03/2010 1 Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Personal pronouns & verb to be
El verbo ser (to be) y sus usos
8/ Operating the PSNC Classes Cómo operar las clases de EPNC By Por Dave Batty PSNC #6.
8/ Achievement, Grading & Testing Logros, Calificaciones y Exámenes By Por Dave Batty PSNC #5.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy vamos a estudiar Estructura 2.2 y 9.3
Más sobre las preguntas interrogativas
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Por Dave Batty 2/2012 T Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
Thank you for taking my classes
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Martes, el 21 de octubre.
Español II Repaso para Examen #1
Las expectaciones para la clase Puntos Importantes de las expectaciones y la clase ¿Hay preguntas? Firma tu nombre…..
Las palabras interrogativas
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Preguntas y respuestas
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Santa Ana College School of Continuing Education Centennial Education Center 2900 W. Edinger, Santa Ana Ca Room E /30/2015 mib.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Capítulo 3 – Lección A Asking Questions. There are 4 ways to create a question. 1. Making your voice rise at the end of a sentence. 2. Placing the subject.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
El Presente Progresivo The Present Progressive. El Presente Progresivo Actions that take place now and on going Formed by Estar + Present Participle to.
9 de noviembre. Warm-Up #43: ser En el texto P. 54 #13.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
By Jeff Morris Yo-1 I –Yo Salto X Tú-2 You (Informal) –Tú Saltas X.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Question Formation Español Uno.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Question Formation Spanish I Page 52.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Who is George and where is he from? Your daughter is my cousin.
Transcripción de la presentación:

03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3

03/ Introduction Introducción Who are the students in your class today? ¿Quiénes son los estudiantes en su clase hoy? How are their backgrounds different? ¿Cómo son sus trasfondo diferentes? Where are they at in their relationship with God today? ¿Dónde están ellos en en su relación con Dios hoy? PSNC #3

03/ Individualized education gives you the opportunity to help each of your students during the class session. La educación individualizada le da la oportunidad de ayudar a cada uno de sus estudiantes durante la sesión de clase. PSNC #3

03/ A. The student becomes the center of the learning experience. El estudiante se convierte en el centro de la experiencia de aprendizaje. 1. Each student works at his own desk, at his own speed. Cada estudiante trabaja en su propio escritorio, a su propia velocidad. 2. At certain points in his daily studies he must stop and discuss his progress with his teacher. En ciertos puntos en sus estudios diarios él debe detenerse y hablar de su progreso con su profesor. PSNC #3

03/2010 PSNC #3 5 Not a good model >> Menos preferible modelo>> << Ideal setting << Un mejor modelo

03/ B. The role of the teacher El papel del profesor 1. It’s very different from the traditional classroom where lecture is the most common teaching method. Es muy diferente de la clase tradicional donde la lectura es el método de enseñanza más común. PSNC #3

03/ B. The role of the teacher El papel del profesor 2. The student lessons provide the information 2. The student lessons provide the information. Las lecciones de estudiante proporcionan la información. 3. The teacher spends the entire class period in one-on-one conversations with students 3. The teacher spends the entire class period in one-on-one conversations with students. El profesor pasa el período de toda clase en conversaciones uno a uno con los estudiantes. PSNC #3

03/2010 PSNC #3 8 Emily Levi Anna

03/ C. What individualized education is not… Lo que la educación individualizada no es … 1.It is not a self-study curriculum. No es un plan de estudios de autoestudio. 2.It is not a self teaching set of lessons. No son lecciones de auto-enseñanza. PSNC #3

03/ C. What individualized education is not… Lo que la educación individualizada no es … 3. It is not a correspondence course, though it is similar to this. Esto no es un curso por correspondencia, aunque parece similar. 4. It does not eliminate the need for teachers in the classroom. Esto no elimina la necesidad de tener profesores en la clase. PSNC #3

03/ D. Individualized Education is... La Educación Individualizada es... Student centered personalized study where the teacher is present and active in assisting the students. Student centered personalized study where the teacher is present and active in assisting the students. Un estudio personalizado centrado en el estudiante donde el profesor está presente y activo en la asistencia de los estudiantes. Un estudio personalizado centrado en el estudiante donde el profesor está presente y activo en la asistencia de los estudiantes. PSNC #3

03/ E. What kinds of questions will you find in these lessons? ¿Qué clases de preguntas encontrará usted en las lecciones EPNC? 1. Fill in the blanks Rellene los espacios en blanco —to make sure you understand the basic points of the lesson. — para asegurarse de que usted comprende los puntos básicos de la lección. PSNC #3

03/ E. What kinds of questions will you find in these lessons? ¿Qué clases de preguntas encontrará usted en las lecciones EPNC? 2. Personal opinion questions Preguntas de opinión personales —Also ask for past personal experiences related to the topic of the lesson. — También pida experiencias personales de su pasado relacionadas con el tema de la lección. 3. Personal response questions Preguntas de reflexiones personal —How are you going to personally apply in your daily living the lessons you are studying? ——¿Cómo vas a aplicar personalmente en tu vida diaria las lecciones que estas estudiando? PSNC #3

03/ F. Why the individualized approach to education? ¿Por qué el enfoque individualizado a la educación? 1. Students learn best when they are actively involved in the learning experience. Los estudiantes aprenden mejor cuando están participando activamente en la experiencia de aprendizaje. PSNC #3

03/ F. Why the individualized approach to education? ¿Por qué el enfoque individualizado a la educación? 2. What kind of learning do you want your students to do? ¿Qué tipo de aprendizaje quiere usted que sus estudiantes hagan? --memorize facts? --¿memorizar hechos? --learn how to apply God’s word in their daily living --aprender a aplicar la palabra de Dios en su vida diaria 3. It is essential for learning to lead to personal application. Es esencial para aprender a conducir a la aplicación personal. PSNC #3

03/ F. Why the individualized approach to education? ¿Por qué el enfoque individualizado a la educación? 4. Every person is unique —we can offer personal help to each student that fits their needs. We can start at their point of need. Cada persona es única — podemos ofrecer la ayuda personal a cada estudiante en relación a sus necesidades. Podemos comenzar en su punto de su necesidad. 5. Every student needs personal attention. Cada estudiante necesita atención personal. 6. Every person needs to grow. Cada persona tiene que crecer. PSNC #3

03/ Questions for discussion Preguntas para discusión PSNC #3

Contact information Global Teen Challenge GlobalTC.org iTeenChallenge.org 03/ PSNC #3