Ejemplo de homología: extremidades anteriores en algunos mamíferos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In English, the equivalent is “to like”
Advertisements

Spanish IV. Escribiendo/Pecados Acuerdo del género Acuerdo de la pluralidad Acuerdo del tenso.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Present tense of regular –ar verbs
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Meta: be able to write with no errors on infinitive triggers and agreement Entrada: Escribir-reflecion Escribir de la casa Para salir: use an infinitve.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Estar Forms PRESENTPRETERITEIMPERFECT estoyestuveestaba estásestuvisteestabas estáestuvoestaba estamosestuvimosestábamos estáisestuvisteisestabais estánestuvieronestaban.
Verbs With Spelling Changes in the Present Tense P. 449 Realidades 2.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Unidad 4 Etapa 3.
Español 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear. All INFINITIVES end in –ar, -er, or -ir.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
Use of Analogy Fundamental Comprehension by means of metaphoric Communications.
“Querer” and Stem-Changing Verbs
Los verbos reflexivos Página 238.
Diagonal Mar ¿Disastre o tienda óptima?
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 24 de octubre del 2012
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Los Verbos como GUSTAR w/ I.O. clarifiers Español Tres Honores Cap. 7.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Clasificación biológica como una taxonomía cientifica
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
The Present Tense of tener (to have)
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Ser Estar Ser: ate occupation haracteristic ime rigin elationship osition ocation ction (in progress) ondition motion Estar: Hoy es jueves el tres de.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Miércoles 17 de marzo Las partes del cuerpo. Su doku con colores With a partner can you put the colours in the right place so that each column and row.
Table of Contents Help How to Find Clip Art How to Export Clip Art How to Print Clip Art Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
You are uglier than a chicken. Tu eres más feo que un pollo. You are less boring than my Uncle Bernie Tu eres menos aburrido que mi Tio Berni. You are.
Presente Perfecto.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Copyright (c) by W. H. Freeman and Company Química Biológica I - Bioquímica I Ácidos Nucleicos Código Genético.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Objetivo: What are affirmative and negative words we can use to express ourselves? Hagan Ahora: Write sentences to express which of your friends or family.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Derechos de Autor©2008.SUAGM.Derechos Reservados Sistema Universitario Ana G. Méndez División de Capacitación Basic Quality Tools CQIA Primer Section VII.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Transitional Expressions
El uso de las canciones y los cuentos tradicionales en la clase de inglés. El enfoque es amplio.
HACER In Time Expressions.
9.1-1  You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular.
Los adjetivos en español
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Terms for Pulse monitoring Resting Heart Rate--RHR women average 78-84; men affected by digestion, medication, activity.
Telling Time in Spanish
Double Object Pronouns
You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular. ©2014.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Qué hora es?.
GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS. GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS.
Descripción Formas y colores
Trabajo de Entrada Week 12.
Los adjetivos en español
Telling Time in Spanish
The Present Perfect p. 331 Realidades 2.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
You already know that the verbs ir and ser are irregular in the preterite. You will now learn other verbs whose preterite forms are also irregular. © by.
Development of the concert programme
Stevanov Notes.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
I’M AN ANIMAL. DO YOU KNOW ME? WHO AM I? I’M THE TALLEST ANIMAL. I HAVE GOT A VERY LONG NECK. I HAVE GOT BROWN SPOTS. I LIKE EATING LEAVES. WHO AM I?
Transcripción de la presentación:

Ejemplo de homología: extremidades anteriores en algunos mamíferos

Homología parcial - homoplasia

Homologías ancestrales y derivadas: el método del grupo externo Otros: por ontogenia, por el registro fósil

Criterios para distinguir homología de homoplasia: Un carácter homólogo debe tener la misma estructura fundamental. Las homologías deben tener las mismas relaciones con los caracteres de su alrededor. Las homologías deben tener el mismo desarrollo embrionario en los diferentes grupos. La convergencia está causada por la selección natural, si tienen los mismos requerimientos funcionales puede haber sospechas de homoplasia.

Derived homologies (synapomorphies=shared, derived characters) are new to a clade of interest (first seen in ancestor of clade). Ancestral homologies (symplesiomorphies=shared, ancestral characters) arose before the common ancestor of the clade.

Archosauria * hard-shelled eggs * single openings in each side of the skull in front of the eyes (antorbital fenestrae) * openings in the lower jaw (the mandibular fenestra) * a high narrow skull with a pointed snout * teeth set in sockets Dinosauria * reduced fourth and fifth digits on the hand * foot reduced to three main toes * three or more vertebrae composing the sacrum * an open hip socket Saurischia * a grasping hand * asymmetrical fingers * long, mobile neck * pelvis with a pubis that points downward and forward Therapoda * hollow, thin-walled bones Coelurosauria * elongated arms * well-developed hinge-like ankles * (some coelurosaurs have open nests like birds in which eggs were brooded) Maniraptora * the semilunate carpal present in wrist * modified forelimb (elevated forelimb capable of folding) * a fused collar bone and sternum * pelvis with a pubis that points downwards Aves * feathers * wings * wishbone * opposable big toe

Homología en secuencias de amino ácidos A sequence alignment, produced by ClustalW, of two human zinc finger proteins, identified on the left by GenBank accession number. Key: Single letters: amino acids. Red: small, hydrophobic, aromatic, not Y. Blue: acidic. Magenta: basic. Green: hydroxyl, amine, amide, basic. Gray: others. "*": identical. ":": conserved substitutions (same colour group). ".": semi-conserved substitution (similar shapes).

Árboles construidos con base en secuencias de: a) 4700 mtDNA b) proteína específica de los testículos del cromosoma Y c) regiones no codificantes del gen de la globulina.

Duplicación de un gen y reconstrucción filogenética: secuencias ortólogas y secuencias parálogas

Ver http://www.ebi.ac.uk/Tools/sequence.html Tarea Obtener secuencias de humano, perro, mapache, vaca, elefante de algún gen y tratar de alinear usando ClustalW2 o PhyLYP o hacer el mismo ejercicio con un grupo de interés, al menos 5 taxa Ver http://www.ebi.ac.uk/Tools/sequence.html