Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
Advertisements

Para empezar Hoy es viernes el nueve de noviembre Escriba las formas correctas del verbo ser o tener. Ellos (ser)____ La gente (tener) ____ Tú (tener)
Enfoque: jueves, 4 de febrero, 2010 Write answers to Overhead Review your flashcards/Vocabulary.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Enfoque: martes, el 1 de diciembre, 2009 Get Clicker Set up Bingo Sheet (Unit 1 Lesson 1 Vocabulary & Grammar)
Enfoque: lunes, el 11 de enero, 2010 (dos mil diez) 1. Prepare for Class (See chart ¿Listos para Aprender? ) 2. Gluing Party: 1. ¿Cómo eres tú? in Canciones.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
Los Adjetivos Adjectives.
Ser vs. Estar To be or not to be, that is the question.
The verb Ser + Making things agree
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
Ch. 2: Más adjetivos… Created by M. Sincioco.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Describing yourself and others
Exprésate II Vocabulario 1.1 Talley & Laws Describing people, routines, and activities.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
TENER PRACTICE #2 Review the concepts to prepare yourself for a quiz.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Español 1 Capitulo 2 Vocabulario 1 Describing People (Adjetivos)
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
VOCABULARIO CAPÍTULO 1. COPY THE FOLLOWING WORDS INTO YOUR NOTES AND TRANSLATE (SR24) 1.guapo,-a 2.bonito,-a 3.feo,-a 4.pelirrojo,-a 5.moreno,-a 6.rubio,-a.
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 15 de octubre del 2015 Propósito # 11: ¿Cómo es tu mejor amigo(a)? L.O. to describe using adjectives with the.
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Describing People and Things
Unidad 1 lección 2 Vocabulario
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 29 de septiembre del 2017
Los adjetivos Descriptivos
UNIDAD 1 Etapa 2.
Me llamo __________ Clase 601 La fecha es el 6 de mayo del 2015
Conversation Practice
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Semester 1 Review.
Los adjetivos Descriptivos
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo.
On a little piece of paper………give the following in Spanish.
Bellringer 9/13 Using the exchange rates from yesterday, do the following conversions. (commas in euros = periods when converting) € to $
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
¿Cómo es tu compañero? Agreement.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork.
Los adjetivos Descriptivos
Transcripción de la presentación:

Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias

Agenda: Unit 1 Lesson 2: Vocab. Review and Quiz Unit 1 Lesson 1 Test Review / Test Corrections

Review Vocabulary ABC Categories

¿Alto o bajo?

¿Rubio o moreno?

¿Eres perezoso o muy trabajador?

¿Cómico o serio? ¿Cómo eres tú?

¿Moreno o pelirrojo?

Test Mode Por Favor

When you finish… 1. Check your work! 2. File quiz in blue folder Behind 1 st letter of your LAST name 3. Review Unit 1 Lesson 1 Test

Unit 1 Lesson 1 Vocabulario: Part C Gustar : Parts D & F Ser: Parts E & G Cultural: Part K Escribir / Part M

La Tarea: Handout : Review of the verb ser (to be)