Aa la alfombra Bb el baño Cc la cocina Dd el dormitorio.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Por El Señor Redaelli. La casa - The house El dormitorio - The bedroom El comedor - The dining room La cocina - The kitchen El baño - The bathroom.
Advertisements

El Abecedario Preparado por: Grisellys Colón García
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Vocabulario 2 capítulo 5 p
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Capítulo Uno: Primer paso
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Hazlo ahorael 7 de mayo Objetivo: SWBAT recognize clothing vocabulary. On your new Hazlo sheet, write down what you think you can do if you learn clothing.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
mis hermanos Enrique y Silvia
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Copyright © 2006 Edwin Merced Todos los Derechos Reservados Glosario Interactivo de Tecnología Asistiva X Instrucciones: Oprima el botón de avanzar (
Objectives Identify bedroom items/furnitureitems/furniture Use hay and no hay to say whats in your bedroomhay and no hay Use tengo or no tengo to say what.
En Español 2 Unidad 4 Etapa 1 Vocabulario: En la pensión.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
When you come in... 1)Match the cards- picture to correct words 2)Turn the cards over and, in pairs, play pelmanism: 1 person picks 2 cards to try to find.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
¡¡hola!! Hoy es miércoles 17 de septiembre del 2014.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Pregunta Esencial: 17 – 9/2/14 ¿Qué tal? ¿Cuál es tu teléfono? ¿Qué día es hoy?
El Alfabeto Con Vocabulario This educational file created by the grace of God and his servant Robert Rose. 01/03/08.
WARM-UP La fecha de hoy es el 19 (diecinueve) de agosto 2014
Pronunciación – el 2o de Junio
El Alfabeto The Alphabet.
bosquejo objetivos Calentamiento — las letras Repaso del alfabeto
Señora Ashley la clase de español
Griego I LN411 Lección 1 Introducción, alfabeto
IDENTIFICACIÓN VISUAL
El abecedario.
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
Calentamiento Read the dialogue between Fernando and Rico below and select C/F for the questions that follow. Fernando: Buenas tardes, Rico. ¿Qué pasa?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
El alfabeto.
El alfabeto. “El alfabeto” en español Aa [ah] Bb [be]
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
El Abecedario Español I Sra. Vargas.
Señorita McLamb " What we have done for ourselves alone dies with us ; what we have done for others and the world remains and is immortal." - Albert Pike.
HW -página 7 act 2-3 -Finish vocab. página 5-6 (packet) (p 35 of text) -syllabus/phone policy signed Prueba – spelling – viernes, 30/1 ¿Qué es? adiós Hoy.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
to Remind Text Alerts Get a text message reminder for projects, notebook checks, quizzes, & tests in this class. to
Dibujo Técnico I y II Sistema Diédrico Proyecciones del Punto.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
A Letra de la Semana Letra de la Semana Araña Araña.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Palabras Afirmativas y Negativas
Todo acerca de mí All about me.
El alfabeto español.
“El abecedario o alfabeto”
Objetivo:¿Cómo es el alfabeto en español? (13/10/15)
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
El Alfabeto.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
El Alfabeto Con Vocabulario ..
Profesora Nancy Rodríguez
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Aa la alfombra Bb el baño Cc la cocina Dd el dormitorio

Ee la escalera Ff el fregadero el garaje Gg el horno Hh

Ii el jardín Jj el kilowat Kk la lámpara Ll los instrumentos musicales

la llave LL Mm la nevera Nn Ññ la bañera la mesa

Oo Pp el quehacer Qq el reloj Rr la puerta la oficina

rr la sala Ss el techo Tt los utensilios Uu la perrera

la ventana Vv Ww la casa Xx la yerba Yy el wáter mexicana

el zaguán ZzCh la chimenea Oo Pp el patio la olla

LL rr la silla LL Rr el ropero el sillónel carro

Pesca Print 2 copies of the PowerPoint to make one complete deck on lightweight cardstock. Laminate and cut out the cards. Make one complete deck per group of 4-5 students. To Play the Game 1.Dealer passes out 7 cards to each person in the group of 4 or 5 players and puts the rest of the cards in a pile in the middle of the table, face down. 2.Players are trying to get matching pairs. 3.When it is a players turn, he or she asks Tienes la S de sala porfavor. 4.The player asked responds Si tengo or No tengo. ¡Pesca! accordingly. 5.If the player who asked for a card doesnt get one from the player asked, he or she must take a card from the middle deck. 6.If a player gets a matching pair, he or she must lay down the pair or pairs when it is their turn. 7.The player who has the most pairs at the end of the game (when someone lays down their last cards) wins.

¿Tienes la S de sala? What you ask… What you say when youre asked…. Sí tengo. No tengo. ¡Pesca! The letter you want The picture on the card