El Cambio Sistémico- Changement Systémique- Systemic Change- Why? ¿Por qué? Pourquoi?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Advertisements

Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
The Subjunctive in Adjective Clauses
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
The verb ir. Why is the verb ir special? It means to go. It is an irregular verb in all forms. You must use a (to) with the verb. If the place is masculine.
Indirect Object pronouns IDOPs. Que es un IDOP? The indirect object (IDOP) tells us where the direct object (DOP) is going. The indirect object (IDOP)
Direct object pronouns. What is a Direct Object? The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. The direct object.
The verb “ir”.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Los pronombres del complemento directo. Los complementos directos Direct object NOUNS can be replaced by Direct object PRONOUNS To find the DO Noun in.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Subject pronouns and ser
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
El Calendario Español.
Interrogative words = question words
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Boot Verbs (Stem-Changing Verbs) Sra. Medeles Herget Middle School Página 198 y 199.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Subject Pronouns & Ser.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Present tense of ir and jugar
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Los pronombres The subject of a sentence tells who is doing the action. Gregorio escucha música Ana canta y baila. S V S V V.
Direct and Indirect Object Pronouns
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los pronombres - pronouns What is a pronoun? A pronoun replaces a noun. You can have subject pronouns: eg I, you, he, she, we, they Direct object pronouns:
Los interrogativos.
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Verb conjugation What is it and why does it matter?
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Imagine theres no heaven, Its easy if you try. Imagine quil ny ait pas de Paradis, Cest facile si tu essaies. Imagina que no existe el paraíso, Es.
Jumpstart: On a piece of paper, make a list in two columns: Column #1: people you would show respect to, or address by a title. Column #2: people you would.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
{ Objetos directos & indirectos Preguntas y respuestas español IIU3.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Yo Proteico El yo proteico es un ser que surge por la cibercultura, se adapta a todo lo nuevo que surge dentro de los medios, vamos a describir algunas.
The direct object receives the action of the verb. The indirect object receives the direct object. Ejemplo en inglés: The monkey gives the money to me.
Interrogativos Capitulo 4A.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Por vs. Para. The prepositions “por” and “para” can both mean “for” in English. However, they are not interchangeable. "Por" has many uses, and so it.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Las Preguntas (the questions) pg
Department of Modern Languages. Gramática nueva In spoken and written Spanish, statements are normally formed by placing the subject at the beginning.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Estructura I: Simplifying expressions: indirect object pronouns Ana y Cristina van a la agencia de viajes porque quieren viajar a Quito, Ecuador. El agente.
Estructura I: Simplifying expressions Ana y Cristina van a la agencia de viajes porque quieren viajar a Quito, Ecuador. El agente les recomienda un vuelo.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Days, months, seasons, and more!. In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday. Notice that the days of the week are not capitalized. The.
Los Adjetivos Possessivos
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
Direct Object Pronouns
Practiquen los adjetivos con
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Getting to know you more!
Practiquen los adjetivos con
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Mi ciudad.
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
Transcripción de la presentación:

El Cambio Sistémico- Changement Systémique- Systemic Change- Why? ¿Por qué? Pourquoi?

Two reasons why a Systemic Change mentality is important to all of us Dos razones por las que el Cambio Sistémico es tan importante para todos nosotros Deux raisons faisant de Changement Systémique une question importante pour nous

The New Evangelization to which the Church is calling us today La Nueva Evangelización a la que nos llama hoy la Iglesia La Nouvelle Evangélisation a laquelle nous appelle l’Eglise aujourd'hui I

Some seeds of Systemic Change in the life and writings of St. Vincent Algunas semillas de Cambio Sistémico en la vida y en los escritos de San Vicente Quelques semences du Changement Systémique dans la vie et les écrits de Saint Vincent II

I - The Church’s Call to a New Evangelization I - La llamada de la Iglesia a una Nueva Evangelización I - L’appel de l’Eglise à la Nouvelle Evangélisation

Medellín (1968) Puebla (1979) Santo Domingo (1992) Aparecida (2007)

Evangelii Nuntiandi - Paul VI

La evangelización pierde mucha de su fuerza y su eficacia: L’évangélisation perd beaucoup de sa force et de son efficacité : Evangelization loses much of its force and effectiveness:

 if it does not take into consideration the actual people to whom it is the actual people to whom it is addressed, addressed,  si no toma en consideración al pueblo concreto al que se dirige, concreto al que se dirige,  si elle ne prend pas en considération le peuple concret auquel elle s’adresse, le peuple concret auquel elle s’adresse,

 if it does not use their language, their signs and symbols signs and symbols  si no utiliza su “lengua”, sus signos y símbolos símbolos  si elle n’utilise pas sa langue, ses signes et symboles

 if it does not answer the questions they ask, they ask,  si no responde a las preguntas que plantean, plantean,  si elle ne répond pas aux questions qu’il pose,

 and if it does not have an impact on their concrete life.  y si no impacta a la vida concreta.  et si elle ne rejoint pas sa vie concrète.

SYNOD - October 26, 2012 SÍNODO - 26 de octubre de 2012 SYNODE - 26 octobre 2012

“The…symbol of authenticity of the new evangelization is the face of the poor.” “El…símbolo de autenticidad de la Nueva Evangelización tiene el rostro del pobre.” << Le…signe d’authenticité de la Nouvelle Evangélisation est le visage des pauvres. »

In the last 25 years, our documents have placed an emphasis on: En los últimos 25 años, nuestros documentos han puesto un énfasis en: Au cours des 25 dernières années, nos documents ont mis l'accent sur:

 following Christ as the Evangelizer of the Poor  seguir a Cristo como Evangelizador de los Pobres  suivre le Christ l’évangélisateur des pauvres  seeing the poor as not merely the object of evangelization, but its subject evangelization, but its subject  ver a los pobres no solamente como objeto de evangelización, sino su sujeto  voir le pauvre, non seulement comme objet d’évangélisation, mais comme sujet d’évangélisation, mais comme sujet

 being evangelized by the poor  ser evangelizado por los pobres  se laisser évangéliser par les pauvres  teaching the link between evangelization and action for justice action for justice  mostrando el vínculo entre evangelización y acción por la justicia  enseigner les liens entre évangélisation et action pour la justice action pour la justice

 searching out the causes of poverty and concrete solutions concrete solutions  buscar las causas de la pobreza y soluciones concretas  rechercher les causes de la pauvreté et leurs solutions concrètes solutions concrètes  investigating new forms of poverty  investigar las nuevas formas de pobreza  observer les nouvelles formes de pauvreté

 becoming specialists in the Church’s social teaching teaching  ser especialistas en la doctrina social de la Iglesia  devenir des spécialistes dans l’enseignement de la Doctrine Sociale de l’Eglise de la Doctrine Sociale de l’Eglise  forming basic Christian communities  formar comunidades cristianas de base  former les communautés de base  acquiring a global world-view  adquirir una visión global  acquérir une vision globale

II - Some seeds of Systemic Change in the Life and Works of St. Vincent II - Algunas semillas de Cambio Sistémico en la vida y obras de San Vicente II - Quelques semences de Changement Systémique dans la vie et l’œuvre de Saint Vincent

“Affective and Effective Love” Changing Social Structures  << Amour Affectif et Effectif >> et Effectif >> “Amor Afectivo y Efectivo”   Changer les Structures Sociales Cambio de Estructuras Sociales #1#1#1#1

Evangelization “By Word and Work” Integral Evangelization: Witness, Preaching and Human Promotion  L’évangélisation > > Evangelización “De Palabra y De Obra”   Évangélisation Intégrale : Témoigner, Prêcher et Promouvoir l’Homme Evangelización Integral: Testimonio, Predicación y Promoción Humana #2#2#2#2

“Chatillon” Organization  > > “Chatillon”   l’Organisation Organización #3#3#3#3

Writing Contracts and Rules Establishing Solid Foundations as the Basis for Sustainability  Rédiger des Contrats et des Règles Escribir Contratos y Normas   Etablir des fondations solides comme condition de pérennité Establecer Fundaciones Solidas Como Base Para la Sostenibilidad #4#4#4#4

Simplicity Transparency  Simplicité Sencillez   Transparence Transparencia #5#5#5#5

Petites Ecoles “Little Schools” Education and Job-Training  Petites Ecoles Pequeñas Escuelas   Education et Formation Professionnelle Educación y Formación Profesional #6#6#6#6

Collaboration Among All Strata of Society Networking  Collaboration à tous les Niveaux de la Société Colaboración Entre Todos los Estratos de la Sociedad   les Réseaux Trabajo en Red #7#7#7#7

His Role at Court Advocacy  Son Rôle à la Cour Su Papel en la Corte   Plaidoyer El uso de acciones políticas #8#8#8#8