Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review: Direct Object Pronouns
Advertisements

This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
-AR Verbs in the Present Tense (Los verbos -ar en el tiempo presente)
In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to show.
Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Objetivos 1) to revise school subjects
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
Indirect Objects.
La entrevista Mosaicos, pp. 325, 355. After her positive experience at the job fair, Malena has decided to go for an interview for a position in perfume.
Introducing L.A. Kids Learn! Presentando.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
HOME OF THE DRAGONS. WELCOME TO YOKAS MATH DEPARTMENT ALEKS PRESENTATION BIENVENIDOS A LA PRESENTACION DE ALEKS PRESENTADA POR EL DEPARTAMENTO DE MATEMATICAS.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
El verbo estar to be. Lets review the persons yo I nosotros we tú you (friend/family) vosotros (yall) él/ella/usted (he/she/you) ellos/ustedes (they,
Spanish 2 el 20 de noviembre Bell Dinger el 16 de noviembre Write out the entire sentence. Then put correct form of ser or estar to describe how the.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
NEGATIVE SENTENCES.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
PORTFOLIO KEEPING & SHOW How to Prepare and Show What You Have Learned! Español 3-4 Semester I
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
El infintivo vs. El gerundio The infinitive vs. The gerund!!!!!
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Para conectarse a Internet
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

Introducing Presentando L.A. Kids Learn!

What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth grade practice books to review last year and prepare for the coming year ideas for parents/caregivers to be more involved with their childs learning

¿Qué es L.A. Kids Learn!? Un recurso nuevo para estudiantes completando desde prekindergarten hasta quinto grado que involucra a los padres Cuadernos de trabajo para repasar el año anterior y para prepararse para el año siguiente Ideas para padres/tutores para estar más involucrados en el aprendizaje de sus niños

What are the goals of L.A. Kids Learn!? To prepare students for kindergarten To provide a parent-friendly resource which models how parents/caregivers can be more involved with their childs learning To bridge the away-from-school gap with activities that are based on California standards

¿Cuáles son las metas de L.A. Kids Learn!? Reducir la pérdida de aprendizaje que sucede durante los descansos de la escuela, como las vacaciones de verano o entre-sesiones Proveer un recurso que sea fácil de utilizar para los padres que modele cómo los padres/tutores pueden involucrarse más con el aprendizaje de sus hijos Enlazar los descansos escolares con actividades que son basadas en los estándares de California

Who will receive L.A. Kids Learn!? Every student in LAUSD enrolled in an early childhood program to those completing the fifth grade will receive an English activity book specific to their grade level

¿Quién recibirá L.A. Kids Learn!? Cada estudiante en el LAUSD que completa el programa de cuidado infantil hasta el quinto grado recibirá un cuaderno de trabajo en inglés específico a su grado

What is included in L.A. Kids Learn!? 2.Useful Ideas for Parents 3.Activities for Students 1.Letters to Parents

¿Qué incluye L.A. Kids Learn!? 1.Cartas a los padres 2.Ideas útiles para los padres 3.Actividades para los estudiantes

Parent Section of L.A. Kids Learn! Ideas for parents (written in English and Spanish) to introduce experiences relative to what students will learn in the coming year. These include: –Things to do in the home –Things to do in the community –Introduction to Open Court Reading –Suggestions for reading to children –Interesting educational websites

Sección de los padres en L.A. Kids Learn! Ideas para padres (escritas en inglés y español) para presentar ejemplos relacionados con lo que los estudiantes aprenderán en el año siguiente. Éstas incluyen : –Cosas para hacer en casa –Cosas para hacer en la comunidad –Introduccion a Open Court Reading –Sugerencias para la lectura –Sitios web para padres y niños

Useful Ideas for Parents Shows local places to visit that relate to next years content area themes Lists books recommended by the California Department of Education (usually available at your local library). Spanish and English educational websites with information for parents and activities for students (along with some local library locations)

Useful Ideas for Parents (cont.) Strategies for reading to your child to make reading both fun and creative Ideas on how to work with your childs school and teacher Tips for using the book with your child

Ideas útiles para los padres Muestra lugares locales para visitar que se relacionan a los temas del año siguiente. Lista de libros recomendados por el Departamento de Educación de California (usualamente están disponibles en su biblioteca local). Sitios web educativos en inglés y español con información para los padres y actividades para los estudiantes (junto con una lista de bibliotecas locales)

Ideas útiles para los padres (cont.) Estrategias para leerle a su hijo para hacer de la lectura algo divertido y creativo. Ideas para trabajar con la escuela y el maestro de su hijo. Consejos para usar este cuaderno con su hijo.

Student Section of L.A. Kids Learn! Activities for reading, writing, and math –Instructions on each page are written in English and Spanish Activities are divided into 4 units with 5 activities (extension activities and a challenge project are provided at the end of each unit) Certificate of completion for each unit is provided

Sección del estudiante de L.A. Kids Learn! Actividades de lectura, escritura y matemáticas –Instrucciones en cada página en inglés y español Las actividades están divididas en 4 unidades con 5 actividades (hay actividades extras y un proyecto reto al final de cada unidad) Se proporciona un certificado de terminación para cada unidad

Sample Reading Activity

Ejemplo de una actividad de lectura

Sample Writing Activity

Ejemplo de una actividad de escritura

Sample Math Activity

Ejemplo de una actividad de matemáticas

Help your child complete a colorful certificate after each unit has been done. Completion Certificates

Certificado de terminación Ayude a su hijo a completar el certificado a color después de que cada unidad se haya trabajado.

Box of Supplies Every student will receive a box of school supplies that he or she can use with their copy of L.A. Kids Learn!

Box of Supplies Cada estudiante recibirá una caja útiles escolares que podrá usar con su copia de L.A. Kids Learn!

How should I use L.A. Kids Learn with my child? 1.Help your child complete the activities in each unit. 2.Read the directions to the child in English or Spanish. 3.Work with your child on the extension activities and challenge project for each unit. 4.Help your child fill in each completion certificate.

¿Cómo puedo yo usar L.A. Kids Learn con mi hijo? 1.Ayude a su hijo a completar las actividades en cada unidad. 2.Lea las direcciones a su hijo en inglés o español. 3.Trabaje con su hijo en las actividades extras y los proyectos reto de cada unidad. 4.Ayude a su hijo a completar y colorear cada uno de los certificados de terminación.

L.A. Kids Learn! This PowerPoint will be available on the Teacher Created Materials website at Teacher Created Materials will ship books to school sites in late March/early April Books will be distributed at the school site

L.A. Kids Learn! Esta presentación estará disponible en el sitio web de Teacher Created Materials en el enlace: Teacher Created Materials enviará los cuadernos de trabajo a las diferentes escuelas a finales de marzo/principios de abril Los cuadernos de trabajo serán distribuidos en las diferentes escuelas

Thank you! / ¡Gracias!