HACER AHORA – Complete in notebook

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
¿Qué tienes? What do you have?. She has the. Ella tiene el pegamento.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Los objetos Las clases Los pronombres Verbos de AR
¿Qué necesitas? (What do you need) Yo necesito ______. Yo no necesito_____.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
¡Organizate! La Escuela – La Cultura ch. 2
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Definite and Indefinite Articles Definite Articles u El, La, Los and Las are called definite articles. u In English they mean “the” and they are used.
Tener Capítulo: 4.
El verbo: Necesitar- to need  Necesitonecesitamos  Necesitas  Necesitanecesitan  WATCH YOUR SPELLING!!! “C” BEFORE “S”!!
Direct Objects & Direct Object Pronouns Los complementos directos y Los pronombres de los complementos directos.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Tu día en la escuela Unidad 2A. CLASS la clase …CLASS la clase de…
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Definite and Indefinite Articles Definite Articles u El, La, Los and Las are called definite articles.
¡Organízate! español I 2-1.
10/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: Un repaso  Subject Pronouns Página 50.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
1. He writes with the pencils. Escribe con los lápices. 2. They write with a pen. Ellos escriben con un boli.
We are going to learn… - What is in our schoolbag. - How to ask: Do you have a ….? - How to say: I have a ……
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
¿El / La / Los / Las? __________ cuaderno __________ papeles __________ pizarra __________ gomas __________ marcadores __________ mapa* __________ sacapuntas*
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Español To swim 2. To ride 3. To want 4. To skate 5. To read 6. To write 7. To run 8. To draw 9. To play 10. To eat 11. To speak 12. To drink 13.
Matemáticas- math. Inglés- English educación física- Phys. Ed.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
NecesitarTo need NecesitoI need NecesitasYou need NecesitaHe or She needs Yo Tú Él/ella.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
WHAT DO YOU NEED? (INFORMAL) WHAT DO YOU WANT? (INFORMAL) (Yo) necesito…. (I need)
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Vocabulario de Capítulo 2:
School supplies.
Transcripción de la presentación:

HACER AHORA – Complete in notebook Take out your notebook open to your primer paso vocabulary list. Please read p. 48-49 silently. Write what the story is about IN ENGLISH - 3-5 sentences

La escuela/El colegio

Materiales para el colegio – materials for school Un lápiz Una mochila Un diccionario Un cuaderno

Materiales para el colegio – materials for school papel Una calculadora Una regla Un libro

Materiales para el colegio – materials for school Una carpeta Un bolígrafo Una goma de borrar una librería

Materiales para el colegio – materials for school Un marcador Un lápiz de color Un pincel La pintura

Un & Una Both mean a or an Un  used with masculine nouns Un bolígrafo Una  used with feminine nouns Una regla

Unos & Unas Both mean some Unos - used with masculine nouns Unos bolígrafos Unas – used with feminine nouns Unas reglas

Write whether the following nouns are feminine or masculine. Una mochila Un libro Una calculadora Un bolígrafo Un lápiz Una goma de borrar Un cuaderno Una carpeta Una regla Un diccionario Fem. Masc. Fem. Masc. Masc. Fem. Masc. Fem. Fem. Masc.

El verbo “querer” Yo quiero una mochila roja. Tú quieres el chocolate. Querer = to want Yo Nosotros Nosotras Tú ----- Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes quiero queremos quieres quiere quieren Yo quiero una mochila roja. Tú quieres el chocolate. Ella quiere una ensalada. Nosotros queremos una casa. Ellos quieren un libro. I want a red backpack. You want chocolate. She wants a salad. We want a house. They want a book.

El verbo “necesitar” Yo necesito un cuaderno. Necesitar = to need Yo Nosotros Nosotras Tú ----- Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes necesito necesitamos necesitas necesita necesitan Yo necesito un cuaderno. Tú necesitas una carpeta. Ella necesita una regla. Nosotros necesitamos una goma de borrar. Ellos necesitan un pincel. I need a notebook. You need a folder. She needs a ruler. We need an eraser. They need a paintbrush.

Talking about what someone needs & wants ¿Qué quieres?  What do you want? Quiero…  I want… ¿Qué necesitas?  What do you need? Necesito…  I need ¡Necesito muchas cosas!  I need many things!

P. 51, Act. 7 – Write answers & translate into English Un Una Tengo = I have Necesito = I need Pero = but Y = and I have a math book, but I need a notebook. I have a pen, an eraser and a folder. I need a dictionary a calculator, a rule and a pencil. And I need a new backpack.

P. 66, Act. 1 – Just write answers. Un Una