Chapter 3 Vocabulary 2. Nouns  La música  Una tienda  La computadora  Una empleada  Un empleado  Un DVD  El MP3  La caja  El dinero  Music 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Advertisements

Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Hola! Aquí está el mono… y aquí está la caja..
Capítulo 2B Los verbos después de las preposiciones
Direct Object Pronouns (DOPs)
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
PRONOUNS after PREPOSITIONS
Pronouns after prepositions. Prepositions – As, for, in, on, with etc.) Link a noun or a pronouns with another word in a sentence. – In both English and.
C2A NOTES: Placement of the Reflexive Pronouns. ALL pronouns can be placed: 1) In front of a conjugated verb: Me baño todos los días. 2) Attached to the.
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Asking Questions.
Prepositions, p. 151 delante de detrás de al lado de entre cerca de
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
Español 1 Capítulo 3 Intro de vocab.. La escuelathe school La escuelathe school La sala de clase the class room La sala de clase the class room El pupitrethe.
¿Palabras interrogativas?
Conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly introduce adverbial clauses, which describe.
Capítulo 3- Unit A La escuela y después La ropa Ir de compras.
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
Asking Questions Español I - p. 184.
Writing an essay in Spanish without translating from English
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Tu sala de clases Part II.
Los interrogativos.
SPANISH CHAPTER 4 POWERPOINT By Nicholas Crennan.
Gramática Unidad 1 Avancemos II. Personal a, p. 40 Whenever a person is the object of a verb in Spanish, the personal a must be used after the verb and.
 The word “a” means “to” or “at”  “a” contracts with “el” to become one word “al”  Remember the drop smoosh rule?
Me llamo_______________ Clase 10 N La fecha es el 27 de septiembre del 2012 Propósito # 5: ¿Escuchas música en casa? Actividad Inicial: Give the opposite:
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Lesson
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
A la escuela: (To school) Unidad 3 Paso 2 Como te va text level A By PresenterMedia.comPresenterMedia.com.
Interrogativos Capitulo 4A.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
“SE” (Passive and Impersonal Uses). Pre-Test: 1) Car for sale. 2) At what time do stores close in Spain? 3) Where are CD´s sold? (discos compactos) 4)
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Gustos y Disgustos Aversiones.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
A hacer preguntas en español Español 2 – Sra. Lenord.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Unidad 5 Lección 1 Unit 5 Chapter 1. Affirmative tú commands Used when giving directions or ordering people to do something. Tú commands are used with.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
Los alumnos estudian español en una escuela de lenguas en las islas Canarias. Todos tienen su carpeta. Las escuelas donde los alumnos toman cursos de español.
Capítulo 3. Enseñar To teach Hablar To talk Estudiar To study.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Capítulo 3. la escuela school Una sala de clase classroom.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ ¿De qué color es el libro de español? enero cinco jueves El libro es morado.
Capítulo 3 1 of 60 Los alumnos estudian español en una escuela de lenguas en las islas Canarias. Todos tienen su carpeta. Las escuelas donde los alumnos.
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
Yo Yo estoy cuando = when si = if y = and porque = because pero = but mientras = while después de = after antes de = before La pirámide Sujeto + estar.
En la escuela y después Capítulo 3. ¿Tienes… Una computadora? Un móvil? Un MP3? Un DVD? Yo tengo… (tener = to have)
En la sala de clase. ¿Qué hace? ¿Qué pasa? Enseñar El profesor enseña matemáticas.
Así se dice 1 Capítulo 3 En clase y después Por Sra. Wood.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Transcripción de la presentación:

Chapter 3 Vocabulary 2

Nouns  La música  Una tienda  La computadora  Una empleada  Un empleado  Un DVD  El MP3  La caja  El dinero  Music  A store  The computer  A female employee  A male employee  A DVD  The MP3  The cash register  money

Questions and Phrases  ¡Mira!  ¿Qué pasa?  ¿Cuándo?  ¿Por qué?  ¿Cuánto cuesta?  ¿Adónde?  Look!  What’s happening?  When?  Why?  How much does it cost?  (To) Where?

Verbs  Estar  Dar  Dar (un examen)  Ir  Ir (en bus)  Ir (a pie)  To be  To give  To give an exam  To go  To go by bus  To go on foot

Prepositions and more  Antes de  Cerca de  Lejos de  Después de  Durante  Porque  Before  Near  Far from  After  During  Because