WELCOME/BIENVENIDOS Parent Leadership Academy Academia de liderazgo para los padres Workshop developed by Mary Louise Silva, Director of Parent & Community.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Senior Parent Meeting Thursday, November 8 th, 2012 Theater 4:30-5:00.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
Los interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Manteniendo a su estudiante motivado, centrado, y a tiempo Keeping Your Student Motivated, On Task, and On Time Developed and presented by Mary Louise.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Let´s learn english. Index Unit 1 Presente Simple p3 Unit 2 There is & There are p10 Unit 3 Presente Continuo p13 Unit 4 Pasado Simple p21 Unit 5 Pasado.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Welcome to ESOL Night Bienvenido a ESOL Noche December 3, de diciembre 2013.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
First Grade Dual High Frequency Words
News from K62/ Noticias de K62
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Haz un Plan · Establezca Metas · Prepare Planes de Acción Anuales
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Transcripción de la presentación:

WELCOME/BIENVENIDOS Parent Leadership Academy Academia de liderazgo para los padres Workshop developed by Mary Louise Silva, Director of Parent & Community Engagement

Supporting the Transition to High School ~~~~~ Apoyando la Transición a la Escuela Preparatoria College-Ready Middle Academy #5

Workshop Goal: Provide parents strategies to help their child successfully transition from middle school to high school. Meta del Taller: Proporcionar a padres estrategias para ayudar a sus hijos con la transición de la secundaria a la preparatoria.

Why is the transition to high school important? ¿Por qué es la transición a la escuela preparatoria importante?

Research has shown/Las investigaciones han demostrado: Entering 9 th graders experience: A DECREASE IN ACADEMIC ACHIEVEMENT Lack of motivation Behavorial problems Attendance problems Stress and fear Los estudiantes entrando en el grado 9: UNA DISMINUCIÓN EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO Falta de motivación Problemas de conducta Falta de asistencia escolar El estrés y el miedo

At-risk students are most likely to dropout or not graduate on time. Estudiantes expuestos tienen más probabilidades de abandonar la preparatoria o no graduarse a tiempo.

To help ease this transition, schools and parents must work in partnership to create a seamless web of support. Para facilitar esta transición, la escuela y los padres deben trabajar juntos para crear una red de apoyo.

Your Teenager /Su Adolescente:

What type of adjustments will your child have to make in high school? ¿Qué tipo de ajustes su hijo/a tiene que hacer en la escuela preparatoria?

Adjusting to High School 1.New school environment 2.Difficult/demanding college preparatory program 3.Competitive/grade oriented culture 4.New rules (CREDITS) and higher expectations 5.Less nurturing and more self directed 6.More diverse teachers and peers 7.New social networks 8.More deadlines and on-going projects

Adaptándose a la escuela preparatoria 1.Nuevo ambiente escolar 2.Muy difícil y exigente programa de preparación para la universidad 3.Una cultura escolar competitiva donde es importante sacar buenas notas 4.Nuevas reglas (CREDITOS) y expectativas más altas 5.Los estudiantes deberían ser más independiente 6.Maestros con diferentes personalidades y estilos de enseñanza y amigos diferentes 7.Nuevas redes sociales 8.Más proyectos a largo plazo que organizar

9 TH GRADE IS THE YEAR EVERY GRADE SUDDENTLY COUNTS FOR COLLEGE! ¡DE REPENTE EN EL 9 º GRADO CADA NOTA CUENTA PARA LA UNIVERSIDAD!

Group Activity: WHAT SHOULD PARENTS DO TO SUPPORT THEIR CHILDS TRANSITION INTO HIGH SCHOOL? ¿QUÉ DEBEN HACER LOS PADRES PARA APOYAR LA TRANSICIÓN DE SU HIJO/A EN LA ESCUELA PREPORATORIA?

What Should Parents Do? 1.Listen and be sensitive to your childs concerns. 2.Be supportive and assure them that they will be comfortable and successful in the new school setting. 3.Be firm, consistent, and fair when it comes to rules at home and at school. 4.Make academic achievement and going to college a priority. 5.Together learn about the A-Gs college preparatory courses, credits and testing needed to graduate 6.Make sure your child has developed effective study and time management skills. 7.Encourage your student to be responsible for their learning. 8.Make sure your student has a quiet place to study and do their homework.

¿Qué deben hacer los padres? 1.Escuche y sea sensible a las preocupaciones de su hijo/a. 2.Apoyelo y asegurele que estará a gusto y será exitoso en su nueva escuela. 3.Sea firme, constante, y justo cuando se trate de las reglas de la casa y la escuela. 4.Realce que los logros académicos y la asistencia a la universidad son una prioridad en su casa. Esto significa que la tarea y los estudios vienen antes de los juegos, la televisión, los juegos de video, teléfonos celulares, Internet (social), etc. 5.Juntos aprenden de los A-Gs (los cursos preparatorios para la universidad), los créditos y los ensayos necesarios para graduarse. 6.Asegúrese de que desarrollen destrezas efectivas para estudiar y manejar su tiempo. 7.Anime a su estudiante a que tome responsabilidad de su aprendizaje. 8.Asegúrese de que su hijo/a tenga un lugar callado para estudiar y hacer tareas.

What Should Parents Do? 9.Check their homework, but dont complete it for him/her. 10.Talk to your student about what they are learning in school and regularly monitor their progress. 11.If your child does not have any homework or studying to do, encourage him/her to read or to explore colleges and careers. 12.Encourage your child to set goals– help him/her connect school with their future plans (going to college and becoming a professional). 13.Teach your child about the importance of respecting others. (Students who are tolerant are less likely to mock peers and have a easier time making new friends). 14.Maintain a helpful and positive attitude. 15.Attend all school events and serve as a volunteer.

¿Qué deben hacer los padres? 9.Revise sus tareas, pero no las haga por ellos. 10.Platique con su estudiante sobre lo que están aprendiendo en la escuela y revise su progreso regularmente. 11.Si su hijo/a no tiene tarea ni necesita estudiar, anímelo a que lea, explorar las universidades y las carreras. 12.Anime a su hijo/a a desarrollar metas – ayúdele a ver la conexión entre la escuela y sus planes para el futuro (ir a la universidad y ser profesionista). 13.Enséñele a su hijo/a la importancia del respeto. Los estudiantes respetuosos no se burlan de sus compañeros y hacen amigos con más facilidad. 14.Mantenga una actitud servicial y positiva. Evite expresar actitudes negativas sobre el aprendizaje. 15.Asista a todos los eventos de la escuela y participe como voluntario.

What else should you do?/¿Qué más debes hacer?

Find out what your student is expected to learn in the 9th grade. Speak with your students teachers before your child has a problem. Learn about the specific skills and knowledge they are expected to master. Infórmese sobre lo que su hijo/a debe aprender en el grado 9. Hable con los maestros de su hijos antes que hay una problema. Entérese de las destrezas específicas y los conocimientos que deben dominar.

Grado 9: ¿Qué Aprenderán? 9th Grade: What Will They Learn?

Emphasis will be placed on the following/Se pondrá énfasis en lo siguiente: –Algebra –English Language Arts –Foreign Language –Biology –Advisory (Small focused support group to motive/support each individual students progress) For more information, refer to the 9th grade California Academic Content Standards on line at Para más información, referirse a las Normas Académicas del Estado de California que están disponibles en el Internet,

Recommended Reading: High School 101: Freshman Survival Guide by Dawn Burnette