El Pretérito y El Imperfecto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

El Pretérito y El Imperfecto
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Preterite vs Imperfect
Preterite vs Imperfect. Preterite - is often used to: Tell the beginning or end of a past action Tell the beginning or end of a past action –La película.
Preterite or Imperfect?
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
El repaso del pretérito y del imperfecto
Pretérito v Imperfecto
Una acción completada Un tiempo específico en el pasado. Todos hicieron la tarea. Ella me llamó anoche.
El Pretérito y El Imperfecto
El pretérito O el imperfecto
¿El Pretérito O el Imperfecto?
El Pretérito Use the preterite to say what happened or what occured. Ana se cayó y se rompió la pierna.
EL PRETÉRITO ¡TEN CUIDADO! EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE - STOP Completed actions in the past Specific periods of time Interrupting actions Actions.
El pretérito vs. el imperfecto. PRETéRITO Pretérito A single event (Something that happened once.) Ejemplo: Fui a Madrid el sábado.
El Pretérito y El Imperfecto Unidad 3. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
El Imperfecto y El Pretérito
Verbos con distinto sentido
EL PRETÉRITO vs EL IMPERFECTO Narrating in the Past.
El Imperfecto When referring to the past, there are two verb tenses in Spanish. They are used depending on the type of events and actions being described.
Para hablar del pasado. Para referir a las acciones, las situaciones y los eventos del pasado.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
El Pretérito e El Imperfecto. Repaso – El Pretérito El preterito is a past tense, used for actions that are viewed as completed. Regular Preterit Verb.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
The decision which past tense to use depends on the message that the speaker wishes to convey.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
Cap. 10, Sec. 30. Peterite p. 319  beginning/end of a past action El partido empezó a las dos. Cuando la fiesta terminó, todos salieron.  completed.
¡para empezar! 2 de marzo Conjugate the following verbs in the IMPERFECT!!! él / bailar yo / vivir ellos / cantar nosotros / comer tú / hablar bailaba.
Preterite v. Imperfect Grammar essential #84. Preterite A verb tense in which actions are done and over – never to be repeated. Once the action is done,
Uses of the preterite vs. imperfect We use it to talk about an action or series of actions completed in the past. Examples: Llegó a la casa, preparó.
El imperfecto y el pretérito
- actions completed at a specific time
PRETERITE VS. IMPERFECT When to use these past tenses.
¿PRETÉRITO O IMPERFECTO?. PRETÉRITO It happened once Interrupting action in the past Narration in a story…what happened? It has a specific time/ending.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
PRETÉRITO S.I.M.B.A SEQUENCE of events(I woke up, brushed my teeth and took a shower) INTERRUPTION: an action interrupts an ongoing action(I was watching.
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
Chapter 10: El pretérito versus El Imperfecto Ven Conmigo Level 2 May 10, 2013.
El Imperfecto Sra. Damasco-Farrington. El Imperfecto Traducciones más comunes: Traducciones más comunes: Used to Used to Was/ were + verb ending in -
El Pretérito y El Imperfecto. ¿Cuándo se usa el pretérito y el imperfecto? Pretérito 1. A ction (beginning/end) 2. D efinite End. 3. I nterruption 4.
El Pretérito y El Imperfecto To understand the use of Imperfect tense. To understand the use of Imperfect tense. To review the preterit tense.To review.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
 Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once)  Beginning or end of action  Happened a specific number of times  Happened.
Razones para el uso del Imperfecto
Preterite vs. Imperfect (Part II)
Preterite vs. Imperfect. El imperfecto  DESCRIBES THE SETTING OF THE STORY  IS AN ANTICIPATED EVENT in a story in the past (incomplete action)  Continuous,
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Preterite vs. Imperfect ¡En Español!. Preterite vs. Imperfect  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending.
Unit Review In this Unit we have covered –Present Progressive (using the present of the verb Estar) –Past Progressive (using the imperfect of the verb.
El Pretérito y El Imperfecto. Imperfect: I was speaking, I used to speak hablaba hablabas hablaba hablábamo s hablaban comía comías comía comíamos comí.
Preterite Vs. Imperfect. BEGINNING / END - PRETERITE HABITUAL OR REPEATED (USED TO/WOULD)- IMPERFECT  Ayer, fui al cine.  Yesterday, I went to the movies.
ACTION TAKEN AND COMPLETED DESCRIBES WHAT HAPPENED, WHAT OCCURRED DESCRIBES SPECIFIC ACTIONS THAT OCCURRED AT A POINT IN TIME AND WERE COMPLETED.
Use the Imperfect to express: 1. Continuous action in the past or an action that has no indication of beginning or end. Manuel a la escuela en pie. (ir)iba.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Preterite and Imperfect Preterite –Used to describe an ________ in the past with a specific __________ or _____. –(set point in time) –(_____________ action)
Review of preterite Yo nadarComer vivir Tú Él Ella Usted Nosotros Ustedes ellos/as } } nadé nadaste nadó nadamos nadaron comíviví comisteviviste comióvivió.
Uses of the Imperfect & Preterite  We use the imperfect to describe habitual or repeated events in the past.  We use the preterite to describe a particular.
Sr. Uceda FS3.  Here are the reasons to use the imperfect tense:  On going action (something that was happening)  Yo estudiaba cuando mi hermano entró.
EL PRÉTERITO O EL IMPERFECTO. USES OF THE PRETERITE Simple, isolated action that is totally completed in the past (happened once) Ayer fui a la tienda.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
El PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO. PRETERITO This verb tense is used when:  We talk about a past action that happened ONE time (single events) EX: Ella compró.
Hace mucho tiempo, en una galaxia lejana…. PRETERITO VS IMPERFECTO.
Imperfect vs. Preterite. DescriptionAction Ongoing Repeated Completed/ Sequential Anticipated Preterit #Not Specified#Specified PreteritImperfect Verb.
El Pretérito y El Imperfecto
El Pretérito y El Imperfecto
El Pretérito y El Imperfecto
El Pretérito y El Imperfecto
El Pretérito y El Imperfecto
El Pretérito y El Imperfecto
Transcripción de la presentación:

El Pretérito y El Imperfecto TIEMPOS PASADOS.

In Spanish two past tenses are used In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect tense?

Para mis estudiantes El imperfecto es RUDOS: Rutinas: Yo caminaba a la escuela todos los días. Used to do: Los domingos íbamos a casa de mis abuelos. Descripciones: Mi profesora de preescolar era muy simpática. Ongoing actions: Estaba comiendo (I was having lunch) cuando sonó el teléfono.Siempre con MIENTRAS. Setting the scene (scenery): Setting the scene. Era un día lluvioso, eran las tres de la tarde. La casa estaba cerrada y oscura.

IMPERFECTO Age: El hombre grueso tenía 37 años. Time on the clock Eran las tres de la tarde Weather Hacía frío Thoughts and Emotions Ella estaba muy triste. Physical Descriptions: El chico era esbelto y tenía pelo teñido de verde! I was going to : Iba a comprar el pan pero no tuve tiempo.

Te llamé por teléfono tres veces anoche. EL PRETÉRITO Quick completed actions that occur (main actions or events in a story): Fui al mercado y compré comida para la cena Actions that occurred at a specific time and for a specific time: Estudié cinco horas ayer. Actions repeated a specific number of times. Te llamé por teléfono tres veces anoche. With “Hace” (Ago): Fui a España hace tres meses or Hace tres meses que fui a España.

For both the imperfect and preterit tenses, there are trigger words. El Pretérito Anoche, ayer, el otro día, anteayer, el año pasado, el mes pasado….. El imperfecto: Siempre, a menudo, por lo general, usualmente, algunas veces, a veces, todos los días….. RECUERDA SIEMPRE QUE EL PRETERITO Y EL IMPERFECTO NO ES SIEMPRE BLANCO O NEGRO …ES GRIS! DEPENDE DEL CONTEXTO.

TENER: Tenía/ Tuve Ayer por la mañana estaba cansada porque tuve una fiesta la noche anterior. (Yesterday morning I was tired because I had a party the night before) Ayer estaba nerviosa porque tenía un examen de inglés. (I was nervous because I was having an English test)

HABER: HABíA/ HUBO Hubo una explosión en la fábrica de aceite. Hubo un examen de inglés ayer. SOMETHING HAPPENED! Había tres cafeterías en el centro y 2 heladerías. En primaria no había mucha tarea. (DESCRIPTION/ NO ACTION)

Verbos con significado diferente Conocer: conocí (I met/ got to know for the first time)/ conocía (I knew) Saber: Supe (I found out/ learned)/ Sabía (I knew/ had the knowledge) Querer: Quise llamarte (I tried to call you) No quise (I refused to) / Quería (I wanted to/ had the intention), No quería (I did not want to). Poder: Pude hacerlo (I managed to do it), no pude hacerlo (I failed to do it)/ (No)Podía hacerlo ( I was able/ had the ability)

Hicimos> el otro día. ¡Práctica! Cuando yo (era/fui) niña, saltaba la cuerda. ERA> descripción. Anoche mis amigos (salían, salieron) por las calles. SALIERON> Anoche Mi padre siempre (veía, vio) la televisión. Veía> Siempre Yo (iba/ fui) a la tienda tres veces ayer. FUI> tres veces. La chica (tenía/ tuvo) trece años. Tenía > AGE. Nosotros (hacíamos/ hicimos) la tarea el otro día. Hicimos> el otro día.

Mi maestro nos (daba/ dio) el examen hace dos días. Dio> Hace dos días. Ayer (tuve/ tenía) que estudiar porque (tuve/ tenía) un examen de matemáticas. Tuve> Ayer… Tenía (I was having) El año pasado yo (estudiaba/ estudié) mucho y siempre (hubo/había) tarea. Estudié> el año pasado/ había> siempre (Había/Hubo) un accidente en la salida 33, por eso (me puse nervioso/ me ponía nervioso). Hubo> en la salida 33 (ocurrió), Me puse ( cambio emocional)

Cuando fui/era pequeña, pude/ podía hablar saltar a la cuerda. Ayer no pude/ podía ir a la fiesta porque tuve/ tenía un accidente. Ayer no pude/ podía ir a la fiesta…Tuve/ tenía un examen de matemáticas el próximo día. El verano pasado quise/ quería ir a Colombia pero debido a los problemas financieros no pude/podía.

Actividad 2-18 de la página 41. A completar: Actividad 2-18 de la página 41.