Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Indirect Object Pronouns
Capítulo Uno: Primer paso
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
La Hora.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Notes: Repaso de la hora. el reloj la hora la mañana.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Viernes el 10 de diciembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
ALC 39 Hoy es jueves el 19 de diciembre. Escribe las palabras de la canción cantado por José Feliciano un hombre de Puerto Ricocanción.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Regular –ar (present tense)
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of the other hand.) 2.Measure another arms length of another color that you like and cut it. 3.Get two popsicle sticks. 4.Sit where ever you would like today.

¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 30. La bienvenida. Escribir el objetivo Asi leemos p 12 Ojo de dios

Crear una ALC (a la campana) 1.Necesitas una hoja de papel nueva. 2.Dobla el papel para que haya ocho cuadros.

Cuadro uno Total ___/140 ALC A la campana

Cuadro dos Total ___/140 ALC A la campana # Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos

Cuadros tres y cuatro Total ___/140 ALC A la campana # Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 30 miércoles el 29 de noviembre

Please add the score on your test and return it. If your test has a score on it, please return it too.

ALC 30 1.Place the popsicle sticks perpendicular to each other. 2.Wrap the sticks with yarn in an x shape. Three wraps each way. 3.Number the end of each stick Go over, around the stick and then to the next number. 5.Key to a good ojo de dios is pull the yarn tight.

Objetivo Learn to tie a square not and make an ojo de dios. Get a green book and read p. 12 and answer the questions at the bottom of the page in section A and B.