Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
11/19 Hagan ahora: Answer the questions below in Spanish, include a.m. and p.m. in your answer. ¿A qu é hora es la clase de ciencias? ¿A qu é hora es la.
Advertisements

Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los Saludos y Las Despedidas
Saludos y despedidas.
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
IR- to go voy vamos vas vais va van
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
(Greetings & farewells)
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Los saludos (Greetings).
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Saying Hello and Goodbye
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
HOLA.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!

Aims of the Spanish Level 1 course Learn Spanish for teaching P1 – P4 Give you a bank of techniques and resources for teaching ML in the Primary School Understand CfE for ML in Primary School. Have fun!

Los Goles To be able to greet someone in Spanish To learn how to take the register in Spanish To be able to introduce yourself To be able to ask someone else’s name To ask how someone is To say how you are.

¡Hola clase!

¡Buenos Días señorita/señora!

¡Buenos días señor!

¡Cancion!

Hacemos la lista

¿Qué tal?

¡Muy bien!

¡ Bien!

¡ Así así!

¡ No muy bien!

¡ Mal!

Teaching tip Start each day with asking ¿que tal? Around the class. Create ¿que tal? Cards for pupils with printed off miniature copies of the pictures, ask ¿que tal? at the start of the day, after break, after lunch and ask pupils to choose their answer and say it to a partner or around the class. I am aware of and able to express my feelings and am developing the ability to talk about them. HWB 0-01a / HWB 1-01a / HWB 2-01a / HWB 3-01a / HWB 4-01a

Dibujad cinco círculos

1. Haced la pregunta ¿que tal? 2. Escuchad la profesora y dibujad la cara correcta.. Por ejemplo

¿que tal?

¿Qué tal?

¿Como te llamas? Me llamo….

El recepción de el embajador. Encantado/a

De una vuelta de la habitación Dale la mano a alguien Preséntate a el/ella.

Hola ¿ Como te llamas? Me llamo Tina. Me llamo Paul. ¿ Que tal? Estoy muy bien gracias! ¿ y tu? bien Encantado, Tina! Encantada, Paul. Adios! Adios

How could you reinforce this? Work in a group and discuss what you would do to teach this in P1, P2, P3 and P4.

¡Adios!