MI MEDIO DIA_LEER LB CS ESP-ING ESPAÑOL Imagen palabra Día1 INGLÉS Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen palabra Día1 1-12-13-1 Solo imagen Día1 Solo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Telling Time (Cómo decir la hora).
¿Se Puede Morir Alguien Literalmente De Miedo? Can someone die of fear?
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Ir a… Saying what you are going to do. When you talk about things you are planning to do in the future, you say what you are going to do. To talk about.
la linterna the flashlight el repelente de insectos insect repellent.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Regular verbs. The imperfect tense is quite easy to form and has very few irregular parts. There are only two sets of endings to learn and only three irregular.
el almuerzo ä lunch en la … hora in the … hour (class period)
Possessive Adjectives
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Beginning Low ESL Teacher
Telling Time in Spanish Grammar Notes
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El Imperfecto!!!!!! We have learned about the preterit now its time to learn about the other past tense….
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El Pretérito y El Imperfecto Both are past tense…so what is the difference?
Would in the past I would go up north every summer. Yo iba al norte todos los veranos. imperfecto.
Capítulo Uno: Primer paso
Realidades 2 Los Verbos Reflexivos.
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Ordinal numbers p. 258 primer(o)(a)first segundo(a)second tercer(o)(a)third cuarto(a)fourth quinto(a)fifth.
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
Spanish Sports Announcer Lyndsay Gagner Ms. Beltran-2 nd.
Spanish sport announcer project By: Christopher Thomas.
Sports Announcer Kinsley Fisher Ms.Beltran-2 nd. Hello my name is Kinsley Fisher and what a beautiful day we have here at the University of Houston Stadium!
Spanish Sports Announcer Jackie Hurtado. Mis favorito equipo de fútbol son Colombia, Ecuador, y México. My favorite teams for soccer are Colombia, Ecuador,
Spanish Sports Announcer Project Sarah Walker. Hola, esta es mi Sarah Walker can su noticias de beisbol. Hello, this is me Sarah Walker with your baseball.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
El Presente Progresivo
Preterito vs. imperfecto Both past tenses. PRETERITO single event Visité Barcelona el sábado I visited Barcelona on Saturday. Fui a España el año pasado.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
El Imperfecto vs. El Pretérito
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Unidad 5.1. In this lesson you will learn to: Describe a house and household items Indicate the order of things Describe people and locations Ser vs estar.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Use Preterite vs. Imperfect.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Uses of the Imperfect & Preterite
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
PASADO DEL VERBO “TO BE”
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
First Grade Dual High Frequency Words
Calentamiento: Conjugate the verb according to the subject.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

MI MEDIO DIA_LEER LB CS ESP-ING ESPAÑOL Imagen palabra Día1 INGLÉS Imagen palabra Día1 3 o idioma Imagen palabra Día Solo imagen Día1 Solo texto 1º,2º y 3º idioma Día

*"Para enseñar el libro a tu hijo sólo en el primer, segundo o tercer idioma, hay que pulsar la tecla F5 (en la primera fila del teclado por encima de las cifras) y luego hacer clic en el hipervínculo de la combinación deseada (1-1 para primer idioma, 2-1 para segundo idioma, 3-1 para tercer idioma). *Para "pasar la hoja" hay que presionar "Av Pag" o hacer clic con el ratón.

TITULO 1 IDIOMA

TITULO 3 IDIOMA

Mi pelo estaba dividido. UNA MITAD estaba larga, y ¡la otra MITAD era pelillo!

I looked in the mirror. My hair was a buzz. ONE-HALF was still long, and the other HALF fuzz!

Tercer idioma 1

Imagen 1

Aquí está el desayuno, dijo papá. No hay ningún tiempo que perder. Mi vaso de leche era ¡DOS TERCERAS PARTES de pasta empalagosa!

Here´s breakfast, Dad called. There´s no time to waste. My tall glass of milk was TWO- THIRDS gooey paste!

Tercer idioma 2

El camión de las mudanzas con TRES CUARTOS de una rampa y Dona te esperan. Montarán en el camión para ir al campamento.

The moving vans here with THREE- FOURTHS of the ramp. And Donna is waiting. Youre riding to camp.

Tercer idioma 3

Princesa, mi perro, saltaba dentro de la furgoneta enorme. Nos golpeteábamos como cocos en un bote de basura.

Princess, my dog, hopped inside the huge van. We clattered like coconuts in a trash can.

Tercer idioma 4

Nos paramos en El Campo de Fracciones y entramos por las puertas. CUATRO QUINTOS de los consejeros pasaron cerca de nosotros en patines.

We stopped at Camp Fraction and walked through the gates. FOUR-FIFTHS of the counselors zipped by us on skates.

Tercer idioma 5

Sujetábamos con temblor para la práctica el tiro al arco, y notamos que los objetivos ¡estaban pintados en los cactus! Apunté con mi flecha y cerré apretando un ojo, entonces tiré la cuerda del arco con toda mi fuerza.

We stripped on our quivers for archery practice, and noticed the targets were painted on cactus! I aimed with my arrow and shut one eye tight, then pulled back the bow string with all of my might.

Tercer idioma 6

Imagen 6

Mi tiro al blanco era diminuto, una parte de UN SEXTO. ¡No es justo! El de Dona era UNA MITAD. Ella lanzó el mejor tiro.

My bulls-eye was tiny, ONE-SIXTH of a spot. No fair! Donna´s was ONE-HALF. She launched the best shot.

Tercer idioma 7

Imagen 7

Princesa remaba con sus patas de perro alrededor de nuestra canoa, mientras Dona y yo éramos la tripulación.

Princess dog- paddled around our canoe, when Donna and I stepped inside as the crew.

Tercer idioma 8

Imagen 8

Flores rosadas con hojas flotaban al lado de la orilla. ¡Remamos y arrancamos DOS SEPTIMOS de un remo!

Pink flowers with leaves floated next to the shore. We paddled and pulled out TWO-SEVENTHS of oar!

Tercer idioma 9

Imagen 9

¡La Señorita Dod es la referí de nuestro fútbol hoy! Cada gol, cuenta CINCO OCTAVOS, dijo ella. ¿Listos para jugar? El otro equipo está aquí, volaron desde las estrellas. Contemplamos a los jugadores. ¡CUATRO NOVENOS eran de Marte!

Miss Dodd is the ref for our soccer today! Each goal counts FIVE-EIGHTHS, she said. Ready to play? The other teams here, they flew in from the stars. We stared at the players. FOUR- NINTHS were from Mars!

Tercer idioma 10

Imagen 10

El juego estaba a uno para ganar. Ambos equipos jugaban para triunfar, pero la patada rápida de Dona anotó el gol ganador.

The game was close one. Both teams played to win, but Donnas swift kick scored a goal with a spin.

Tercer idioma 11

Imagen 11

El equipo espacial parecía tanto atontado como curioso, mientras nos apretábamos alrededor de una fogata en TRES DÉCIMOS de un tronco. Asamos malvas de Marte y comimos moras de Saturno. Un cohete aterrizó y abrió sus puertas. Suban a bordo, dijeron los del equipo.

The outer-space team looked both stunned and agog, as we sqeezed round a campfire on THREE-TENTHS of a log. We roasted Mars-mallows and ate Saturn-smores. A rocket ship landed and opened its doors.

Tercer idioma 12

Imagen 12

Entonces iremos a toda máquina a la luna, veremos DOS TERCERAS PARTES de un cometa y pronto estarán de vuelta a casa. Nuestro viaje de galaxia lo vimos al revés cuando aterrizamos en la tierra yo esperaba que hubiera pasado la MITAD del día.

Climb aboard, said the team. Then well blast to the moon, see TWO-THIRDS of a comet and soar back home soon. Our galaxy trip had an upside down view. When we landed on Earth, I hope HALF day was through.

Tercer idioma 13

Imagen 13

Entonces Dona corrió a su casa y yo me escondí en mi cama, ¡con TRES CUARTOS de la manta sobre mi cabeza!

Then Donna ran home and I hid in my bed, with THREE-FOURTHS of my blanked pulled over my head!

Tercer idioma 14

Imagen 14

A la mañana siguiente corrí al espejo y me miré fijamente. ¡¡Estupendo!! No tengo una mitad diferente, mi cabellera está ENTERA.

Next morning I raced to the mirror to stare. Yippee! No more HALF buzz, but a WHOLE head of hair.

Tercer idioma 15

Imagen 15

Tic, toc, dijo el papá. Él me dio un choque. Hoy debe ser la HORA. ¡Porque su cara es un RELOJ!

Tic Tock, said my Dad. He gave me a shock. Today must be TIME. His face is a CLOCK!

Tercer idioma 16

Imagen 16

Tercer idioma 17

source: p.j. trials.php?e=MSBL9J trials.php?e=MSBL9J Many thanks!