Parent Leadership Academy

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Advertisements

Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
WELCOME/BIENVENIDOS Parent Leadership Academy Academia de liderazgo para los padres Workshop developed by Mary Louise Silva, Director of Parent & Community.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Gr-gr gracias Es muy importante decir gracias cuando alguien te ayuda a hacer algo. It is very important to say thank you when someone helps you do something.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Noche de Oracion 12 / 2 / 09. The List La Iglesia – Familia Pastoral, Los Lideres, Los Planes, Los Jovenes, y crecimiento Misiones – Idonesia, y todo.
Capítulo 9 Vocabulario 9. To ask about plans ¿Qué vas a hacer el Día de la Independencia? What are you going to do on Independence Day? Pienso hacer una.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Los Mandatos (Command Forms).
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Gustos y Disgustos Aversiones.
“Peg, ¡cocina una cena y limpia la casa!” “Al, ¡haz más dinero y cómprame unos zapatos bonitos!”
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Speaking assignment: How to be a good ……
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Haz un Plan · Establezca Metas · Prepare Planes de Acción Anuales
Transcripción de la presentación:

Parent Leadership Academy HelP Your STUDENT TRANSTION TO CollegE Ayude a su HIJO con la transición a la universidad Developed by Mary Louise Silva Parent Leadership Academy

Becoming a college student is a major transition in a young adult’s life. Ser un estudiante universitario es una transición importante en la vida de un joven.

The transition includes/La transición incluye: Moving out of the family home for the first time Making new friends Facing increased academic demands Dealing with greater independence and freedom Salir de la casa familiar por primera vez Hacer nuevos amigos Enfrentar las demandas académicas. Ser más independiente y tener mas libertad IDENTIFY OTHER CHANGES THAT WILL OCCUR IN YOUR STUDENT’S LIFE AS A FRESHMAN IN COLLEGE?

Parents play a critical role In helping their child adjust to college Parents play a critical role In helping their child adjust to college. Los padres juegan un papel crítico en ayudar a su hijo ajustar a la universidad.

How do you plan on supporting your child with this change? ¿Cómo piensa en apoyar a su hijo con este cambio?

Ensure that your student is resilient Ensure that your student is resilient! Asegúrese de que su estudiante tiene la capacidad para adaptarse! How would you define resiliency?

Resiliency/La capacidad para adaptarse The ability to handle problems and stress in life effectively. Are able to overcome tragedy and challenges – “bounce back”. La capacidad para manejar los problemas y el estrés en la vida efectivamente. Son capaces de superar la tragedia y los desafíos – “recuperarse.”

It is time to “let go”… Es tiempo para dejar ir a su hijo….

Letting go/Dejar ir: Prepare yourself for the fact that your student may leave home (start saying good-bye now) Become a friend and supporter Let your student grow up and make their own decisions Prepárate para el hecho de que su hijo puede salir de la casa (empezar a decir adiós ahora) Conviértete en amigo y partidario Deje que sus hijos crezcan y tomen sus propias decisiones

Letting go/Dejar ir: Be a good listener, but don’t be a fixer Sea un buen oyente, pero no ser un fijador Tenga una actitud positiva No se preocupe por (el peor de los casos o si su hijo no ha seleccionado una area de estudio o carerra) Be a good listener, but don’t be a fixer Have a positive attitude Stop worrying (about worst case scenarios or if you child has not selected a major or career)

What should you do now? ¿Que vas hacer ahora?

Tips for Parents/Guía Para Padres Talk with your teenager (expectations/college life/fears) Provide reassurance Be proactive Make sure your child knows that help is available (home and at school) Don’t forget to talk about money – who will pay for what and how much Hable con su hijo (expectativas y la vida universitaria/temores) Transmita confianza Sea proactiva Hacerle saber que siempre contará con ayuda (en casa y en la escuela) No se olvide hablar sobre el dinero - quién pagará por qué y cuánto

What type of support can you provide your child from home? ¿Qué tipo de apoyo le puede proporcionar a su hijo de casa? Pep talks - Apoyo Care packages/paquetes especiales Supplies/materiales Money/dinero

What type of support is available on most college campues? ¿Qué tipo de apoyo está disponible en la mayoría de las universidades? Encourage your student to access school resources! ¡Asegura que su hijo se aprovecha de los recursos escolares!

College Resources Recursos en la universidad Orientación (Verano) Programa del verano Asesoría académica Centros de tutoría Orientación profesional Asesoría de la facultad y entre estudiantes Summer Orientation Summer Bridge Program Academic advising Tutoring centers Career guidance Faculty and peer mentoring

Resouces/Recursos Student Clubs Student Health Financial Aid Office Honors programs Study Abroad Culture Clubs Estudiantiles Clinica de salud Oficina de Ayuda Financiera Programas para estudiantes superdotados Estudios en el extranjero Cultura

Manage Money/Manejar el dinero Teach responsibility Encourage independence Teach caution (credit cards) Enseñe responsabilidad Fomente la independencia Enseñele a ser cauteloso (tarjetas de credito)

Don’t forget to open up a checking account! ¡No se olvide Abrir un cuenta de cheques!

What should you do their first year in college What should you do their first year in college? ¿Que debes hacer su primer año en la universidad?

Long-distance parenting Ser padre de larga distancia

Your Student’s First Year/El primer año de su hijo Stay contact with your child Visit a few times a year Promote positive relationships outside of the family Don’t expect to receive report card or calls from your student’s professors Manténgase en contacto con su hijo Visite un par de veces al año Promover relaciones positivas fuera de la familia No hay vas a recibir boleta de calificaciones ni llamadas de los profesores

The First Year/El Primer Año Don’t expect high grades the first semester Avoid encouraging your child to come home if they experience difficulty or home sickness Look for warning signs No espere altos grados el primer semestre No le diga a su hijo que puede volver a casa si tienen dificultades Busque señales de advertencia

Warning Signs/ Esté atento a cualquier señal de advertencia Calls or comes home a lot Resistant to returning Negative Not involved in school activities Does not have any friends Llamadas o llega a casa un montón Resistente a volver a la universidad Negativo No participa en las actividades escolares No tiene amigos

Warning Signs/Señales de advertencia Excessive need for extra money Poor grades Excessive weight gain or loss Depression Necesidad excesiva de dinero extra Bajas calificaciones Aumento excesivo de peso o pérdida Depresión

Your college student might not graduate in 4 year Su hijo tal vez no podría graduarse en cuatro años de la universidad: Las clases se ven afectadas Tomar una carga académica más ligero La falta de dirección Cambiando su area de estudio No pasar su clases Classes are impacted Taking a lighter course load Lack of direction Changing majors Failing too many classes

Withdrawing Not keeping track of requirements Taking time off Taking extra classes Retirar de clases Perder vista las necesidades Despegar el tiempo Tomar clases extra

Take Care of Yourself/Ocúpese de usted Enjoy yourself Stay healthy Plan ahead Seek support Diviértase Cuide su salud Planee con tiempo Busque apoyo

A Parent’s Guide to College Life: 181 Straight Answers On everything You Can Expect Over the Next Four Years by Robin Raskin College Parent Central www.collegeparents.org/college-parent-central The College Board www.collegeboard.com

________________________________ Homework/Tarea: What is your role as parent of a future college student? How do you plan on helping your child adjust to and finish college? ________________________________ Describir su papel como padre/madre de un futuro estudiante universitario? ¿Cómo piensa ayudar a su hijo a adaptarse y terminar la universidad?

Thanks you!/¡Gracias!