F a c u l t a d d e C o m u n i c a c i ó n y L e n g u a j e – P o n t i f i c i a U n i v e r s i d a d J a v e r i a n a B o g o t á D. C. - C o l o.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

Telling Time (Cómo decir la hora).
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Las Palabras Interrogativas
Las estaciones/ The seasons Los meses / The months
Para Empezar el calendario calendar la fecha date.
Telling Time Grammar Essential #8.
Para Empezar p El calendario y la fecha el calendario calendar.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
El Calendario Español.
Beginning Low ESL Teacher
Los meses del año Most of the months of the year are cognates. Cognates are words that look, sound and have similar meanings in English as they do in Spanish.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 24 de octubre del 2012
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Days, months, seasons, and more!. Notice that the days of the week are not capitalized. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles … Wednesday jueves.
Days, months, seasons, and more!. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles...Wednesday jueves … Thursday viernes … Friday sábado … Saturday domingo.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = Ayer – yesterday Fue - was today.
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
Para Empezar p el calendario calendar la fecha date.
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
el calendario calendar la fecha date la semana week.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los d í as y los meses Days and Months. ¿Qué día es hoy? What day is today?
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
El calendario español español Los Días de la Semana el lunes el martes el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo days of the week are not.
Los días de la semana Los meses del año
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Los meses del año Most of the months of the year are cognates. Cognates are words that look, sound and have similar meanings in English as they do in.
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> la clase de español I A practicar: preguntas personales A escuchar: repaso 1A A repasar: la hora A leer: cortesía A leer: lectura.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
In Spanish-speaking countries, calendars begin on MONDAY.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = El año =year today tomorrow day week The weekend month.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Verbs in the present tense
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Transcripción de la presentación:

F a c u l t a d d e C o m u n i c a c i ó n y L e n g u a j e – P o n t i f i c i a U n i v e r s i d a d J a v e r i a n a B o g o t á D. C. - C o l o m b i a SPANISH LANGUAGE AND LATIN AMERICAN CULTURE COURSES FOR FOREIGNERS STUDY UNDERGRADUATE AND POSGRADUATE SUBJECTS IN SPANISH Our students who have reached the advanced level may have access to subjects of their interest in any of the undergraduate and postgraduate programs offered by the University. The cost of these is to be paid apart from the cost of the Spanish Course and is subject to the fees the University has established. BASIC LANGUAGE COURSESSPECIFIC SKILLS DEVELOPED Basic Spanish (1 and 2) Intermediate Spanish Advanced Spanish Superior Level (Reading, Writing, and Conversation) COURSES ON LATIN AMERICAN CULTURE Text Analysis and Discussion Short Stories and Poems Pre-Columbian Cultures Communication and Culture Colony, Republic and Independence Periods in Latin American History PRIVATE LESSONS We offer this kind of classes at home with a cost of $86,000 Colombian pesos or at the university with a cost of $83,000 Colombian pesos, according to the student needs. A minimum of 30 hours must be taken (hour = 60 minutes). REQUIREMENTS AND RECOMMENDATIONS No previous application is necessary to take our Spanish courses; students can register when they arrive in Bogota. They are to take the placement test and fill out a registration form in our office and bring along: One photograph Identification: Passport, Diplomat identification, “Cédula de Extranjeria”, or “Cédula de Ciudadanía” A student visa or entrance permit valid at least for the time of the course; foreigners whose legal stay in Colombia is about to expire will not be accepted. Certificates of acceptance into our Spanish courses for Students Visa purposes can only be issued after 100% of the course fee has been paid. This payment can be made in cash, in Colombian pesos or US dollars. It is advisable not to bring Traveler’s Checks since they are rather difficult to be cashed in our country. American dollars is the most convenient currency to bring. FEE (Colombian pesos) Year 2006 REGULAR OR INTENSIVE COURSE hours – $1’980,000= (For year 2007 the cost of course will have an increment of 10%). Centro Latinoamericano Departamento de Lenguas Facultad de Comunicación y Lenguaje PONTIFICIA UNIVERSIDAD JAVERIANA Transversal 4ª Nº ° Piso Edificio José Rafael Arboleda, S.J. (67) Bogotá, Colombia, South America Telephone: Switchboard: Exts.: 4620 / 4603 /4612 Fax: Ext s:

SPANISH IN COLOMBIA The Centro Latinoamericano is an academic unit under the auspices of the Languages Department in the School of Communication and Language at Javeriana University. Its history dates back to more than forty years, thus making it one of the oldest institutions in Colombia and South America devoted to teaching Spanish as a foreign language to adult foreigners from all over the world. LOCATION The Centro Latinoamericano is located at the University’s main Campus where student facilities are available. We also offer private classes at home for those foreigners who can not commute to the University. TEACHING The main purpose of our Spanish language courses is to help students develop the ability to communicate correctly and effectively in Spanish. Classroom activities, individual and pair work, and teaching materials all contribute to the development of the four language skills: speaking, listening, reading and writing. Due to the nature of Spanish language learning, we use communicative activities as well as more traditional exercises to facilitate the student’s use of grammatical structures. Since our students are of various nationalities, we use Spanish as the only means of instruction. STUDENT PLACEMENT In order to place students in the level that best suits their interests and particular language needs, we give them an individual interview and a written examination in which mastery of grammatical structures, vocabulary range, reading, listening, and writing abilities, fluency and pronunciation are evaluated. CULTURAL ACTIVITIES To teach foreign students the correct and practical use of the Spanish language not only is one of our main concerns, but also to expose them to some aspects of the Colombian culture. Teachers accompany students while they discover Colombia’s natural and cultural treasures on field trips to touristic sites and surrounding villages and towns. TEACHING MATERIALS Faculty members have designed a set of exclusive textbooks and materials to satisfy the particular language needs of foreigners living in Colombia. Topics studied are interesting; vocabulary is useful; grammar explanations are simple; exercises are meaningful and help to develop the ability to communicate orally and in writing. IMMERSION COURSES We also offer Immersion Courses lasting days or weeks all year through, to meet the particular needs of those requiring our services. R E G U L A R C O U R S E S January 23 May 2 August 14 April 27 July 31 November 8 To * 1 0 h o u r s A w e e k/3 months 9:00 a.m. 11:00 a.m. 2:00 p.m 10:30 a.m. 12:30 p.m. 3:30 p.m. To to T O T A L H O U R S : P E R C O U R S E I N T E N S I V E C O U R S E S January 23 March 7 April 27 June 13 August 3 September 18 November 1 March 3 April 25 June 9 July 28 September 15 October 30 December 15 To * 2 0 h o u r s A w e e k/ 6 weeks 9:00 a.m.12:30 p.m.To T O T A L H O U R S : P E R C O U R S E S C H E D U L E F O R * 1 H O U R = 4 5 M I N U T E S

F a c u l t a d d e C o m u n i c a c i ó n y L e n g u a j e – P o n t i f i c i a U n i v e r s i d a d J a v e r i a n a B o g o t á D. C. - C o l o m b i a Centro Latinoamericano Departamento de Lenguas Facultad de Comunicación y Lenguaje PONTIFICIA UNIVERSIDAD JAVERIANA Transversal 4a Nº ° piso. Edificio José Rafael Arboleda, S.J. (67) Bogotá, Colombia, Sur América Teléfono: PBX Exts.: 4620 / 4603/ 4612 Fax: Ext ntro_lat/centro CURSOS DE INMERSIÓN Ofrecemos cursos de inmersión de días o semanas durante todo el año de acuerdo con las necesidades específicas de los estudiantes. Estos cursos se pueden organizar en Colombia o en cualquier otro país en donde se requiera. Estamos también abiertos a trabajar mediante convenios con otras instituciones universitarias para desarrollar intercambios de estudiantiles y de personal docente. CLASES PRIVADAS Estas clases en 2006 se inician en cualquier época del año. Se debe tomar un mínimo de 30 horas (hora de 60 minutos). Se dictan a domicilio con un costo de $83.000= y en la universidad con un costo de $ (Por políticas de la universidad, en el 2007 habrá un incremento del 10%) CURSOS QUE OFRECEMOS COSTOS POR CURSO EN COLOMBIA (En pesos colombianos) 120 horas – $1’980,000= (Debido a políticas de la universidad, para 2007 habrá un incremento del 10%) CURSOS BÁSICOS DE LENGUA DESARROLLO DE HABILIDADES ESPECIFICAS Nivel Básico 1 Nivel Básico 2 Nivel Intermedio Nivel Avanzado Nivel Superior CURSOS DE CULTURA LATINOAMERICANA Cuentos y Poemas Análisis y discusión de textos Culturas Precolombinas Colonia, República e Independencia en América Latina Comunicación y Cultura

El Centro Latinoamericano es una dependencia adscrita al Departamento de Lenguas de la Facultad de Comunicación y Lenguaje de la Pontificia Universidad Javeriana. Con sus más de 38 años dedicado a la enseñanza de español como lengua extranjera, se ha constituido en la institución con mayor trayectoria en este campo en Colombia y en América Latina. NUESTROS CURSOS Entre los objetivos de los Cursos de Español para Extranjeros están desarrollar en los estudiantes la capacidad de comunicarse en español de manera correcta y eficaz y exponerlos a algunos aspectos de la cultura colombiana. Las actividades de clase, el trabajo individual y los contenidos de los materiales contribuyen al desarrollo de las cuatro habilidades lingüísticas: hablar, comprender el discurso oral, leer y escribir, así como al logro de los objetivos propuestos. Puesto que reunimos estudiantes de tan diversas nacionalidades, sólo se usa el español como medio de enseñanza. EXAMEN DE CLASIFICACION Todos los estudiantes nuevos deben presentar un examen de clasificación de dos horas de duración en horario de 9:00 a 11:00 o de 2:00 a 4:00 de acuerdo con lo programado ó con su disponibilidad de tiempo. Este examen no tiene costo. REQUISITOS Y RECOMENDACIONES Para tomar nuestros cursos no es necesario llenar previamente ningún formato de aplicación; los estudiantes se pueden registrar cuando lleguen a Colombia. Solamente necesitan venir a nuestras oficinas, presentar el examen de clasificación y traer: Una fotografía Documento de identificación (Pasaporte, Pase Diplomático, Cédula de Extranjería o Cédula de Ciudadanía) y dos fotocopias Visa de estudio u otra, vigente al menos durante el tiempo que dure el curso; no se aceptan personas cuyo tiempo de permanencia legal en el país esté próximo a vencerse. Los certificados de aceptación en nuestros cursos para trámite de Visa de Estudio sólo se expiden una vez que se haya pagado el 50% del valor de la matrícula. Este pago puede hacerse en efectivo, en pesos colombianos o en dólares. Este valor no será reembolsado, pues la Visa de Estudiante es obtenida por la Universidad y asume que el estudiante viene a Colombia con este propósito. Se sugiere no traer Cheques Viajeros pues su cambio es difícil en Colombia; el dólar norteamericano es la divisa más conveniente. PROGRAMACION PARA EL 2007 Los cursos regulares e intensivos ofrecidos por el Centro se dictan en las fechas indicadas a continuación siempre y cuando haya un número mínimo de 5 participantes inscritos. Si no se completan los 5 estudiantes, se ofrecerá clase particular. C U R S O S R E G U L A R E S Enero 17 Abril 23 Agosto 1º Abril 18 Julio 23 Noviembre 2 aaaaaa * 1 0 h o r a s s e m a n a l e s 9:00 a.m. 11:00 a.m. 10:30 a.m. 12:30 p.m. aaaa T O T A L H O R A S : P O R C U R S O C U R S O S I N T E N S I V O S Enero 17 Marzo 1º Abril 23 Junio 7 Julio 26 Septiembre 10 Octubre 31 Febrero 27 Abril 19 Junio 5 Julio 24 Septiembre 7 Octubre 29 Diciembre 13 aaaaaaaaaaaa * 2 0 h o r a s s e m a n a l e s 9:00 a.m.12:30 p.m.a T O T A L H O R A S : P O R C U R S O P R O G R A M A C I Ó N * 1 H O R A = 4 5 M I N U T O S