Lección Preliminar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los Saludos y Las Despedidas
Los días de la semana.
Preliminar Pages 1-21.
Saludos y despedidas.
Repaso de la Etapa Preliminar
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
You may be thinking … "wait a minute, I thought tiempo means time..." -well that's true - but tiempo is also used to indicate the weather. Weather – El.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Los dias de la semana.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
El vocabulario Etapa preliminar.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Verbo ser ( To be) Presente (yo) soy (tú) eres (él,ella, usted) es (nosotros/as) somos (vosotros/as) sois (ellos,ellas,ustedes) son Both tú and usted mean.
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
Que tiempo hace 2? ?.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Lección Preliminar. Just like in English, we have a variety of ways to give greetings and salutations in Spanish How many COMMON ways do we have to say.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
¡Hola! hello.
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Vocabulario – español/inglés
Spanish I Lección Preliminar
Avancemos 1 A Preliminar.
Transcripción de la presentación:

Lección Preliminar

Just like in English, we have a variety of ways to give greetings and salutations in Spanish  How many COMMON ways do we have to say hello in English? How many COMMON ways do we have of saying goodbye in English? Hi hello hey what’s up? Cya Later Bye

Based on the dialogue on pages 2-3, what are some common greetings in Spanish? 1. 2. 3. 4. And salutations? 1. 2. 3. 4. Hola/Qué tal Buenos días Buenas tardes Buenas noches Hasta luego Hasta mañana Adiós Buenas noches

¿G o S? Lo que dice la persona Buenos días G S Hasta mañana S Adiós G ¡A responder! Listen to these people greeting and saying goodbye. Wave toward the front of the room if you hear a greeting or toward the back of the room if you hear a goodbye. Then mark G for greeting or S for salutation along with what each individual said. ¿G o S? Lo que dice la persona Buenos días G S Hasta mañana S Adiós G ¿Qué tal? G Buenas tardes S Hasta luego

Asking how someone is and saying how you are To find out how a friend is, you could ask: 1. 2. OR To find out how things are, you could ask: 1. 2. ¿Cómo estás? ¿Cómo está? ¿Qué tal? ¿Qué pasa?

Your friend might say OR if you are responding to somebody who has asked how you are, you could say: Estoy bien, gracias Regular Yo también Mas o menos. Estupendo/a [Muy] mal. Excelente iHorrible!

¿Cómo estás? and ¿Cómo está usted? both mean _________________. ¿Cómo estás? and ¿Y tú? are ___________ phrases used with: ¿Cómo está usted? and ¿Y usted? are __________ phrases used with: Other familiar greetings: How are you? familiar A person your own age, a relative, someone that you call by their first name formal A person you don’t know, someone older, a person to whom you want to show respect ¿Qué tal? ¿Qué pasa?

Pronunciación – la letra H In Spanish, the letter H is always silent. Listen and repeat. Now write the following words that Señorita Zimmer will say: 1. 2. 3. 4. Hola Hugo Hasta luego Hola, Héctor.

Did you get it. (if not…practice at classzone Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Tell a friend good morning. Ask a friend how he or she is. Say goodbye to your teacher. ¡Hola! ¡Buenos días! ¿Cómo estás? Adios.

Introducing people and responding to introductions To introduce yourself, you could say: To introduce others, you could say: 1. 2. To ask someone’s name… Éste es mi amigo… Ésta es mi amiga… 3. Se llama… Me llamo… Soy… Te/Le presento a… ¿Cómo te llamas? ¿Quién es? ¿Cómo se llama?

LLAMAR really means _______________ so… To call To respond to an introduction, you could use… 1. 2. 3. 4. Mucho gusto Encantado/a El gusto es mío Mucho gusto LLAMAR really means _______________ so… To call Me llamo = Nos llamamos = Te llamas = Os llamáis = Se llama = Se llaman = I call myself We call ourselves You call yourself Y’ll call yourselves He/She/You (f) call yourself They all call themselves

¡A responder! Listen to four people make introductions. Write MYSELF if the person is introducing themselves, and write SOMEONE ELSE if they are introducing another person. 1. 2. 3. 4 SE ME ME SE ¡Practiquemos! A. Choose the correct response to each question or statement. 1. ¿Quién es? 3. ¿Cómo te llamas? a. Es Hugo a. Perdón b. Encantado b. Me llamo Isabel. c. Me llamo Carlos c. Bien. 2. Encantada. 4. Te presento a Joaquín. a. Le presento a Sergio a. ¿Cómo se llama? b. ¿Y tú? b. Mucho gusto. c. Igualmente.

LLAMO CÓMO LLAMO MUCHO GUSTO IGUALMENTE familiar formal B. Complete the conversation with the correct words. LLAMO CÓMO Carlos: Hola. Me ____________ Carlos. ¿_____________ te llamas? Beatriz: Me ___________ Beatriz. Carlos: ____________________ Beatriz. Beatriz: ________________________. LLAMO MUCHO GUSTO IGUALMENTE ¿Cómo te llamas? and ¿Cómo se llama? both mean ________________. Te presento a… and Le presento a… both mean ___________________. ¿Cómo te llamas? and Te presento a… are _____________ phrases used with: ¿Cómo se llama? and Le presento a… are __________ phrases used with: What do you call yourself? I present to you… familiar A person your own age, a relative, someone that you call by their first name formal A person you don’t know, someone older, a person to whom you want to show respect

Listen to seven sentences from Señorita Zimmer Listen to seven sentences from Señorita Zimmer. Mark if the statement/question is familiar or formal by writing TÚ for familiar and USTED for formal. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. UD TÚ TÚ TÚ UD UD UD Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. 1. Me llamo… a. a Maricela. 2. Te presento… b. gusto, señor. 3. Mucho… c. Walter.

Pronunciación – las vocales In Spanish, the vowels are a, e, i, o, and u. Each vowel is ___________ pronounced the same way. Spanish vowels are always _______ & ____________. Write example words below: a as in ___________ e as in ___________ i sounds like ___________ o as in ___________ u sounds like ___________ Pronunciación – las vocales ALWAYS SHORT CRISP FATHER HEY MEET WOKE BOOT

¡A responder. Listen to someone dictate an invitation list for a party ¡A responder! Listen to someone dictate an invitation list for a party. Write down each name as it is spelled. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ximena Guillermo Alejandro Yolanda Hugo Toño Beatriz Josefina

Recite the Spanish alphabet. Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. Recite the Spanish alphabet.

¿De dónde eres? To ask where someone is from, you could say… ¿De dónde eres? OR ¿De dónde es? To respond… Soy de… Es de… From where are you? From where is he/she/Usted? I am from… He/She/Usted is from…

¡Practiquemos! Indicate where each person is from, according to the number on the map. 1. Andrea/5 2. Tomás/8 3. Nicolás/4 4. Sofía/2 5. Verónica/3 6. Mateo/9 7. Consuelo/1 8. Pablo/6 Es de Bolivia. Es de Chile. Es de Perú Es de Colombia. Es de Ecuador. Es de Argentina. Es de Venezuela. Es de Paraguay.

Contesta cada pregunta en español en oraciones completas. Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Complete each statement. Contesta cada pregunta en español en oraciones completas. ¿De dónde eres? ¿De dónde es Hugo? (Puerto Rico) ¿Quién es de México? Soy de… Hugo es de Puerto Rico. Salma Hayek es de México.

Mi número de teléfono In order to give or take phone numbers, we will need to know our NUMBERS!! Write out the following numbers in Spanish 0= cero 1 6 2 7 3 8 4 9 5 10 uno seis dos siete tres ocho cuatro nueve cinco diez

¡Practiquemos! Give the answers to the following math problems using words. cinco cero 1. 8-3 ______ 4. 7-7 ______ 2. 4+4 ______ 5. 1+9 ______ 3. 3+6 ______ 6. 5-2 ______ **To say each completed problem, use más (plus), menos (minus), and es (equals) diez ocho tres nueve

How do you ask someone what their phone number is? You may respond… ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…

Say these phone numbers. 6251-4209 3708-9263 4185-2760 Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Say these phone numbers. 6251-4209 3708-9263 4185-2760

Los días de la semana In Spanish, the days of the week are never _________. Use _____ and _______ to talk about what you do on a certain day or days. Ej) on Monday = on Mondays = capitalized el los el lunes los lunes lunes viernes Monday - Friday - Tuesday - Saturday - Wednesday - Sunday - Thursday - martes sábado miércoles domingo jueves

How do we ask what day it is. ¿Qué día es hoy/mañana How do we ask what day it is?? ¿Qué día es hoy/mañana? To respond, we would say… Hoy/Mañana es… What day is today/tomorrow? Today/Tomorrow is…

¡Practiquemos. A. Complete each list with the missing day of the week ¡Practiquemos! A. Complete each list with the missing day of the week. lunes, ___________, miércoles, jueves viernes, ___________, domingo, lunes ___________, martes, miércoles, jueves lunes, martes, miércoles, ___________ ___________, jueves, viernes, sábado martes sábado lunes jueves miércoles

Tell someone that today is Monday Ask what day it is tomorrow. B. Listen to these statements about the days of the week. Write L if the statement you hear is lógico (logical) or I if it is ilógico (not logical). L I I 1. 2. 3. 4. 5. 6. L L I Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Tell someone that today is Monday Ask what day it is tomorrow.

¿Qué tiempo hace. Tiempo is used to indicate the weather ¿Qué tiempo hace? Tiempo is used to indicate the weather. The word clima is also used frequently. There are 3 words commonly used to make expressions relating to the weather in Spanish…

está... está nevando está lloviendo It is snowing está nublado esta despejado   It is snowing It is raining It is cloudy It is clear

hace... hace calor hace sol It is hot hace fresco hace frío   It is hot It is sunny It is cool It is cold

hay... hay lluvia hay nieve hay viento There is rain. hay neblina hay nubes hay relampago hay truenos hay humedad There is rain. There is snow. There is wind. There is fog. There are clouds. There is lightening. There is thunder. There is humity.

¡A responder. Listen to weather descriptions ¡A responder! Listen to weather descriptions. Write the name of the person that corresponds with each from page 20. 1. 2. 3. 4. 5. 6. Diego Mariana Natalia Jorge Andrea Luis Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Match each question with the correct response. 1. ¿Qué tiempo hace? a. No, hace frío. 2. ¿Hace calor? b. Hace viento. 3. ¿Llueve? c. No. Hace sol.

En la clase During class, you may need to ask a question or follow instructions. The following list will allow you to do those things while using Spanish!!!  ¡A responder! Listen to each classroom instruction and respond appropriately. After following directions, write the ‘gist’ of the instructions. 1. 2. 3. 4. 5. Close books Open books Raise hand Take out paper Repeat

¡Practiquemos. Indicate what you would say in each situation. 1 ¡Practiquemos! Indicate what you would say in each situation. 1. You want to thank your Spanish teacher. 2. Your teacher is speaking too fast. 3. You want to know how to say book in Spanish. 4. You want to know what página means. Gracias. Más despacio, por favor. ¿Cómo se dice book? ¿Qué quiere decir página?

5. You must admit that you don’t have the answer to a question. 6 5. You must admit that you don’t have the answer to a question. 6. You wonder if your friend understands the lesson. No sé ¿Comprendes?

Ask how to say the word please. Did you get it??? (if not…practice at classzone.com) Ask how to say the word please. Ask a friend if he or she understands. ¿Cómo se dice please? ¿Comprendes?