11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Practica
Advertisements

PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
How to tell time in Spanish
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Interrogative words = question words
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 Las preguntas 2 1. ¿Qué? 2. ¿Quién? / ¿Quiénes? 3. ¿Cuál? / ¿Cuáles? 4. ¿Cómo? 5. ¿Cuándo?
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los interrogativos.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Quiz # 1 Las introducciones.
La Hora.
Lesson
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogativos Capitulo 4A.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
4B Grammar Points. 1. To say you are going to do something use: A form of ir + a + infinitive.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Transcripción de la presentación:

11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get bad grades

11/29/052 La Agenda: Quiz Returned Review verbs ir & estar Review TPRS –Steps –Rules –Questions used in TPRS Pablo el Pingüino

11/29/053 Rules for Cuentos To learn you must: respond to statements (Ahh) answer questions. (Sí o No) suspend disbelief

11/29/054 Key Interrogatives ¿Quién?Who? ¿Qué?What? ¿Cuándo?When? ¿Dónde?Where? ¿Por qué?Why?

11/29/055 Steps for TPRS Stories 1.Review vocabulary 2.Learn story 3.Act out story 4.Tell story 5.Write story

11/29/056 Pablo el Pingüino SpanishEnglish el (un) pingüinothe (a) penguin Tiene once años.S/he is 11 years old. (S/he has 11 years) educación físicagym (P.E.) el sexto gradothe sixth grade de la mañana/tarde/noche in the morning/afternoon/night patinas/he skates está frustrado(a)s/he is frustrated va a sacar malas notas s/he is going to get bad grades

11/29/057 Pablo el Pingüino 11 A+D- 7:41 AM

11/29/058 Interrogatives ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? ¿Cuántos?¿Cuántas?¿Cuál? ¿Por qué?¿Dónde?¿Cómo?

11/29/059 Storyboard Un Cuento: (A story): Pablo el Pingüino Escena 1Escena 2Escena 3

11/29/0510 La Tarea Complete illustration for escena 1 of Pablo el Pingüino –Include all aspects of story –No words –May include 11, 6 th and 7:41AM –Color Review story using storyboard & vocabulary list