Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Accents and Punctuation
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Conjugating Verbs! So far, you know that hablar means to speak. Conjugating a verb means that you take the verb out of the infinitive form (hablar-to speak)
Los Saludos y Las Despedidas
In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to show.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
PLEASE READ (hidden slide) This template uses Microsofts corporate font, Segoe Segoe is not a standard font included with Windows, so if you have not.
Español I 2nd Semester Exam Jeopardy-Review
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Tener “To Have” La clase de español I.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
¿De dónde eres tú?.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Los interrogativos.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
El reflexivo. Which verbs are reflexive? Verbs that have “se” on the end Bañarse is an “-ar” reflexive verb.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Conversación Simulada Aqui es el numero que necesitas usar: (520) First, look over the grading rubric in the next slide. The automatic slides.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Alter-Ego Project Exercise 1
Audio Blog Type your name here.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 29 de marzo de 2017.
How to Log in to RosettaStone and Install the Speech Component
¡buenos días!.
Unit 2 audio recording name the recording file: username unit 2 vocabulary (example: MMM4 unit 2 vocabulary) (If working in partners, include both usernames.)
uno dos tres cuatro cinco
Para el fin de esta leccíon, se puede:
To insert audio you need to be on that slide
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Transcripción de la presentación:

Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply the question appropriately. 3.Make sure that you are in the normal view setting when you are recording. 4.After you are done with all of the slides, then you may set it to view and listen to your self speaking Spanish

How to Record 1.Plug in your microphone into the computer 2.Click on the Slide Show Link found on the tool bar 3.Now click on Record Narration and begin recording 4.When done click off.

¿Qué tal?

¿Cómo estás?

¡Hola!

¿Cómo se llama tu madre?

¿Cómo se llama tu mejor amigo?

Qué tal?

¿Cómo te llamas?

¿De dónde eres?

¿Cuántos años tienes?