

 Independencia  Conocimiento de letras (nombres y sonidos)  Escribir su nombre  Conocimiento numérico (números y contar)

 Send extra clothes  Send closed toe shoes for PE and recess  Check with your child’s teacher for snack preference  Visit for healthywww.squaremeals.org snack ideas

 Mandar ropa extra  Zapatos cerrados para la clase de educación física  Hable con la maestra de su hijo/a para ver que prefiere ella para la merienda.  Visita el sitio para sugerencias sobre merienda saludablewww.squaremeals.org

 Mrs. Pulte/Mrs. Solano/Mrs. Chavez-meet in the cafeteria  Mrs. Audirsch/Mrs. Ragland/Mrs. Archer/Mrs. Cockrell/Mrs. Kleppe-meet in the library  Thank you for coming! We are honored to partner with you in educating your children and we appreciate all you do to support your children.

 Mrs. Pulte/Mrs. Chavez/Mrs. Solano–en la cafetería  Mrs. Audirsch/Mrs. Ragland/Mrs. Archer/Mrs. Cockrell/Mrs. Kleppe-en la librería  Gracias por su asistencia! Es un honor trabajar junto con ustedes en la educación de su hijo(a). Apreciamos todo lo que hacen para apoyar a sus hijos.