Sra. Slim Soy yo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Chapter 1 Vocabulary Español I.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
SER vs. ESTAR Página 21.
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
EL VERBO IR = TO GO.
Telling Time Grammar Essential #8.
Bienvenidos a la clase de español!
New Year’s resolutions in Spanish
SPANISH 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Gramática 1.1 Ser, subject pronouns and gustar 30 points!
Spanish 1B Review Jeopardy
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Prueba Oral – capítulo 5A
501 pd. 6 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK ON YOUR SPANISH IS FUN! BOOK COPY MAKE SURE THAT YOU COMPLETE THE PRACTICA ON THE 3 RD.
Final Project Instructions Due Mon/Tues, April 11 & 12 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
Final Project Instructions Due Friday February 24 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
La escuela. La clase de ciencias La clase de arte.
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Saying What Someone Likes to Do Using gustar + infinitive p. 209 U3E1 You have already learned to use me gusta, te gusta and le gusta. Other helpful phrases.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Los interrogativos.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> la clase de español I A practicar: preguntas personales A escuchar: repaso 1A A repasar: la hora A leer: cortesía A leer: lectura.
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
Español 1 Doctora Tartaglione
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
06/12/ Describing People Subject Pronouns & the verb SER U1E1.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Libro p Vocabulario y gramática en contexto.
Las salutaciones y despididas
Formula for si Clauses: Si + _________, + ___________.
JORNADA 1 DEL 24 DE MARZO AL 30 DE MARZO EQUIPO 01 VS EQUIPO 02 EQUIPO 03 VS EQUIPO 06 EQUIPO 05 VS EQUIPO 10 EQUIPO 07 DESCANSA EQUIPO 08 VS EQUIPO 13.
Un ejemplo de agrupación de datos Problema 1 del capítulo 2 del libro de texto.
ROCK’N LEARN - School ~ La Escuela. It’s time for school. Es la hora para la escuela. The teacher- el maestro The teacher- la maestraThe student-el estudiante.
0 1 ¿Qué hora es? By: Craig Tillmann Revised by: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
JORNADA 1 DEL 24 DE MARZO AL 30 DE MARZO EQUIPO 01 VS EQUIPO 07 EQUIPO 03 VS EQUIPO 06 EQUIPO 04 VS EQUIPO 05 EQUIPO 02 VS EQUIPO 08.
¿Qué hora es? (What time is it?)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Exprésate II Vocabulario 1.1 Talley & Laws Describing people, routines, and activities.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Ubicación de Isla de Pascua en Sudamérica Kms.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Transcripción de la presentación:

Sra. Slim

Soy yo

Mi hijo Cas

Soy yo Mi hijo Cas Mi hijo Mazzen

Soy yo Mi hijo Cas Mi hijo Mazzen Mi esposo

Soy yo Mi esposo

Mi hijo Mazzen Mi perra Daisy Soy yo

Mi hijo Cas Zara Vali

B.A. in Spanish (emphasis in Linguistics) Minor in Latin American Studies Portuguese Studies

Master of Library and Information Science

1998 – 1999 Spanish Teacher, Glendora HS Spanish Teacher, Sonora HS Teacher Librarian, La Habra HS Teacher Librarian, Troy HS District Librarian, FJUHSD Fall 2012: Spanish Teacher, Sonora HS & La Habra HS Now (Ahora): Spanish Teacher, Troy HS and District Librarian

Why it’s hard for me to remember names:

I’ve been cancer-free for 6 years and counting!

Rules: 1)Mrs. Slim is in charge. 2)Respect other people and their property. (No touching Slim’s stuff). 3) Do the work.

Microsoft Clip Art

Creative Commons Photo:

Creative Commons Photo:

Creative Commons Photo:

Creative Commons Photo: original.jpg

Creative Commons Photo:

Creative Commons Photo:

Creative Commons Photo:

1) New Seats 2) Mrs. Slim 3) Friday: Early Out plus Assembly 4) Groups 5) Preguntas: A) ¿Cómo te llamas? B) ¿Cómo estás? C) ¿Te gusta ir a la escuela? D) ¿Cuántos años tienes? 6) “Cascabeles” - quiz Friday 7) Group Brainstorm

Friday, Dec. 21 7:25 AM Warning Bell 7:30 AM - 7:57 AM Period 0 27 min 8:02 AM - 8:29 AM Period 1 27 min 8:34 AM - 9:01 AM Period 2 27 min 9:06 AM - 9:54 AM Period 3 A 48 min 9:54 AM - 10:04 AM BREAK 10 min 10:04 AM - 10:52 AM Period 3 B 48 min 10:57 AM - 11:24 AM Period 4 27 min 11:30 AM - 11:57 AM Period 5 27 min 12:03 PM - 12:30 PM Period 6 27 min We go to second assembly