WELCOME TO EAST EARLY COLLEGE HIGH SCHOOL POWER UP INFORMATION.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
How to tell time in Spanish
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Telling Time Grammar Essential #8.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
¿Qué hay en el salón de clase?
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
United Independent School District Kronos Time Management System PRESENTER TECHNOLOGY:Norma PerezKronos Administrator Jose Juan Nuñez & Norma Perez Systems.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
El Estudio de Preescolar Perry de High/Scope a la de 40
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Revisión de los tiempos verbales en inglés
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Libro p Vocabulario y gramática en contexto.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Let´s learn english. Index Unit 1 Presente Simple p3 Unit 2 There is & There are p10 Unit 3 Presente Continuo p13 Unit 4 Pasado Simple p21 Unit 5 Pasado.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Señora Campuzano. Complete both blue and white cards Publisher: PRENTICE HALL Dictation teacher: Ms. Campuzano MUST WRITE: 1.A GARDIAN’S NAME 2.ADDRESS.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Reglas de la Clase Basadas en el Respeto Profe Swank.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
HISD Becoming #GreatAllOver. ¿Cuántas horas al día pasa un niño o un joven de entre 8 y 18 años de edad usando los medios sociales y la tecnología? (Esto.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Para conectarse a Internet
First Grade Dual High Frequency Words
Speaking assignment: How to be a good ……
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

WELCOME TO EAST EARLY COLLEGE HIGH SCHOOL POWER UP INFORMATION

Please answer the poll question… Do you have internet at home?

¿CUÁNTAS HORAS AL DÍA PASA UN NIÑO O UN JOVEN DE ENTRE 8 Y 18 AÑOS DE EDAD USANDO LOS MEDIOS SOCIALES Y LA TECNOLOGÍA? (ESTO INCLUYE: TV, COMPUTADORAS, TABLETAS, JUEGOS DE VIDEO Y TELÉFONOS CELULARES.) A) 2 HORAS B) 4 HORAS C) 6 HORAS D) 7 HORAS ENVÍEN SU RESPUESTA EN UN MENSAJE DE TEXTO A: HOW MANY HOURS PER DAY DOES THE AVERAGE CHILD BETWEEN THE AGES OF 8 AND 18 SPEND WITH MEDIA AND TECHNOLOGY? (THIS INCLUDES TV, COMPUTERS, TABLETS, VIDEO GAMES, AND CELL PHONES) A) 2 HOURS B) 4 HOURS C) 6 HOURS D) 7 HOURS TEXT YOUR ANSWER TO:

LA RESPUESTA ES: D LOS NIÑOS Y LOS JÓVENES PASAN 7 HORAS Y 38 MINUTOS AL DÍA THE ANSWER IS: D CHILDREN SPEND 7 HOURS AND 38 MINUTES A DAY MIRANDO TV JUGANDO JUEGOS DE VIDEO USANDO APLICACIONES MIRANDO VIDEOS O PELÍCULAS LEYENDO LIBROS USANDO LOS MEDIOS SOCIALES FUENTE: COMMON SENSE MEDIA WATCHING TV PLAYING GAMES USING APPS WATCHING VIDEOS/MOVIES READING BOOKS SOCIAL MEDIA SOURCE: COMMON SENSE MEDIA

¿CÓMO NOS ASEGURAMOS DE QUE SUS HIJOS: 1. ESTÉN SEGUROS Y PROTEGIDOS 2. SEAN BUENOS CIUDADANOS DIGITALES, Y 3. ADQUIERAN LAS HABILIDADES QUE NECESITAN PARA LA UNIVERSIDAD Y UNA CARRERA? HOW DO WE MAKE SURE OUR CHILDREN ARE: 1. SAFE AND PROTECTED 2. GOOD DIGITAL CITIZENS 3. HAVE THE SKILLS THEY NEED FOR COLLEGE AND A CAREER

¿QUÉ HABILIDADES CREEN USTEDES QUE LOS ESTUDIANTES NECESITAN PARA TRIUNFAR EN LA UNIVERSIDAD Y EN UNA CARRERA? WHAT SKILLS DO YOU THINK STUDENTS NEED TO SUCCEED IN COLLEGE AND A CAREER?

1. ABILITY TO WORK IN A TEAM 2. ABILITY TO MAKE DECISIONS AND SOLVE PROBLEMS 3. ABILITY TO PLAN, ORGANIZE AND PRIORITIZE WORK 4. ABILITY TO COMMUNICATE VERBALLY WITH PEOPLE 5. ABILITY TO OBTAIN AND PROCESS INFORMATION 6. ABILITY TO ANALYZE QUANTITATIVE DATA 7. TECHNICAL KNOWLEDGE RELATED TO A JOB 8. PROFICIENCY WITH COMPUTER SOFTWARE PROGRAMS 9. ABILITY TO CREATE AND/OR EDIT WRITTEN REPORTS 10. ABILITY TO SELL AND INFLUENCE OTHERS ***ACCORDING TO SURVEY BY NATIONAL ASSOCIATION OF COLLEGES AND EMPLOYERS 1. HABILIDAD PARA TRABAJAR EN EQUIPO 2. HABILIDAD PARA TOMAR DECISIONES Y SOLUCIONAR PROBLEMAS 3. HABILIDAD PARA PLANIFICAR, ORGANIZAR Y PRIORIZAR EL TRABAJO 4. HABILIDAD PARA COMUNICARSE VERBALMENTE 5. HABILIDAD PARA OBTENER Y PROCESAR INFORMACIÓN 6. HABILIDAD PARA ANALIZAR DATOS CUANTITATIVOS 7. CONOCIMIENTOS TÉCNICOS RELACIONADOS CON EL TRABAJO 8. APTITUD PARA USAR PROGRAMAS DE COMPUTADORA 9. HABILIDAD PARA CREAR Y EDITAR INFORMES ESCRITOS 10. HABILIDAD PARA VENDER E INFLUIR EN LOS DEMÁS (SEGÚN UNA ENCUESTA DE LA ASOCIACIÓN NACIONAL DE UNIVERSIDADES Y EMPLEADORES)

EL SALÓN DE CLASES DEL PASADO THE CLASSROOM OF THE PAST

THE CLASSROOM OF THE FUTURE El salón de clases del futuro

CLASSROOMS AND LEARNING SPACES DESIGNED TO SUPPORT: --COMMUNICATION --CRITICAL THINKING --CREATIVITY --COLLABORATION LAPTOPS AND WEB TOOLS FOR STUDENTS 24 HOURS A DAY TRAINING AND GUIDANCE FOR TEACHERS ON HOW TO INCORPORATE TECHNOLOGY AND DIGITAL TOOLS TO ENGAGE STUDENTS SALONES DE CLASES Y ESPACIOS DE APRENDIZAJE DISEÑADOS PARA FACILITAR: --LA COMUNICACIÓN --EL RAZONAMIENTO CRÍTICO --LA CREATIVIDAD --LA COLABORACIÓN COMPUTADORAS PORTÁTILES Y RECURSOS DE INTERNET PARA LOS ESTUDIANTES LAS 24 HORAS DEL DÍA CAPACITACIÓN Y ORIENTACIÓN PARA DOCENTES SOBRE LA INCORPORACIÓN DE LA TECNOLOGÍA Y LOS RECURSOS DIGITALES PARA MOTIVAR A LOS ESTUDIANTES

BY 2016 EVERY STUDENT AT ALL 42 HIGH SCHOOLS WILL HAVE A LAPTOP TO USE AT SCHOOL AND AT HOME INTENSE TEACHER TRAINING AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT EXPANDED CURRICULUM TO SUPPORT TECHNOLOGY PLAN PARA QUE EN EL AÑO 2016 TODOS LOS ESTUDIANTES DE NUESTRAS 42 ESCUELAS PREPARATORIAS TENGAN UNA COMPUTADORA PORTÁTIL PARA USAR EN LA ESCUELA Y EN SU CASA SESIONES INTENSAS DE CAPACITACIÓN Y DESARROLLO PROFESIONAL PARA DOCENTES PLAN DE ESTUDIOS AMPLIADO PARA APOYAR EL USO DE LA TECNOLOGÍA “Es más que simplemente darles computadoras a los estudiantes” “It is more that just giving our students laptops”

LOWJACK – AVISAR DE INMEDIATO EN CASO DE PÉRDIDA/ROBO. SOFTWARE DE FILTRO ACTIVO LAS 24 HORAS DEL DÍA CAPACIDAD DE LOS ADMINISTRADORES PARA VER LAS COMPUTADORAS DESDE UN PUNTO REMOTO FORMULARIO DE USO ACEPTABLE PARA LOS ESTUDIANTES Y LOS PADRES LOWJACK- REPORT IMMEDIATELY IF LOST OR STOLEN* FILTERING SOFTWARE ACTIVE 24 HOURS A DAY ADMINISTRATORS CAN REMOTELY VIEW STUDENT COMPUTERS STUDENT AND PARENT ACCEPTABLE USE FORM

LOS CLICS TIENEN CONSECUENCIAS ESTAFAS CIBERACOSO SEXTEO INTIMIDACIÓN DIGITAL REPUTACIONES DAÑADAS RELACIONES ARRIESGADAS EN LÍNEA CLICKS CAN HAVE CONSEQUENCES SCAMS CYBERBULLYING SEXTING DIGITAL HARASSMENT DAMAGED REPUTATIONS RISKY ONLINE RELATIONSHIPS

DIGITAL FOOTPRINT THE DATA TRAIL LEFT BY THE INTERACTIONS IN A DIGITAL ENVIRONMENT INCLUDING THE USE OF TV, MOBILE PHONE, THE INTERNET, AND OTHER CONNECTED DEVICES AND SENSORS. DIGITAL FOOTPRINT THE DATA TRAIL LEFT BY THE INTERACTIONS IN A DIGITAL ENVIRONMENT INCLUDING THE USE OF TV, MOBILE PHONE, THE INTERNET, AND OTHER CONNECTED DEVICES AND SENSORS. HUELLA DIGITAL ES EL RASTRO DE DATOS QUE QUEDA DE NUESTRAS ACCIONES EN UN ENTORNO DIGITAL COMO: TV, TELÉFONOS MÓVILES, INTERNET, Y OTROS DISPOSITIVOS Y SENSORES CONECTADOS. HUELLA DIGITAL ES EL RASTRO DE DATOS QUE QUEDA DE NUESTRAS ACCIONES EN UN ENTORNO DIGITAL COMO: TV, TELÉFONOS MÓVILES, INTERNET, Y OTROS DISPOSITIVOS Y SENSORES CONECTADOS.

LA IMPORTANCIA DE UNA BUENA HUELLA DIGITAL LA IMPORTANCIA DE UNA BUENA HUELLA DIGITAL 29% EL 29% DEL PERSONAL A CARGO DE EVALUAR SOLICITUDES DE ADMISIÓN A LA UNIVERSIDAD HAN INVESTIGADO A UN ASPIRANTE EN GOOGLE, Y 31% EL 31% HAN VISITADO SITIOS DE LOS MEDIOS SOCIALES EN BUSCA DE INFORMACIÓN SOBRE UN ASPIRANTE. 70% EL 70% DE LOS RECLUTADORES DE EMPLEADOS DICEN QUE HAN RECHAZADO ASPIRANTES A UN PUESTO DEBIDO A LO QUE ESTOS HABÍAN PUBLICADO EN LOS MEDIOS SOCIALES. ALGUNAS INSTITUCIONES PRESTAMISTAS ACUDEN A LOS MEDIOS SOCIALES PARA DETERMINAR LA CAPACIDAD CREDITICIA DE UNA PERSONA. EN LOS TRIBUNALES SE HA USADO CONTENIDO DE SITIOS DE LOS MEDIOS SOCIALES COMO EVIDENCIA. THE IMPORTANCE OF A GOOD DIGITAL FOOTPRINT THE IMPORTANCE OF A GOOD DIGITAL FOOTPRINT 29% 29% OF COLLEGE ADMISSIONS OFFICERS HAVE GOOGLED AN APPLICANT 31% 31% HAVE VISITED SOCIAL MEDIA SITES TO LEARN MORE ABOUT AN APPLICANT 70% 70% OF JOB RECRUITERS SAY THEY HAVE REJECTED AN APPLICANT BASED ON THEIR SOCIAL MEDIA POSTINGS SOME FINANCIAL LENDING COMPANIES ARE USING SOCIAL MEDIA TO DETERMINE A PERSON’S CREDIT WORTHINESS. SOCIAL MEDIA HAS BEEN USED AS EVIDENCE IN COURT CASES

WHAT HISD IS DOING WHAT HISD IS DOING SETTING CLEAR, REALISTIC, AND ENFORCED POLICIES TEACHING DIGITAL CITIZENSHIP IN OUR CLASSROOMS ENCOURAGING STUDENTS TO STAND UP, NOT STAND BY WEBSITE FOR STUDENTS, STAFF, AND PARENTS WITH TOOLS, TIP SHEETS, AND RESOURCES ¿QUÉ ESTÁ APORTANDO HISD? ¿QUÉ ESTÁ APORTANDO HISD? FIJA Y HACE CUMPLIR NORMAS CLARAS Y REALISTAS ENSEÑA CIUDADANÍA DIGITAL EN CLASE INSTA A LOS ESTUDIANTES A DAR LA CARA, Y NO A QUEDARSE AL MARGEN PROVEE UN SITIO DE INTERNET CON MATERIALES, SUGERENCIAS Y RECURSOS PARA LOS ESTUDIANTES, EL PERSONAL Y LOS PADRES.

WHEN WILL LAP TOPS BE ISSUED? AFTER STUDENT COMPLETES TRAINING DURING ADVOCACY AFTER STUDENT HAS PAID THE $25.00 FEE AFTER THE PARENT HAS SIGNED THE CONTRACT FORM (LATE OCTOBER)

LITERACY DAY VIDEO

QUESTIONS? PLEASE CALL THE SCHOOL IF YOU HAVE ANY QUESTIONS ABOUT POWER UP!