NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Affirmative and Negative Words
El calendario y la fecha
Introducing L.A. Kids Learn! Presentando.
The Present Tense of ir (to go)
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
Title I Annual Meeting Junta Anual del Programa Título I Socorro Independent School District Title I/ Department of State & Federal Programs February 24,
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
CCS Title I Department Welcome to (Bienvenidos a) Chatham Middle School Annual Public Meeting(Reunion Anual) & Open House (Visita a la Escuela)
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
First Grade Dual High Frequency Words
News from K62/ Noticias de K62
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

NCLB Annual Meeting NCLB Reunión anual Welcome Parents. La bienvenida Padres

What is NCLB (Title 1)? ¿Qué es NCLB (Titulo 1)? Federally funded program allowing funds to be available for academic programs and strategies, additional personnel, staff development, materials, supplies, technology and parent training.Federally funded program allowing funds to be available for academic programs and strategies, additional personnel, staff development, materials, supplies, technology and parent training. Financió federalmente los fondos de permitir de programa para estar disponible para programas y estrategias académicos, el personal adicional, provee el desarrollo, las materias, los suministros, la tecnología y el padre que entrenan.Financió federalmente los fondos de permitir de programa para estar disponible para programas y estrategias académicos, el personal adicional, provee el desarrollo, las materias, los suministros, la tecnología y el padre que entrenan.

Wells Station Elementary Mission Our mission is:Our mission is: Every student: academic achievement – proficiency and beyond Nuestra misión en Estaciona Bien Elemental es: Cada estudiante: el logro académico – la pericia y más allá de La misión

The Memphis City Schools mission is:The Memphis City Schools mission is: Academic Achievement: #1Academic Achievement: #1 para Escuelas de Ciudad de Memphis es:para Escuelas de Ciudad de Memphis es: El logro académico: #1El logro académico: #1

Title 1 – School-wide Program ComponentsComponents –Comprehensive needs assessment for every student comparing their progress with State Content Standards (Los componentes Completos necesitan la evaluación para cada estudiante que compara su progreso con el Estado) –Instruction by a highly qualified staff (la Instrucción Contenta de Estándares por un)

Titulo 1 Professional Development for teachers, para- professionals, administrators, and parents.Professional Development for teachers, para- professionals, administrators, and parents. (personal muy preparado el Desarrollo Profesional para maestros, los ayudantes, la administración, y padres) Strategies to increase parental involvementStrategies to increase parental involvement (las Estrategias para aumentar la participación)

Parental Involvement Attend school events and serve as volunteersAttend school events and serve as volunteers (Asista los acontecimientos de la escuela y sirva como voluntarios) Use talents/resources to enhance instructionUse talents/resources to enhance instruction (Los talentos/recursos del uso para aumentar la instrucción)

Participación paternal Respond to memos, surveys, and questionnairesRespond to memos, surveys, and questionnaires (Responda a memorándumes, a las inspecciones, y a los cuestionarios)

School Responsibility Provide parents with copy of the Family Engagement PlanProvide parents with copy of the Family Engagement Plan (Proporcione a padres con copia del Plan del Compromiso de la Familia) Provide meetings with flexible times for attendanceProvide meetings with flexible times for attendance (Proporcione las reuniones con tiempos flexibles para la asistencia)

Eduque Responsabilidad Offer parent training, student exhibitions, performances, and workshopsOffer parent training, student exhibitions, performances, and workshops (El padre de la oferta que entrena, las exhibiciones de estudiante, los desempeños, y los talleres) Disseminate the Student/Teacher/Parent/School Compact - Acquire signaturesDisseminate the Student/Teacher/Parent/School Compact - Acquire signatures (Difunda al Estudiante/Maestro/Padre/la Escuela Comprime - Adquiere firmas)

Reporting Student Progress Report Cards (Each nine weeks)Report Cards (Each nine weeks) Las Cartillas de notas (Cada nueve Semanas) Semanas) Progress Reports (Middle of nine week grading sessions)Progress Reports (Middle of nine week grading sessions) El progreso Informa

Las maneras de la Cobertura el Progreso de Alumno TCAP Testing Home ReportTCAP Testing Home Report (TCAP que Prueba en casa Informe) Accelerated Reader ReportsAccelerated Reader Reports (El Lector acelerado Informa) Unit Assessments, teacher notices, and homework (assignment books, Wed. Folders, calendars, newsletters)Unit Assessments, teacher notices, and homework (assignment books, Wed. Folders, calendars, newsletters) Las Evaluaciones de la unidad, notas de maestro, y los deberes (los libros de la tarea, miércoles. Las carpetas, los calendarios, los boletines)

Parent-Teacher (ConferencesConferencias de padres y maestros) May be scheduled by contacting the school and making an appointment with the teacherMay be scheduled by contacting the school and making an appointment with the teacher (Puede ser planificado contactando la escuela y concertando un cita con el maestro) Scheduled teacher conference date:Scheduled teacher conference date: (La fecha planificada de la conferencia del maestro (La fecha planificada de la conferencia del maestro –Oct. 11 – 4:00 – 7:00 p.m. ( Octubre. 11 – 4:00 – 7:00 de la tarde.) –Feb. 21 – 12:00-3:00 p.m. ( Febrero. 21 –12:00 - 3:00 de la tarde.)

NCLB (No Child Left Behind) (no Niño Dejó Atrás) AYP (Adequate Yearly Progress) Benchmarks for students in grades 3-6AYP (Adequate Yearly Progress) Benchmarks for students in grades 3-6 (Las referencias para estudiantes en grados 3-6) Reading: 89% proficient Reading: 89% proficient Math: 86% proficient Math: 86% proficient Attendance: 93% Attendance: 93% (La lectura: 89% de Matemáticas capaces: 86% de Asistencia capaz: 93%)

Proficient and Advanced Readers

Lectores capaces

Proficient/Advanced in Math

Capaz en Matemáticas

2009 Wells Station students met or exceeded all requirements for AYP! We are rated as a school in Good Standing!Wells Station students met or exceeded all requirements for AYP! We are rated as a school in Good Standing! (¡Los estudiantes de la estación de los pozos cumplieron o excedieron todos los requisitos para AYP! Nos clasifican como escuela en la buena situación!)

Making AYP for 2011 Reading: (Lectura) All scores must be higher to make AYP for 2011 (Todas las cuentas deben ser más altas hacer AYP para 2011) Math: (Matemáticas:) All subgroups must do as well or better to make AYP for 2011 (Todos los subgrupos deben hacer también o mejorar para hacer AYP para 2011)

New Grading System In Pre-kindergarten – 2 nd GradeIn Pre-kindergarten – 2 nd Grade (En el Pre-Kinder de la infancia - 2r grado) Grades : N - Not progressing (No progresando)Grades : N - Not progressing (No progresando) P – Progressing (Progreso) P – Progressing (Progreso) P/S – Progressing but struggling (Progreso pero lucha) P/S – Progressing but struggling (Progreso pero lucha)

Conduct (Comportamiento) NME – Not Meeting ExpectationsNME – Not Meeting Expectations (Las expectativas no se resuelven) (Las expectativas no se resuelven) ME – Meeting ExpectationsME – Meeting Expectations (Se resuelven las expectativas) (Se resuelven las expectativas) EE – Exceeds ExpectationsEE – Exceeds Expectations (Exceder expectativas) (Exceder expectativas)

Process Skills (Habilidades de proceso) Replaces work habitsReplaces work habits (Substituye hábitos del trabajo) (Substituye hábitos del trabajo) Grading: N = Needs ImprovementGrading: N = Needs Improvement (Mejora de las necesidades) S = Satisfactory (Satisfactorio) S = Satisfactory (Satisfactorio)

Grades 3-6 A,B,C,D,F : Academics (Académico)A,B,C,D,F : Academics (Académico) E,S,N,U : Special subjects and conduct (Los otros temas y comportamiento)E,S,N,U : Special subjects and conduct (Los otros temas y comportamiento) 6th Grade: Number Grades6th Grade: Number Grades

Grades 2 will adopt Report to Families - Same system now used in Pre- Kindergarten through first grade last yearGrades 2 will adopt Report to Families - Same system now used in Pre- Kindergarten through first grade last year (Los grados 2 adoptarán la supervisión del progreso - el mismo sistema ahora usado en Pre-Jardín de la infancia a través del primer grado)

Grade 6 Numerical System of grading (Sistema numérico de clasificación)Numerical System of grading (Sistema numérico de clasificación) E,S,N,U for special subjects and conduct (E, S, N, U para otros temas y comportamiento)E,S,N,U for special subjects and conduct (E, S, N, U para otros temas y comportamiento) No changes projected for grading (Ningunos cambios proyectaron para el progreso del estudiante de la información)No changes projected for grading (Ningunos cambios proyectaron para el progreso del estudiante de la información)

No Failure Policy (Ninguna política de la falta) Students in grades Pre-Kindergarten – grade 3 will not be retained at a grade level. (Estudiantes en Pre-Jardín de la infancia de los grados - el grado 3 no será conservado en un nivel de grado.)Students in grades Pre-Kindergarten – grade 3 will not be retained at a grade level. (Estudiantes en Pre-Jardín de la infancia de los grados - el grado 3 no será conservado en un nivel de grado.)

No Failure Policy (Ninguna política de la falta) Progress Monitoring will move with the student. Students will receive extra help to bring the student up to where they should be.Progress Monitoring will move with the student. Students will receive extra help to bring the student up to where they should be. (La supervisión del progreso se moverá con el estudiante. Las intervenciones serán utilizadas para traer al estudiante hasta donde deben estar.)

Grades 4-12 When a student does not meet expectations, students will receive extra help (i.e.: in-school tutoring, after-school tutoring, summer school)When a student does not meet expectations, students will receive extra help (i.e.: in-school tutoring, after-school tutoring, summer school) Cuando un estudiante no resuelve expectativas, los estudiantes recibirán ayuda adicional (es decir: curso particular de la en-escuela, curso particular extraescolar, escuela de verano)

Grades 4-12 If extra help is given and student is still not meeting expectations, they may be retained one time, only.If extra help is given and student is still not meeting expectations, they may be retained one time, only. Si se da la ayuda adicional y el estudiante todavía no está resolviendo expectativas, pueden ser conservadas una vez, solamente.

Research (Investigación) Research has shown that retaining a student more than once does not improve their learning. In fact, a majority of students that have been retained more than once do not graduate from high school.Research has shown that retaining a student more than once does not improve their learning. In fact, a majority of students that have been retained more than once do not graduate from high school. La investigación ha demostrado que la retención de un estudiante no mejora más de una vez su aprendizaje. De hecho, una mayoría de los estudiantes que se han conservado más de una vez no gradúa de High School secundaria.

If retention is necessary: (Si la retención es necesaria:) The decision is made: (Se toma la decisión:) by the recommendation of the teacher.by the recommendation of the teacher. (por la recomendación del profesor. ) by the principal in consultation with the parent.by the principal in consultation with the parent. (por el director en la consulta con el padre.)

If retention is necessary: (Si la retención es necesaria:) Parents may appeal any decision made about retention.Parents may appeal any decision made about retention. (Los padres pueden apelar cualquier decisión tomada sobre la retención.)

Thanks for Attending! ¡Da las gracias para Asistir! Enjoy your visit to your childs classroom. (Goce su visita a su aula del niño.) You are welcome to visit our library and music rooms! (¡Usted es libre de la visita nuestros espacios de la biblioteca y la música!)

Memphis City Schools does not discriminate in its programs or employment on the basis of race, color, religion, national origin, handicap/disability, sex, or age. For more information, please contact the Office of Equity Compliance at (901) "Las Escuelas de la Ciudad de Memphis no discriminan en sus programas ni el empleo por la carrera, por el color, por la religión, por el origen nacional, por la desventaja/incapacidad, por el sexo, ni por la edad. Para más información, contacta por favor la Oficina de la Conformidad de la Equidad en (901) "