—¿A qué hora se abre el correo en el centro? Quiero comprar unos sellos y enviar* una carta. —Se abre a las nueve de la mañana y.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 3-A Vocabulary ¿Qué hiciste ayer? P. 130.
Advertisements

Tema 3-A Vocabulary P el banco bank el supermercado supermarket.
Chapter 3A Vocabulary Page 152.
Realidades 2 Capítulo 3A.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS
Vocabulario Capítulo 2B. El centro El supermercado.
¿Qué hiciste esta mañana?
Realidades 2 Capítulo 3A Repaso Vocabulario.
Realidades 2 Capítulo 3A ¿Qué hiciste ayer?.
¿Qué hiciste ayer? OBJETIVOS: Talk about things you did & where you did them Explain why you couldnt do certain things Describe things you bought & where.
Capítulo 3A Tú y Tu Comunidad.
Español II Capitulo 3 Repaso
Juego de vocabulario 3A.
Vocabulario 3A ¿Qué hiciste ayer?
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
Beginning of Chapter Vocab. Arreglar el cuarto Hacer la cama.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Direct Object Pronouns. 1.A direct object pronoun tells _________ or _____________ receives the action of the verb. 2. Direct object pronouns have the.
Tú y tu comunidad ¿Qué hiciste ayer?
Irregular preterite verbs: I R & SER. In the preterite, the forms of ser are the same as the forms of ir. Irregular preterite verbs: I R & SER.
Ser-to be Descriptions/characteristics Time/date Soy de españa.
Direct Objects and Direct Object Pronouns Capítulo 6: Gramática en acción 2.
Photo Album by 907jb007. Cuidar a El centro El supermercado.
7 de enero. A primera vista Jabón  soap Champú  shampoo El cepillo de dientes  toothbrush La pasta dental  toothpaste La farmacia  pharmacy El supermercado.
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
VOCABULARIO DEL CAPÍTULO 3A. BANK EL BANCO DOWNTOWN EL CENTRO.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Realidades 2 Capίtulo 3A Irregular Preterite Verbs Hacer, Tener, Estar, Poder, Poner Study guide / Worksheet / Powerpoint.
To talk about sporting goods Useful words and expressions Talk about pharmacy products Places in the community To talk about mail $100 $200 $300 $400.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Realidades 2 Capítulo 3A Irregular Preterite Verbs, IR / SER
En la comunidad Capítulo 3A. La ciudad el centro.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
¿Cómo se llama el producto del anuncio?
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Direct Object Pronouns. ¿Compraste el champú? Sí, lo compré.
Capítulo 3A: ¿Qué hiciste ayer?
Irregular preterite verbs: ir, ser Capítulo 7. Conjugations of Ir and Ser in Present Tense SoySomos Eres Esson VoyVamos Vas VaVan Ser—to.
Que hiciste ayer. To talk about places in a community 1. el banco Bank 2. el centro Downtown 3. el consultorio Doctor’s/dentist office 4. la estación.
Objeto Directo By Ian Tharp.
Direct Object Pronouns Complementos Directos. A direct object tells who or what receives the action of the verb (people, things and places)
Chap. 3A: Pueblos y Ciudades  TLW:  1. Write and discuss notes  2. Ask and give information about places  3. Ask and give information on how to get.
Direct Object Pronouns  Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. He knows the teacher.  What is the subject (who), the verb,
Direct Object Pronouns I threw it to her. __ I threw the ball to her.______.
Irregular Preterite Ir, Ser, Dar, Ver, Hacer. Irregular Preterite Verbs: ir, ser In the preterite, the forms of ser are the same as the forms of ir. The.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
RESPUESTA: F Sacaste PREGUNTA I closed the pharmacy.
4th sixweeks Calentamientos.
Tema 3-A Vocabulary P el banco bank el supermercado supermarket.
Begin Peligro $100 $200 $300 $400 $500 vocabIr/estarquehacereslugarestodo Irregular past.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
P. 130 Tema 3-A Vocabulary. bank el banco supermarket el supermercado.
Pronombres de Objeto directo
Tema 3-A vocabulario nuevo. casi almost en seguida right away.
Direct object pronouns
Entrada: Lugares y cosas que hacer (Entrance: Places & things to do) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. In Spanish,
Irregular preterite dar, estar, hacer, ser, tener, ver, decir, ir 1B- p. 31 Gramática.
Chapter 3A Vocabulary. T o talk about places in a community El banco El banco El centro El centro El consultorio El consultorio La estación de servicio.
el centro el consultorio / la oficina de doctor / dentista.
¿Lógico o ilógico? 1.Vamos al supermercado para comprar fruta. 2.Voy a la tienda de equipo deportivo para comprar un sello. 3.Voy a la biblioteca para.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Los pronombres del complemento directo libro de texto p. 138.
¿Qué hiciste ayer? Places in a community/ preterite tense.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
Tema 3-A Vocabulary P. 130.
—¿A qué hora se abre el correo en el centro? Quiero comprar unos sellos y enviar* una carta. —Se abre a las nueve de la mañana y.
¿Qué hiciste ayer? Capítulo 3A.
—¿A qué hora se abre el correo en el centro? Quiero comprar unos sellos y enviar* una carta. —Se abre a las nueve de la mañana y se.
El banco.
Transcripción de la presentación:

—¿A qué hora se abre el correo en el centro? Quiero comprar unos sellos y enviar* una carta. —Se abre a las nueve de la mañana y se cierra a las ocho de la noche.

Ayer cuidé a Carlota y a Paco por cinco horas. Fuimos a pie al zoológico. Nos quedamos allí hasta la una. Fue muy divertido. Luego regresamos a casa. Sus padres me pagaron por cuidarlos. Me gusta cuidar niños porque puedo ganar dinero. Es importante tener mi propio dinero.

¿Qué hiciste esta mañana?

1 ¿Qué hiciste esta mañana? 1to hurry 2are expecting Teresa: Hola, Claudia. ¿Cómo estás? Claudia: Bien, Teresa. ¿Y tú? Oye, tenemos que darnos prisa.1 Manolo y Ramón nos esperan2 a las dos para ir al cine, ¿verdad? Teresa: Sí, pero tengo que comprar varias cosas aquí en la farmacia. ¿Vamos a entrar?

2 ¿Qué hiciste esta mañana? Claudia: ¿Por qué no fuiste a la farmacia ayer? Teresa: No pude. Tuve que ir a la biblioteca a devolver un libro. No estuve allí por mucho tiempo pero tuve que hacer otras cosas también.

3 ¿Qué hiciste esta mañana? Teresa: Ay, casi se me olvidó. Tengo que enviar esta carta. Pero necesito comprar sellos . . . Claudia: Vamos, vamos. Ramón y Manolo ya deben estar en el cine. La película empieza a las dos y media. Teresa: Tranquila, Claudia. Todavía tenemos tiempo. Regreso en un momento.

4 ¿Qué hiciste esta mañana? Claudia: Hola, Ramón. Aquí Claudia. Ramón: Hola, Claudia. ¿Qué tal? Claudia: Muy bien. Tuvimos que ir a varios sitios, pero pronto vamos a ir al cine. Ya casi terminamos. Y Uds., ¿qué hicieron esta mañana?

5 ¿Qué hiciste esta mañana? Ramón: Primero fuimos a una tienda de equipo deportivo. Me compré una camiseta del Cruz Azul. Claudia: ¡Genial! Es uno de mis equipos favoritos. Y después, ¿qué hicieron?

6 ¿Qué hiciste esta mañana? Ramón: Fuimos a la estación de servicio a comprar gasolina. Manolo: Buenos días, señor. ¿Puede llenar el tanque, por favor? Asistente: Sí señor. En seguida.

7 ¿Qué hiciste esta mañana? Teresa: ¡Ay, caramba, se me olvidó! Claudia: ¿Ahora qué, Teresa? Teresa: Mañana es el cumpleaños de mi abuela. Tengo que comprarle algo. Claudia: Estamos cerca del Bazar San Ángel. ¿Por qué no vamos allí?

8 ¿Qué hiciste esta mañana? Claudia: Ramón, vamos al Bazar San Ángel. Tenemos que comprar un regalo. ¿Por qué no nos vemos allí? Vamos al cine después. Ramón: ¡Cómo no! Nos vemos allí. Claudia: Adiós. Hasta pronto.

A direct object tells who or what receives the action of the verb. Direct object pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb. Devolví el libro. I returned the book. (book is the direct object)

To avoid repeating a direct object noun, you Direct object pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. In English, him, her, and it are examples of direct object pronouns. You have already used the following direct object pronouns in Spanish:

Direct object pronouns

Direct object pronouns have the same gender (masculine or feminine) and number (singular or plural) as the nouns they replace. They come right before the conjugated verb. ¿Devolviste los libros a la biblioteca? No, no los devolví. ¿Ayudaste a tu mamá en casa? Sí, la ayudé.

When an infinitive follows a verb, the direct Direct object pronouns When an infinitive follows a verb, the direct object pronoun can be placed before the conjugated verb or attached to the infinitive. ¿Sacaste el libro sobre Simón Bolívar? No, no lo pude sacar. o: No, no pude sacarlo.

Irregular preterite verbs: ir, ser In the preterite, the forms of ser are the same as the forms of ir. The context makes the meaning clear. El cantante Jon Secada fue a vivir a Miami, Florida, en 1970. The singer Jon Secada went to live in Miami, Florida, in 1970. Después fue estudiante en la Universidad de Miami. Later he was a student at the University of Miami.

Irregular preterite verbs: ir, ser Notice that these irregular preterite forms do not have any accents.

Irregular preterite verbs: ir, ser

Irregular preterite verbs: ir, ser

The preterite forms of tener, estar, and Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder The preterite forms of tener, estar, and poder follow a pattern similar to that of the verb hacer. Like hacer, these verbs do not have any accent marks in the preterite.

Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder

Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder

The written accent You already know the standard rules for stress and accent in Spanish. • When words end in a vowel, n, or s, the stress is on the next-to-last syllable. • When words end in a consonant (except n or s), the stress is on the last syllable. • Words that do not follow these patterns must have a written accent (called acento ortográfico or tilde). The accent indicates that you should place the stress on this syllable as you pronounce the word.

Listen to and say these examples: champú olvidó cómodo médico The written accent Listen to and say these examples: champú olvidó cómodo médico película patín jabón adiós demás césped fútbol lápiz

¡Compruébalo! Here are some new words The written accent ¡Compruébalo! Here are some new words that all require accent marks. Copy the words and, as you hear them pronounced, write the accent mark over the correct vowel. antropologo cajon carcel ejercito fosforo lucho nilon util tipico lider

Listen to and say the following refrán: The written accent Listen to and say the following refrán:

to talk about places in a community el banco el centro el consultorio la estación de servicio, pl. las estaciones de servicio la farmacia el supermercado bank downtown doctor’s / dentist’s office service station pharmacy supermarket

to talk about mail el buzón, pl. los buzones la carta echar una carta el correo enviar (i í) el sello la tarjeta mailbox letter to mail a letter post office to send stamp card

to talk about items in a sporting-goods store el equipo deportivo el palo de golf los patines la pelota la raqueta de tenis sports equipment golf club skates ball tennis racket

to talk about pharmacy products el cepillo de dientes el champú el jabón la pasta dental toothbrush shampoo soap toothpaste to make excuses se me olvidó I forgot

to talk about errands cerrar (e ie) cobrar un cheque cuidar a el dentista, la dentista devolver (o ue) (un libro) la gasolina to close to cash a check to take care of dentist to return (a book) gasoline

to talk about errands ir a pie llenar (el tanque) el médico, la médica sacar (un libro) se abre se cierra to go on foot to fill (the tank) doctor to take out, to check out (a book) opens closes

other useful words and expressions caramba casi ¡Cómo no! en seguida hasta por pronto Hasta pronto. quedarse todavía varios, -as good gracious almost Of course! right away until for (how long) soon See you soon. to stay still various, several

preterite of ir (to go) and ser (to be)

preterite of hacer, tener, estar, and poder