I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Fecha Telling the date.
Advertisements

El Calendario Español.
Calentamiento Write out the following en español…
El Calendario Español los meses (months) los números (numbers)
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Ejercicio #13. Ejercicio#14 UNSCRAMBLE The order of the days Martes Viernes Miércoles Sábado Lunes Domingo Jueves.
I can _________ the difference between _________ and __________ articles. I can ________ the term ________________. I can _________________ to a question.
Repaso del capítulo Primer Paso
El 24 de septiembre…Día 8 Las metas de aprender
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Warm Up, el miércoles, el 5 de septiembre
Hoy es martes Es el 25 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase?
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
On your desk: Documento Today’s notes Flash Cards.
Hoy es lunes Es el 24 de octubre del 2011 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español : a. __________________ b. ________________.
El Calendario español español Los Días de la Semana lunesmartes miércoles jueves viernessábado domingo  days of the week are not capitalized  the Hispanic.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Calentamiento Write out the following en español…. n 116 n 208 n 1510 n 7 25 n 3113 n 612.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Los días de la semana y los meses del año
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
World Language Survey 28 de abril de
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
CHAPTER PE REVIEW: p CHAPTER PE TEST TOMORROW.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Days, months, seasons, and more!. In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday. Notice that the days of the week are not capitalized. The.
El Calendario Español Español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo  days of the week are.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
REPASO PARA LA PRUEBA- LECCIONES PRELIMINARES Spanish I—Preliminary Test Review.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
El Calendario Español Español los días de la semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo  days of the week are.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Para hacer ahora Write the following words in number form: –1) Cinco  –2) Diecinueve  –3) Uno  –4) Treinta  –5) Veinticuatro  –6) Catorce  –7) Quince.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Day 12 Exploratory 7 de octubre
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Transcripción de la presentación:

I can recite and _________ the numbers I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________. I can __________________ to at least ____ questions in Spanish. I can recognize and respond to a ___________________ in Spanish. ask and respond articles accurately 7 spell non-scripted question

Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 7 ________________________6) 55 ________________________ 2)15 ________________________7) 80 ________________________ 3)22 _________________________8) 111 _________________________ 4)36 _________________________9) 161 mesas____________________ 5)41 libros _____________________10) 173 ________________________ siete quince veintidós / veinte y dos treinta y seis cuarenta y un cincuenta y cinco ochenta ciento once ciento sesenta y una ciento setenta y tres I can recite and spell the numbers

Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

Repaso Rápido: Los objetos de la clase I.Circle the response that best completes the sentence. 1. When you leave class, you always put your belongings in… a. un televisorc. un pizarrón b. una plumad. una mochila II.Circle the word that does not belong in the group of words. 1. regla pizarratiza borrador III. Write the correct Spanish of the object that you see. Include the definite article. 1. __________________ IV. Traduce las frases al español (translate the sentences into Spanish). 1.There is one pencil sharpener. El mapa Hay un sacapuntas. ¡Uds. tienen 3 minutos para estudiar! I can accurately spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their articles.

Sr. Chang dice… ¡Prepárense para la prueba! Solamente necesitan un lápiz. I can accurately spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their articles. Cuando termine, repase el vocabulario de: los días de la semana y los meses del año.

Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana los días (el día) lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo

Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana To say “on” a day of the week on Monday – el lunes on Mondays – los lunes There is a quiz on Thursday. Hay una prueba el jueves.

Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana ¿Qué día es hoy? (Hoy) es _________. ¿Qué día es mañana? (Mañana) es _______. ¡Nueva pregunta!

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 11) ¿Cuál es tu teléfono?Mi teléfono es ________. 12) ¿Qué día es hoy?Hoy es ________. 13) ¿Cómo se dice _______?Se dice ________. 14) ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el ___ de ________. 15) ¿Cuándo es tu cumpleaños?Mi cumpleaños es el ___ de _____. 16) ¿Puedo ir al baño? 17) ¿Me permite ir al baño? 18) ¿Qué necesitamos para la clase? Necesitamos ________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

A:¿Cuál es la fecha de hoy? B: (Hoy) es el # de mes. B: ¿Cuál es la fecha de mañana? A:(Mañana) es el # de mes. Repaso Rápido: Los días de la semana La fecha ¡Nueva pregunta!

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

A: ¿Cuándo es tu cumpleaños? B:Mi cumpleaños es el # de mes. B:¿Cuándo es el cumpleaños de Fred? (May 29) A:El cumpleaños de Fred es el 29 de mayo. Repaso Rápido: Los días de la semana El cumpleaños ¡Nueva pregunta! ‘S

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

La Improvisación 2 a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells

Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Acuracy Each group will be assigned to interrupt another group.

Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos … ( ¡ La concordancia ! )

La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós… I can recognize and respond to a non-scripted question in Spanish.

Be prepared to present today.

LaLa Create (draw or cut pictures from magazines) a comic strip of Improvisation 2. Use appropriate dialogue between two people. Include the following:  Greeting  Name  Shake hands  Feeling  Origin  Age  Birthday  Day  Date  Introduce a friend  A question from the friend  farewell Stick figures / clip art are acceptable. Double check for accent marks, spelling, and punctuation. Use Unlined paper. Neatness counts! Drawings in color show extra effort and may be rewarded. Vale 30 puntos No duplicado hoy