Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Scientific Inquiry. La asociación nacional de maestros de ciencias (NSTA) apoyo la idea de que la adquisición de científica debe ser un componente básico.
Relative Pronouns Paso 4.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Palabras afirmativas y Negativas
The Present Tense of tener (to have)
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Time Expression with Hacer
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Adjetivos que terminan en
Ser Possession. Ser for possessive When using ser as a possessive, there are two essential things to remember: – A form of the verb “ser” and the word.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Yo Proteico El yo proteico es un ser que surge por la cibercultura, se adapta a todo lo nuevo que surge dentro de los medios, vamos a describir algunas.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Cancela, JM. Ayán C. University Of Vigo. Throughout history the definition of learning has been conceptualized in many different ways depending on the.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
In Spanish, adverbial clauses are commonly introduced by conjunctions
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Hace + Time Expressions
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
Take 2: Affirmative and Negative words
Los números.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Question Formation Spanish I Page 52.
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo

Supervised preparation time: 15 minutes The student receives a previously unseen photograph, with a title or caption, selected by the teacher. The photograph is related to one of the options studied. The student prepares a presentation. Part 1: 3–4 minutes Presentation The student describes the photograph and relates it to the option and the target culture(s). Part 2: 5–6 minutes Discussion A discussion with the teacher based on the presentation follows. Discussion based on a topic from the other option studied may be introduced if that contributes to the interaction. Cultural diversity The ethnic, gender, racial, ideological and socio- economic varieties within a community of the target language. Possible aspects to cover: beliefs, values and norms culinary heritage how culture is learned intercultural assimilation interlinguistic influence language diversity migration population diversity subcultures the concepts of human beauty verbal and non-verbal communication. Science and technology The relationship between science and technology, and their impact on a community of the target language. Possible aspects to cover: entertainment ethics and science ethics and technology impact of information technology on society natural sciences renewable energy scientific research social sciences.

Presentation The presentation should last 3–4 minutes and has to be within the context of the option of study to which the photograph refers. The student must not memorize or rehearse the presentation. Teachers should avoid interrupting the flow of the presentation unless the student needs guidance. Discussion Following the presentation, the teacher should discuss the subject with the student. This part should last 5–6 minutes. The purpose of this activity is for students to demonstrate that they are able to speak freely and coherently, expressing ideas, opinions and reflections upon what they have learned about the target culture(s). The discussion should: probe more deeply into the student’s understanding of the culture(s) reflected in the material encourage the student to express opinions and engage in a real conversation lead to further understanding of the topic challenge the student’s views in order to generate an authentic discussion induce a connection with the student’s own culture(s), for example, pointing out similarities or differences, or comparing the same situation in both cultures. Teachers should not limit themselves to a question and answer format but should attempt to engage in an authentic discussion. Questions should be open, such as “why?” and “how?” and should not require a simple “yes” or “no” answer, thus enabling the assessment of the student’s interactive and receptive skills. Depending on the flow of conversation, the teacher may decide to introduce the other option studied.

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo La vida del jíbaro puertorriqueño es muy único.

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo El uso de semillas transgeneticas es muy polemico. Había manifestaciones en contra de su uso. Monsanto – Fuera!

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo La vida en Cuba puede ser tan difícil que algunos intentan migrar a Florida por barcos hecho a mano.

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo Es más y más común que se usa la tecnologia para compartir información inapropriada y/o ilegal.

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo En los años 50, Manos a la Obra tuvo parte en el cambio del papel de la mujer en Puerto Rico.

15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión que va más profundo Muchos adolecentes usan la tecnología de manera dañina. Lo peor es que no saben o no les importan las consequencias de sus acciones.