Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
I can... Tell Time Talk about my schedule © rh09.
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Para Empezar Hoy en martes el treinta de octubre Quiz Review Write the times below in Spanish. 5:31- 12:59- 8:15- 2:22-
Repaso de la Etapa Preliminar
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Eggspert Time, Color, Classroom Objects, and Big numbers.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Capítulo Uno: Primer paso
Which verb is used? To tell the time in Spanish, you should use ¨ Ser ¨verb Third person singular or plural conjugation is used, depends on what time.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
El vocabulario Etapa preliminar.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Repaso de Examen 1.1. Trabajo de timbre (Bellwork) Escriban (write) el guía de estudio. Alfabeto Frases de la clase Saludos (pg 35 vocabulario 1) Pronombre.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
La Hora.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Ahora (Do Now) Write out each equation in words, and solve = ?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Los días de la semana Days of the week.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
TELLING TIME IN SPANISH
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Put away everything and have a pencil and an eraser.
1.4 Numbers.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Transcripción de la presentación:

Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden: Hint: these are numbers in Spanish/ son números en español Look at p16 if you need help/mira p16 si necesita ayuda 1) etsie 2)cartuo 3) zied 4) nocci

Quick Reminders/Recordatorios rapidos Class Rules/Reglas de la clase: Be respectful/Respete a los demás  Be responsable/Sea Responsable  Be Positive/Sea Positivo  Be Safe/¡Tenga cuidado!

Quick Reminders/Recordatorios rapidos Ladder of Consequences/Escalera de consequencias: 1) Warning/ Avertencia 2) -1 Participation Points/menos 1 puntos de participacion 3) -2 Participations Points/menos 2 puntos de participacion 4) Detention/Castigo

New info/ informacion nueva Class points/Puntos para buen comportamiento Last 3 minutes/Ultimos tres minutos “Top 10” On time and prepared 100% participation Respect: 100% tracking the speaker Effort: 100% attempt every problem Teamwork: supporting one another’s learning. Silent Exit Ticket Clean room, clean floor Urgent, silent exit Academic Excellence: Answering tough questions

New Info/ informacion nueva Quiz Thursday/Friday-Examencito jueves/viernes What’s on it- Que aparece Numbers 1-10- numeros Spelling/Alphabet- el alfabeto y deletrar Reasons to learn Spanish- Razones porque estudiar espanol Translating Greetings and goodbyes-MAKE SURE YOU KNOW WHICH ARE BUENOS/BUENAS pg 25 Tradiciendo los saludos/despedidas-TIENE QUE SABER CUALES SON BUENAS/BUENOS pg 25 Translating Classroom Commands-Traduciendo los mandatos de la clase

Deberes Due by Friday- All flashcards page 25 & Numbers 1-10 Para viernes- Tarjetas del vocabulario en la pq 25 y numeros 1-10 For Tuesday/Wednesday Ex. 14 pg. 17 Para martes/miercoles-Ex. 14 pg 17

Objetivos para Hoy SWBAT use numbers 1-10 to give and receive information SWBAT use questions to ask for information

Numbers 1-10-55 Orange paper 1=uno 2=dos 3=tres 4=cuatro 5=cinco 6=seis 7=siete 8=ocho 9=nueve 10=diez 0=cero Más=plus Menos=minus iguala-=equals ¿Cuál es su/tu número de teléfono?= What is your telephone number Mi número de teléfono es=My telephone number is

Crossword

Asking for phone numbers Open to pg. 25 On your notes: Translate “What is your telephone number?” My telephone number is Write out the digits of your telephone number or a made up one (ex. Cinco cero cuatro…)

Ask for phone numbers Turn to your partner. Person closer to the door asks for the partner’s phone number “?cual es su numero de teléfono?” Other person gives number in form of “mi numero (de telefono) es…’ The person who asked the question will write it down Present to the class- Su numero de telefono es…

Ultimo paso Write down the phone numbers I give to you: Example: Cinco cero cuatro-tres uno siete-cuatro cuatro cinco seis 1) 2)

“Top 10” Silent Primeros Pasos On time and prepared 100% participation Respect: 100% tracking the speaker Effort: 100% attempt every problem Teamwork: supporting one another’s learning. Silent Exit Ticket Clean room, clean floor Urgent, silent exit Academic Excellence: Answering tough questions

Repaso el alfabeto