Preguntas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Preguntas for Mid-term
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
SPANISH 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear.
S.W.B.A.T. Make comparisons. I will… Complete ACTS on p.208.
Saludos y despedidas.
VOCABULARIO LOS ADJETIVOS.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Escriban (escribir) Write an in which you introduce yourself to a prospective pen pal. Prewrite-think about information you want to give. Answer.
GCSE Spanish Conversation
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Prueba Oral – capítulo 5A
Jeopardy Vocabulario 1 Vocabulario 1b Verbos Adjetivos posesivos Cultura Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
E-Learning This game is strictly for fun. No money can be won.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
QUESTION WORDS. Question words.... Tag words Tag questions are used when the speaker is trying to involve the listener in the conversation.
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
Los interrogativos.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
Unidad 5.5 – Todo sobre mí. SER = to be You use the verb SER to describe. The verb changes forms depending on who or what you are describing – this happens.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Tiene ojos verdes almorzar Green To eat lunch. dormir empezar To sleep To start/begi n.
Possessive Adjectives
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
Hola chicos, please revise your work thoroughly and write over vocab that you need to practise spelling. Buena Suerte! Good luck!
Ch. 2: Más adjetivos… Created by M. Sincioco.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Juntos 1 Repaso para el examen uno INTRODUCIÓN PÁGINAS 6-21.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Unidad 3.2.  In this lesson you learn to  To talk about family  Ask and tell ages  Express possession with de  Give dates  Make comparisons  Learn.
Chapter 2 Vocabulary I word bank. aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora.
Transcripción de la presentación:

Preguntas

¿Cómo te llamas? What is your name? How do you call yourself? Me llamo ___________. Soy _________.

¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo _____ años. 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis

¿Dónde vives? Where do you live? Vivo en ________. Vivo en los Estados Unidos. (USA)

¿Cuál es tu numero de teléfono? What is your phone number? Es ______________. Es siete cuarenta y cuatro, veinte, treinta y uno. (744-2031)

¿De dónde eres? Where are you from? (Yo) Soy de _________. Soy de Nueva York.

¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday? Es el ____(number) de ____(month). Es el catorce de noviembre. (Nov. 14) Es el primero de enero. (Jan. 1)

¿En qué año naciste? In what year were you born? Nací en mil novecientos noventa y ____. 1990 = mil novecientos noventa 1991 = mil novecientos noventa y uno 1992 = mil novecientos noventa y dos 1993 = mil novecientos noventa y tres 1994 = mil novecientos noventa y cuatro

¿Cuántas personas hay en tu familia? How many people are in your family? Hay ____ personas. Hay dos personas. Hay cuatro personas. Hay siete personas.

¿Tienes hermanos o hermanas? Do you have brothers or sisters? Si, tengo ___ hermanos y ___ hermanas. No, no tengo hermanos.

¿Cómo se llaman tus hermanos? What are your siblings’ names? Se llama ______. (For one) Se llaman ______. (For more than one)

¿En qué grado estás? What grade are you in? (Yo) estoy en grado _____. nueve diez once doce

¿Tienes novio/novia? Do you have a boyfriend/girlfriend? Si, tengo novio/novia. No, no tengo novio/novia.

¿Cómo se llama? What is his/her name? Se llama ____. Se llama Mike. Se llama Jennifer.

¿Cuáles deportes te gustan? Which sports do you like? Me gustan béisbol y fútbol americano. Me gustan baloncesto y natación. Me gusta hockey del campo. No me gustan deportes.

¿Cuál es tu equipo favorito? What is your favorite team? Me gustan los Mets. Me gustan los Gigantes. No tengo un equipo favorito.

¿Cuál es tu clase favorita? What is your favorite class? Es matematicas. Es inglés. Es ciencias. Es educación fisica. Es español.

¿Quién es tu profesor favorito? Who is your favorite male teacher? Es Señor _______.

¿Quién es tu profesora favorita? Who is your favorite female teacher? Es Señora/Señorita _________.

¿Cuál es tu color favorito? What is your favorite color? Es _____. red = rojo morado = purple blue = azul rosado = pink verde = green amarillo = yellow anaranjado = orange

¿Qué periodo almuerzas? What period do you eat lunch? (Yo) almuerzo periodo ____. 5 = cinco 7 = siete 9 = nueve 11 = once

¿Quién es tu profesor/a de inglés? Who is your English teacher? Es Señor/a _____________.

¿Cómo eres? What are you like? Describe yourself. Soy _____ y _____. alto/a = tall simpàtico = nice bajo/a = short divertido = fun delgado/a = thin comico = funny gordito/a = chubby inteligente = smart fuerte = strong tonto/a = silly/foolish

¿Qué te gusta hacer? What do you like to do? Me gusta _____. leer = to read jugar tenís = play tennis correr = to run jugar video juegos nadar = to swim play video games pintar = to paint escuchar musica pescar = to fish tocar la guitarra

¿Qué no te gusta hacer? What do you NOT like to do? No me gusta _____. correr = to run trabajar = to work hacer mi tarea = to do my homework limpiar = to clean pasar la aspiradora = to vacuum leventarme temprano = get up early

¿De qué color son tu pelo y tus ojos? What color are your hair and eyes? Mi pelo es ____ y mis ojos son _____. rubio = blond castaños = brown castaño = brown negros = black negro = black azules = blue pelirojo = red verdes = green aveleños = hazel

¿Cuánto pesas? How much do you weigh? Peso ___ libras. Ciento = 100 Doscientos = 200

¿Cuánto mides? How tall are you? (Yo) Mido ____ pies y ____ pulgadas. pie = foot pulagada = inch Mido cinco pies y dos pulgadas. 5’2” Mido seis pies y tres pulgadas. 6’3”

El fin TAREA Make flash cards with these questions. The question on one side, YOUR answer on the the other.