ROLEPLAY Situación 1 La playa You are on the Magdalena beach in Santander. As you are going down for a swim, you stand on a piece of broken glass and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Accents and Punctuation
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Saludos y despedidas.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Affirmative and Negative Words
Capítulo Uno: Primer paso
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los interrogativos.
Avancemos 1 Lección Preliminar
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
EN LA ESTACIÓN (at the station) Walt: finding your way around and buying tickets Wilf: Identifying places at the station (Level1-2) Wilf: asking for travel.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Expresiones afirmativas y negativas
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Greetings.
Roleplay 2 El curso. Background information You have booked an intensive Spanish course in Valencia but you cannot because you have had an accident. You.
ROLEPLAY 5 Las Islas Cíes. Background information You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk.
Roleplay 3 El hotel. Background information You booked a room with a balcony and sea views in Alicante. When you arrive at the hotel, you find that your.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
First Grade Dual High Frequency Words
Situación 2 – El Curso With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Situación 1 – La Playa With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Situación 5 – Las Islas Cíes With audio (double click on to open file and listen to audio) By Sol Sáez.
Situación 3 – El Hotel With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Transcripción de la presentación:

ROLEPLAY Situación 1 La playa You are on the Magdalena beach in Santander. As you are going down for a swim, you stand on a piece of broken glass and cut your foot. You go to the First Aid hut. Estás en la playa de La Magdalena en Santander. Mientras te acercas al mar para bañarte, pisas un trozo de cristal roto y te cortas el pie. Vas al puesto de primeros auxilios. ¡ Hola! ¿Cómo puedo ayudarte? Say you are sorry to bother him/her but you have cut your foot. Say it is bleeding a lot but you do not think it’s serious but it hurts badly. ¡Déjame ver! Bueno, te puedo limpiar y ponerte una tirita. ¿Cómo te pasó? Explain that you were going down to have a swim when you got a sharp pain in your left foot. Say that you stood on a piece of broken glass. Me parece que vas a necesitar puntos. O sea, tendrás que ir al hospital. Say you don’t know where it is or how to get there. Explain that your friends are still on the beach and don’t know about your accident. Tranquilo/a. Yo les aviso y os llamo un taxi. ¿Tienes la Tarjeta Europea de Seguro Sanitario? Say you haven’t got it on you because it’s in your wallet in the youth hostel. Tell him one of your friends can get it on the way to the hospital. Muy bien. Voy a llamar al taxi en seguida.

Preguntas posibles ¿Es tu primera vez en España? ¿Te gusta la ciudad de Santander? ¿Cuándo vas a volver a Irlanda? ¿Dónde está el albergue juvenil?

ROLEPLAY Situación 2 El curso You have booked an intensive Spanish course in Valencia but you cannot go because you have had an accident. You ring to cancel it. Has reservado un curso intensivo de castellano en Valencia pero no puedes ir porque has tenido un accidente. Llamas para cancelarlo Say hello and tell the person your name and that you are ringing from Ireland. Say that you had booked a place on an intensive Spanish course in June. Muy bien. ¿Cuál es su número de matrícula? JE 147. Explain that you cannot attend because you have broken your ankle. Bueno. ¿Sabe que tiene que avisarnos con por lo menos un mes de antelación? Sí no, pierde el depósito. Say that it is not your fault. The doctor says that you need up to eight weeks of complete rest. Say that you can send a medical certificate. ¿Y si le cambio la plaza hasta julio? Say that July is not possible either. You have to go to your cousin’s wedding in the middle of July. Ask if there is any way that the deposit can be returned. Explain that you cannot afford to throw away €150. Vale. Mándeme el certificado médico y veré lo que se puede hacer.

Preguntas posibles ¿Tienes la dirección de la escuela? ¿Te duele el tobillo? ¿Cómo te has roto el tobillo? ¿Dónde está la boda de tu primo? ¿Sería posible hacer el curso el año que viene?

ROLEPLAY Situación 3 El hotel You booked a room with a balcony and sea views in Alicante. When you arrive at the hotel, you find that your room looks out onto a courtyard. You go to reception to complain. Has reservado una habitación con balcón y vistas al mar. Cuando llegas al hotel, descubres que la habitación da a un patio de luces. Vas a la recepción para quejarte Hola. ¿En que puedo servirle? Say you have just arrived and there has been a mistake. You booked a room with a balcony and sea view but the one you have only looks onto a courtyard. ¿Me puede dar el nombre de la persona que hizo la reserva? Say it was you. Give your name and say that you have a copy of the booking with you. Explain that you booked it online. Es verdad. Le pido disculpas. A ver. Lo siento pero no hay otra disponible hasta mañana. Say that this is completely unsatisfactory. You are going to complain to the tourist office and give the hotel a bad review. Explain that you are very disappointed. ¡Espere! No se altere. Hay una solución. La suite presidencial no está ocupada. Say that’s wonderful because it’s very luxurious. Say you saw it on the hotel’s web page. It occupies the entire top floor of the hotel and has its own swimming pool.

Preguntas posibles ¿Es tu primera vez en Alicante? ¿De dónde eres? ¿Cuándo llegaste a España? ¿Cuánto tiempo vas a quedar en España? ¿Qué harás en Alicante?

ROLEPLAY Situación 4 El tren You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can buy one on the train. Coges el tren en el último momento en Valladolid. No tuviste tiempo para comprar un billete pero crees que lo podrás comprar en el tren Buenos días, señores pasajeros. Sus billetes, por favor. Speak to the Inspector saying you are sorry that you don’t have a ticket. Explain that you didn’t have time to buy it at the station because there was a huge queue at the ticket office. Lo siento yo también, pero no es tan fácil. Hay una multa por viajar sin billete. Say that you had no idea of cheating anyone. It’s just that, as you said, you arrived too late. Say you had to catch this train because the next one doesn’t leave until 7pm. Lo entiendo perfectamente, pero las normas son las normas. Say these rules seem unfair to you. Say you don’t want to argue because you know he/she is only doing his/her job. Puede rellenar una hoja de reclamación en la oficina de información de su destino. Say that’s what you will do. Ask him/her for a ticket and ask how much the fine is.

Preguntas Posibles ¿Qué pasa en Irlanda si no tienes billete? ¿Qué has hecho en Valladolid? ¿El transporte público es bueno en Irlanda? ¿Por qué no puedes coger el tren a las 7? ¿Adónde vas ahora?

ROLEPLAY Situación 5 Las Islas Cíes You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk. When the last boat back is about to leave, they have still not arrived at the pier. Tú y unos amigos/unas amigas estáis en Las Islas Cíes para pasar un día. Mientras ellos/ellas están en la playa tu vas de paseo. Cuando el último barco de regreso está a punto de salir, ellos/ellas aún no han llegado al muelle. ¡Suba! Vamos a zarpar ya. Say that your friends are not here. Explain that while they were on the beach you went for a walk. Say that you arranged to meet here around 7.30pm. A lo mejor decidieron pasar la noche aquí. Say you didn’t bring a tent and there are no hotels or youth hostels on the island. Besides, you need a special permit to spend the night because it’s a national park. Ya lo sé pero no puedo estar aquí esperando toda la noche. Say you could run down to the beach and that you will surely meet them along the way. Ask the captain to wait ten minutes. Vale. Puedo esperar diez minutos pero no más. Say you hear voices in the trees - it must be them. Explain that you are fed up - they are always very lazy. Thank the captain for being so kind.

Preguntas posibles ¿Qué te parece la isla? ¿Qué hiciste hoy en la isla? ¿Adónde vas ahora? ¿Es tu primera vez en España? ¿Cuándo volverás a Irlanda? ¿Estás aquí de vacaciones? ¿Lo has pasado bien en la isla?