Por: Kelly Curry Healthy Me! ¿Estoy Saludable? © Microsoft clipart.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es lunes el tres de diciembre Write the expressions below in Spanish. Baseball- Swimming- Soccer- Basketball- Italian food-
Advertisements

Me llamo ________ Clase 6nh(602) La fecha es el 6 de febrero del 2013 Propósito # 39: ¿Te gustan los deportes? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Qué
¡Todo sobre mi! Por María Pérez.
El Viaje Sarah, Avery, Laurie Period E.
Teacher Directions Save the States of Matter PowerPoint to the student shared drive. Mark the file as read-only. Right-click on the saved file  go to.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Gustar Gustar- to _______ ___ ______ ___ ______ If what you are liking is singular, use _____ If what you are liking is plural, use _____ Use gustar with.
Huele horrible me gusta comer es asqueroso es bien para la salud es delicioso prefiero comer caramelos sabe bien es para ayudarte a concentrar I like to.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
AM I FIT AND HEALTHY?(3.3) How to structure your coursework Getting an A grade!
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
Unidad 1 Lección 1 - Presentación de Vocabulario
Para mi, la foto de mi familia es la posesión más importante.
The Present Tense of tener (to have)
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
Jugar Jugar o to play (a sport or game) o uses -AR verb endings o The stem changes too. o The -u becomes -ue.
Classroom expectations!
To talk about healthy and unhealthy diets
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Vocabulario 3.1 el 30 de noviembre.
REALIDADES 2-2B EXTRA PRÁCTICA COMPARATIVES.
Vocabulario. * El/la director(a) de la escuela * El hombre * El/la maestro (a) * La mujer * The school principal * The man * The teacher * The woman.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
Repaso del vocabulario, y más descripción
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
Himno: La Fe (50) 1. La fe es saber que saldrá el sol, y alumbrará mi faz. La fe es saber que Dios oirá mi oración veraz. Cual semillita es la fe; Sembrada.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
Santiago Bilingual Primary School. La Línea. Spain.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
express an action that usually occurs or normally occurs. Ejemplos: Como frutas cuando tengo hambre. (I eat fruit when I am hungry.) Mis amigos se.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Hoy vamos a…….. aprender nuevas palabras comunicar opiniones.
GO, SLOW, and WHOA Foods GO. GO, SLOW, and WHOA Foods GO.
Me llamo________ Clase 8IM La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Qué clase te aburre? Actividad Inicial: Copia y responde. 1. ¿Juegas.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Haz Ahora Lunes el 27 de enero 2014
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
Welcome! The Topic For Today Is…. La comida Las ComidasLos CubiertosLas BebidasPedir con el camarero La cultura Bonus Question: 5000.
¿JUEGAS DEPORTES? UNIDAD 5 LECCIÓN 3 EL VOCABULARIO.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
U -> UE stem-changing verb. U -> UE stem-changer Using with a sport JuegoJugamos JuegasJugaís JuegaJuegan  When you use jugar with the name of a sport,
Capítulo 3 Vocabulario 1.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
I. U6L1 Repaso Jugar…escribe las formas. 1.Tú 2.Ella 3.Nosotros 4.Ellos 5.Yo 6.Vosotros 1.Juegas 2.Juega 3.Jugamos 4.Juegan 5.Juego 6.Jugáis.
¿QUÉ VA A HACER TU FAMILIA ESTE FIN DE SEMANA? ¿ADÓNDE Y CON QUIÉN? UNIDAD 5 LECCIÓN 4 LA GRAMÁTICA.
¿QUÉ VA A HACER TU FAMILIA ESTE FIN DE SEMANA? ¿ADÓNDE Y CON QUIÉN? UNIDAD 5 LECCIÓN 4 EL VOCABULARIO.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
¿JUEGAS DEPORTES? UNIDAD 5 LECCIÓN 3 LA GRAMÁTICA.
Speaker 1: Speaker 2: ¿Tú _________ al ___________? juegas Sí, ____________________. No, _____________________. juego al básquetbol no juego al básquetbol.
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
702 (pd. 9, rm. 210) COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY 10 mintues.
Me llamo _____________ Clase 7IM La fecha es el 28 de septiembre del 2011 Propósito # 6: ¿Cómo repasamos los verbos? Actividad Inicial: Copia y responde.
Lunes el 31 de enero.  Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.
Hoy es martes el veintidós de marzo
Vocabulario 4C Los deportes
ME GUSTA SONG:
UNITY ONE 1 LESSON 1 VOCABULARY UNIDAD 1 LECCIÓN 1 - VOCABULARIO.
USE PRESENTATION MODE! Write the Spanish words in the boxes on your paper to match the pictures.
Transcripción de la presentación:

Por: Kelly Curry Healthy Me! ¿Estoy Saludable? © Microsoft clipart

¿Cual es tu comida favorita? Mi comida favorita es: El pollo La Ensalada El Arroz © Microsoft clipart © Microsoft clipart © Microsoft clipart © Microsoft clipart

¿Cual es tu bebida favorita? Mi bebida favorita es: El jugo de manzana © Microsoft clipart La soda El agua © Microsoft clipart © Microsoft clipart

¿Cual es tu deporte favorito? Mi deporte favorito es: El futbol El beisbol El basquetbol © Microsoft clipart © Microsoft clipart © Microsoft clipart

Cosas importantes para ser saludable: No comer comida chatarra Hacer ejercicio Comer frutas y vegetales © Microsoft clipart © Microsoft clipart © Microsoft clipart

Standards B1.3-2 Use visuals as support in communicating a message. B 4.2-3 Identify practices from Latin culture and the student’s native culture

Work Cited http://www.abcteach.com/ http://kidshealth.org/kid/stay_healthy/food/pyramid.html http://www.intro2spanish.com/vocabulary/00-lists/sp-sports.htm Giannetti, George. “Spanish Middle School Lessons”,Teacher’s Discovery, 2001