Buenos Días Saquen los apuntes, por favor. El subjuntivo #3  Vocabulario:  Para que = so that  En caso de que = in case  En cuanto = as soon as 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gramática 4.1 The Subjunctive Tense with Dependent Adverb Clauses
Advertisements

They don’t mean to go… The yo form ends in -g-o.
Stem-changing verbs e → i Present Tense.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Los Irregulares del Presente Hacer, Poner, Traer, Salir, Venir (Saber, Ver)
Los irregulares del presente
Es importante que nosotros (aprender) a usar el subjuntivo.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Adverbial conjunctions: ESCAPA + subj. E = ___________ (in case)
No iré a menos que tú vayas también. Estoy contenta a menos que tenga notas malas. SIEMPRE SEGUIDO POR EL SUBJUNTIVO A MENOS QUE: UNLESS.
Bellwork: Copy the meanings of the following Irregular Verbs.
Verbos Servir, Pedir y Traer
Para empezar hablo discutimos aprendo regresamos buscamos
Apuntes el 24 de abril El subjuntivo en cláusulas adverbiales
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
1 Adverb Clauses (Las Cláusulas Adverbiales) clauses.html.
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Gustar- To like (to please)
Subjuntivo sentence structure. In English.... ●Used when you are expressing a wish, want, or desire on someone else (indirect command) o My mom wants.
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor El imperfecto del subjuntivo  Past subjunctive  Heart verbs – en el pasado  Pretérito / Imperfecto – Past.
EL SUBJUNTIVO CON LAS CONJUNCIONES
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las conjunciones adverbiales
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
El subjuntivo en cláusulas adverbiales
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Adverb Clauses (Las Cláusulas Adverbiales) ¡Subjuntivosiempre!¡Subjuntivosiempre! Antes de que Sin que Para que A menos que Con tal de que En caso de.
Español 5-AP Unidad de Gramática.  MUST have subject change in the sentence. If not, then the infinitive is used (without que).  The situation in the.
Jeopardy AB CDE Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
MORE CONVERSATION TOOLS
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
Los mandatos informales Español 2. Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Los mandatos negativos familiares Negative tú commands.
Hoy es lunes, el 13 de abril 13/4/15. Para comenzar: ¡Sacar la tarea! Flashcards 1.¿Te gusta cuando llueve? ¿Por qué? 2.¿Te gusta cuando hace viento?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
She hasn’t sold it yet. Ella no lo ha vendido todavía.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Ser To be or not to be….
Verbs with irregular “YO” forms Spanish 1b. Unidad 5, Lección 2.
Conjunciones subordinadas. Las conjunciones subordinadas siempre unen una oración subordinada a una palabra o a otra oración, estableciendo una relación.
Adverb Clauses (Las Cláusulas Adverbiales) ¡Subjuntivosiempre!¡Subjuntivosiempre! Antes de que Sin que Para que A menos que Con tal de que En caso de.
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE SOLUTION?
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 10 de octubre Make the following uds. commands: 1. Take out a pencil. 2. Write the commands.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
ROLEPLAY 5 Las Islas Cíes. Background information You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk.
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales Para la lección de hoy, necesitamos repasar cómo formar el imperfecto del subjuntivo (los ra-ras) Hablar  tú ______.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Tense Trashketball. Unintenional Events I dropped the milk __________la leche. Se me cayó.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Rubén Galve, 2012 Presente de Subjuntivo. El presente del subjuntivo Paso 1: Toma la forma de “yo” en presente Hablar → hablo Beber → bebo Dormir → duermo.
 Nosotros juegamos béisbol. › Nosotros jugamos al béisbol.  Ellos perden la partido. › Ellos pierden el partido. Ayudantes del día: 2 – Tyler 6 – Jenna.
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
Adjective clauses… ¿subjuntivo o no?. Cláusula de adjetivo: Es una cláusula que modifica el sustantivo. Ejemplos :  Una obra que es maravillosa.  Una.
Saquen los apuntes, por favor El subjuntivo 2 heart verb 2 adj clause 2 adv clause 1 if past subjunctive, then conditional.
El Subjuntivo con Verbos de Influencia o Deseo
Los mandatos informales Español 2 Informal tú commands (affirmative / positive +) Use the form preguntar --> borrar--> servir--> él / ella / ud ¡Pregunta!
Transcripción de la presentación:

Buenos Días Saquen los apuntes, por favor.

El subjuntivo #3  Vocabulario:  Para que = so that  En caso de que = in case  En cuanto = as soon as  Hasta que = until  A menos que = unless  Antes de que = before  Después de que = after  Sin que = without

Vocab = New connectors.  Clause #1 = Mandato  Clause #2 = Subjuntivo  Why? Because it hasn’t happened yet.

Bring your backpack In case you need it.  Trae tu mochila  en caso de que  la necesites.

Don’t leave unless we call you.  No salgas / no te vayas  a menos que  nosotros te llamemos.

Please call me as soon as you arrive  Por favor, llámeme  en cuanto  llegue. Ud. Commands … Por favor

Explain it so that we understand.  Explícalo para que nosotros entendamos.

Finish the project before it rains. (llover = to rain)  Termina el proyecto antes de que llueva.

Buenos Días Saquen los apuntes, por favor.

Más vocabulario:  Quedarse  Regresar  Esperar  Estar seguro/a  Responder  Permitir  Mandar/Enviar  La señal  To stay  To return/go back  To wait  To be sure  To respond  To permit/allow  To send  The signal

1. Don’t do anything unless I call you.

2. Please wait here until we return.

3. Please don’t tell anyone until you’re sure.

4. Stay here until everyone has finished.

5. Please respond as soon as you can.

6. Don’t send it without me reading it. (el correo electrónico)

7. Please don’t share it unless he permits it.

8. Include your phone number so that they can contact you.

9. Keep working until you hear the signal.

10. Inform us after the investigation is finished.

1. Don’t do anything unless I call you.  No hagas nada a menos que yo te hable / llame.

2. Please wait here until we return.  Por favor, espere aquí hasta que regresemos.

3. Please don’t tell anyone until you’re sure.  Por favor, no le diga a nadie hasta que esté seguro.

4. Stay here until everyone has finished.  Quédate aquí hasta que todos hayan terminado / acabado.

5. Please respond as soon as you can.  Por favor, responda en cuanto pueda.

6. Don’t send it without me reading it. (el correo electrónico)  No lo mandes sin que yo lo lea.

7. Please don’t share it unless he permits it.  Por favor no lo comparta a menos que él lo permita.

8. Include your phone number so that they can contact you.  Incluye tu número de teléfono para que ellos puedan contactarte.

9. Keep working until you hear the signal.  Sigue trabajando hasta que oigas la señal.

10. Inform us after the investigation is finished.  Infórmanos después de que se termine la investigación.

Buenos Días Saquen los apuntes, por favor.

Más vocabulario:  Hacer una pregunta  Salir  Analizar  Pedir (e-i)  To ask a question  To go out  To analyze  To ask for

1. Don’t bring it unless they ask for it.

2. Please go back as soon as you finish.

3. Don’t tell her anything unless she asks you a question.

4. (You all) stay here until everyone has finished.

5. Please call us when you arrive.

1. Don’t bring it unless they ask for it.  No lo traigas a menos que ellos (te) lo pidan.

2. Please go back as soon as you finish.  Por favor, regrese en cuanto termine.

3. Don’t tell her anything unless she asks you a question.  No le digas nada a menos que ella te haga una pregunta.

4. (You all) stay here until everyone has finished.  Quédense aquí hasta que todos hayan terminado/acabado.

5. Please call us when you arrive.  Por favor, llámenos cuando llegue.

Buenos Días Saquen los apuntes, por favor.

Más vocabulario:  Empezar  Hacer frío  Estar listo  To start/begin  To be cold  To be ready

1. Don’t start before we arrive.

2. Stay here until the presentation is finished.

3. Bring your jacket/coat in case it’s cold.

4. Please tell us when you’re ready.

5. Call me when you arrive.

respuestas

1. Don’t start before we arrive.  No empieces antes de que nosotros lleguemos.

2. Stay here until the presentation is finished.  Quédate aquí hasta que se termine la presentación.

3. Bring your jacket/coat in case it’s cold.  Trae tu chaqueta/abrigo en caso de que haga frío.

4. Please tell us when you’re ready.  Díganos cuando esté listo, por favor.

5. Call me when you arrive.  Llámame cuando llegues.