Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Por El Señor Redaelli. La casa - The house El dormitorio - The bedroom El comedor - The dining room La cocina - The kitchen El baño - The bathroom.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Two story home. Una casa de dos pisos Ground floor.
Aa la alfombra Bb el baño Cc la cocina Dd el dormitorio.
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Vocabulario 2 capítulo 5 p
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Capítulo Uno: Primer paso
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
Hazlo ahorael 7 de mayo Objetivo: SWBAT recognize clothing vocabulary. On your new Hazlo sheet, write down what you think you can do if you learn clothing.
Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.
Hazlo ahora el 9 de febrero
la tarea (diálogo true/false)
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
mis hermanos Enrique y Silvia
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Objectives Identify bedroom items/furnitureitems/furniture Use hay and no hay to say whats in your bedroomhay and no hay Use tengo or no tengo to say what.
En Español 2 Unidad 4 Etapa 1 Vocabulario: En la pensión.
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Unidad 5.1. In this lesson you will learn to: Describe a house and household items Indicate the order of things Describe people and locations Ser vs estar.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Ahora (Do Now) Write out each equation in words, and solve = ?
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
601 Pd. 8 rm. 209 Copy and complete the following work in your notebooks. Continue exactly where we left off yesterday This work will be checked TOMORROW!!
Los muebles.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
¡buenos días!.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project, it is now LATE! Get it in today! On your hazlo sheet,write down the grade you plan on earning in Spanish this semester AND HOW you will earn it.

La Casa

El Apartamento

El Baño

La Cocina

El Comedor

El Cuarto – El Dormitorio

El Despacho

La Escalera

El Garaje

La Sala

El Sótano

La Planta Baja

El Primer Piso

El Segundo Piso

ACTIVIDAD ¿En qué cuarto están estas cosas?

Número Uno

Número Dos

Número Tres

Número Cuatro

Número Cinco

Número Seis

Número Siete

Número Ocho

Número Nueve

Número Diez

Cosas de la Casa

La Alfombra

El Armario

La Cama

La Cómoda

El Espejo

La Lámpara

La Pared

La Puerta

La Ventana

La Televisión

La Mesa

El Refrigerador

El Fregador

La Estufa

El Horno

El Sofá

El Inodoro

La Bañera

La Ducha

Actividad ¿Qué cosas están aquí? List as many items as you can in Spanish

Practicamos With your partner, sort the following vocabulary words into whether you would find them on the first or second floor of the house.

Practicamos On your worksheet, write down where you would find each object in each room of the house. Some objects may be found in more than one place!

Hazlo ahorael 7 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. Identify five objects in the following picture:

REPASO

La Casa

El Apartamento

El Baño

La Cocina

El Comedor

El Cuarto – El Dormitorio

El Despacho

La Escalera

El Garaje

La Sala

El Sótano

La Planta Baja

El Primer Piso

El Segundo Piso

La Alfombra

El Armario

La Cama

La Cómoda

El Espejo

La Lámpara

La Pared

La Puerta

La Ventana

La Televisión

La Mesa

El Refrigerador

El Fregador

La Estufa

El Horno

El Sofá

El Inodoro

La Bañera

La Ducha

Las cartas Form a group of 4 people. One person will be the dealer. They will show a card to the group. The first person to say the color in Spanish gets to keep the card. The person with the most cards at the end wins and becomes the new dealer!

Construye la casa de sus sueños You are creating your dream house! It must be in color! You must have at least 1 bedroom, a kitchen, a living room, and a bathroom. You can make the other room whatever you want. You must have at least 4 items in each room. You can repeat objects, but be creative! Once you have drawn everything you want in your dream house, label the rooms and the household items with the Spanish vocabulary that we have learned this week.

Hazlo ahorael 8 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. Identify five objects in the following picture:

Construye la casa de sus sueños Work on your dream house project. TODAY is your last day to work in class. DUE FRIDAY!