Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Patrick LaPadula, 6-8 Administrator Dr. Stacia Spillane,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
How to tell time in Spanish
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
Telling Time Grammar Essential #8.
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El calendario y la fecha
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
Los interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Dame… 3 colours in Spanish 2 adjectives to describe someone 1 sentence describing your best friend.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Name__________________________________
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
First Grade Dual High Frequency Words
News from K62/ Noticias de K62
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Patrick LaPadula, 6-8 Administrator Dr. Stacia Spillane, Counselor Linda Jensen, Magnet Coordinator

Open House is a time for community. Please, be considerate of everyones time this evening. This is not the time for individual parent/teacher conferences. Teachers will not be able to discuss individual student progress. If you would like to conference with your students teacher, you may do so during their conference time. Our conference days are Monday, Thursday, & Friday. Our conference time is 9:00-9:30 a.m. Thanks for your understanding! WELCOME to our Open House!

Open House es tiempo de la comunidad. Favor, sean considerados del tiempo de está tarde. Las maestras no podran hablar sobre el progreso de los estudiantes. Si gustan tener una conferencia con la maestra de su hijo, lo pueden hacer durante el tiempo de conferencias que es lo siguiente: Lunes, jueves, y viernes Comenzando a la 9:00-9:30 de la manana. Gracías por su comprensión

7:45 -8:00 Breakfast in the Classroom 8:00-8:45 Opening Activities: -pledge and calendar 8:45-9:35 Ancillary 9:35-10:20Science/Social Studies 10:20 – 10:50 Lunch 10:50-12:20 Language Arts 12:20-12:40 Structured Recess/Snacks 12:40-1:40Mathematics 1:40-2:00Cluster Meeting (Science, Social Studies, or Thematic Unit) 2:00-2:45Continued Math Lessons/Classroom Workstations 2:45-3:00 Reflection and Closure 3:00 Dismissal

7:45-8:00Desayuno en el salon de clase 8:00-8:45Actividades Abertura 8:45-9:35Clases de auxiliar 9:35-10:20 Escritura/Empowering Writers/Ciencia/Estudios Sociales 10:20-10:50 Almuerzo 10:50-12:40 Lectura en español 12:40-1:00 Recreo Estructura 1:00-1:45Matématicas en español 1:45-2:00Reunion del Grupo (cluster) 2:00-2:45ESL (Clase de ingles) 2:50-3:00 Reflexión 3:00 Despedida

Classwork Completes daily work Follows set routines Practices Conscious Discipline Homework Complete daily homework Return Homework Packets on Friday Maintain Reading Log daily Return correspondence when needed

Tarea en el salón de clase Terminar las tareas en clase diariamente Siguir rutinas Practicar disciplina cooperativa Tarea para la casa Terminar tareas de la casa Regresar la bolsa de las tareas para la casa todos los viernes Mantener un diario de todos los cuentos que leen todos los dias Regresar los folletos rojos cada jueves

We emphasize the concept of our Kindergarten family. Nosotros ponemos énfasis del concepto de la familia de Kindergarten.

Conscious Discipline Attendance- no more than 10 absences during the year Tardies- no more than 5 per grading cycle Early Release- pick-up no later than 2:30PM All school policies are found in the Parent Planner

Disciplina Asistencia Tardío Salidas temprano

How can a parent get information between the reporting done with report cards? Report cards Testing and evaluation: NNAT IStation Stanford/APRENDA Portfolios B.O.Y. assessments M.O.Y. assessments E.O.Y. assessments

* tarjetas de reporte de calificaciones cada nueve semanas *examenes y evaluaciones *NNAT *IStation *Aprenda *portfolios *avualuaciónes al principio,a la mitad y al final del año

Support from: Grade level teams ancillary staff Parents TeacherParents Student

Apoyo de: El equipo de maestras incluyendo los personales de auxiliar maestrasPadres estudiante

Behavior Report Calendar/ Falcon Flyer the teacher Set up a conference, when needed. Conference be confirmed with teacher first. Please discuss behavior notes with your child.

noticias semanal en el folleto calendario del boletín Falcon Flyer mandar un mensaje electronica ( ) a la maestra dejar un mensaje a la maestro en la oficina or correo de voz tener una conferencia con la maestra favor hablen con su niño(a) cuando llegan con una carta de comportamiento

1st /note for specific request or details, keeping the brief and specific 2nd leave a message with the front office. 3rd Conference – request can be made through or front office message.

Primero, pueden usar un mensaje electrónica para solicitar o dar detalles, mantengan sus mensajes breve y especifico. Segundo, mensajes por el teléfono- dejen un mensaje en la oficina. Tercero, conferencia- pueden requerir una conferencia por un mensaje electrónico o dejar un mensaje en la oficina.

All faculty/staff can be direct-linked through The Rice School web-site ( Teachers will respond to before school, during their planning time or after school. Please allow hours for responses.

Todos los maestros y personales pueden recibir mensajes electrónicos usando la conexión directa del esitio de la escuela ( ml) ml Las maestras pueden responder a mensajes electrónicos antes del comienzo de clases, durante el tiempo de planificar o después de clases. Favor permiten horas para poder responder a mensajes electrónicos.

Our goal in providing parents information or feedback on student behavior is to work as a team to improve the behavior, thus improving student performance Gather all information from staff about behavior, including how student should behave in given circumstances Conference with student about appropriate behavior, setting goals for improvement and monitoring subsequent behavior Meet with teacher if behavior does not improve

Nuestra meta en provenir información a los padres tocante el comportamiento del estudiante es de trabajar como un equipo para mejorar el comportamiento, de esta manera ayudará el ejecuación del estudiante. Juntar toda información de personales tocante el comportamiento, incluyendo el comportamiento del estudiante en ciertas circunstancias. Conferencia con el estudiante tocante su comportamiento adecuado, marcando metas para mejorar y mantener el comportamiento subsiguiente. Unirse con la maestra si el comportamiento no mejora.

Fall Celebration Winter Celebration Fabulous February Dr. Seuss Celebration (Crazy Hat Day) Come See What Ive Learned Spring Field Trip (tentative) Promotion Celebration

Excursion en la primavera Celebración del invierno alrededor del cluster Vengan a ver lo que he aprendido en Kindergarten Fabulosos Febrero Celebracion del Dr. Seuss (sombreros chistosos) Promocion

Encourage attendance. Encourage and model reading at home. Ask questions about what your student has learned throughout the day! Check & send their backpacks daily! Talk to your child about making good choices.

Promover asistencia Formentar y modeliar que leen en casa Pregunten que fue lo que aprendistes hoy Revisen las mochilas todos los dias Hablen con su hijo(a) de hacer buenas decisiones para tener buenas consequencias

Mrs. Miller – Science Coach Llorens – P.E. Ms. Flowers – Computer Mr. Del Toro – Spanish Ms. Holt - Music

Mrs. Miller (ciencia) Mrs. Llorens(educación fisica) Ms. Flowers (computadoras) Mr. Del Toro (español) Ms. Holt (musica)

School – Wide Fundraiser Library Field Trips Athletics, Choir, Habitat, Band, etc Uniform Sales Few Examples are:

In 2001, the federal government passed the NCLB Act which provided identified schools with federal funds for the purpose of supplementing the instructional program of schools to ensure a high quality education for students that would help them meet the state standard (currently STAAR – State of Texas Assessment for Academic Readiness). These supplemental federal funds are used to: Accelerate instruction for struggling students, Provide professional-development for teachers and paraprofessionals, Hire highly qualified personnel, Give additional resources – technology, personnel, materials, instructional programs, software, and Encourage parent and family involvement.

The Rice School / La Escuela Rice Jamie Wilkes Title I Campus Contact (713)