10 Ways to Help Your Child Love Reading 10 Maneras de Ayudar a su Hijo(a) a que sienta Amor por la Lectura.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Subjects in English and Spanish. Normal sentences in the affirmative follow the order: SubjectVerbObject VHDL usesconcepts A circuit contains gates In.
Capítulo 9 Vocabulario 9. To ask about plans ¿Qué vas a hacer el Día de la Independencia? What are you going to do on Independence Day? Pienso hacer una.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
El mandato afirmativo (tú)
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Indirect Object Pronouns
Verbs like GUSTAR First here are our indirect object pronouns in Spanish, which we use with these type of verbs: me(me)nos (us) te(you) le (him/her/you.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
The Present Tense of tener (to have)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Los interrogativos.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Los interrogativos.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Possessive Adjectives
Español 1: capítulo 5 gramática 2
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
SER o ESTAR. SER Day, date, time Hoy es miércoles, Son las seis.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
OK…once again: How do we form the subjunctive? 1.Start with the present tense “yo” form. 2.Drop the “-o.” 3.Add the opposite ending (“-e” for “-ar” verbs.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Capítulo Cuatro – Primer Paso Chapter Four – First Step (4-1) ¿Qué haces esta tarde? What are you doing this afternoon?
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

10 Ways to Help Your Child Love Reading 10 Maneras de Ayudar a su Hijo(a) a que sienta Amor por la Lectura

1.Be a Model Model Sea un Modelo Tell your child why you value reading in your own life. Dígale a su hijo(a) por qué valoras la lectura en su vida. Share why reading is important to you and talk about the reasons you read different types of texts. Por qué la lectura es importante para usted y dígale las razones por las que lee diferentes tipos de textos. Share the books you loved as a child. Comparta los libros que le gustaban cuando eran niños. Set the example of someone who is a reader. Dar el ejemplo de alguien que es un lector.

2. Start Early Empiece Temprano Plant the reader seed to grow a new reader. Plantar la semilla del lector para cultivar un nuevo lector. Share the playful tone and rhythm of nursery rhymes and lullabies. Comparta el tono juguetón y el ritmo de rimas y canciones de cuna. Board books make great baby gifts! Los libros de cartón duro son regalos grandes para bebes.

3. All Together Now Ahora Todos Juntos Make reading time a special family time. Haga la lectura un tiempo especial de familia. Put away the distractions and give your full attention to your child and reading. Deje a un lado las distracciones y dele toda su atención a su hijo(a) y su lectura. Reading aloud is an opportunity for your child to hear fluent, expressive reading. La lectura en voz alta es una oportunidad para su hijo(a) escuche una lectura fluida y expresiva. Consider creating a Parent/Child Book Club with older children. Considere crear un Club de Lectura de Padre/Hijo(a) con sus Hijos(as) mayores.

4. Mix It Up Mezcle Todo Share a wide variety of texts. Comparta una amplia variedad de textos. Make new friends, but keep the old (classics, that is). Hacer nuevos amigos, pero mantener los viejos (obras clásicas, eso es). Include nonfiction which appeals to children’s natural curiosity about the world. Incluya libros de no ficción los cuales despiertan la curiosidad natural de los niños sobre el mundo. Don’t forget about magazines, comics, cookbooks, newspapers, jokes and riddles, posters and signs, websites..... No te olvides de las revistas, cómics, libros con recetas de comida, periódicos, bromas y adivinanzas, carteles y letreros, sitios web…..

5. Follow Your Interests Siga Sus What does your child like? There’s a book for that! ¿Qué cosas le gusta a su hijo(a)? ¡Hay un libro para eso! Link fiction to nonfiction books about the same topic. Haga un enlace entre los libros de ficción y libros de no ficción sobre el mismo tema. Look for books about special events or holidays. Busque libros sobre eventos especiales o días festivos. Going on a trip? “Book” it before you go. ¿Van a viajar? Un “LIBRO” antes de irse.

6. Where There Are Books, There’s Reading Donde Hay Libros, Hay Lectura Keep an easily accessible home library or better yet, libraries! ¡Manteniendo una biblioteca en la casa el acceso es más fácil o mejor aún, las bibliotecas! Create a book box, bag or basket for ready-to-go reading. Haga una caja para libros, una bolsa o canasta donde haya libros listos para leer. Seek out inexpensive book sources such as thrift stores, yard sales. Busque lugares donde pueda encontrar libros baratos como tiendas de segunda mano, mercados. Have a book swap with friends! ¡Haga un intercambio de libros con los amigos!

7. Library Love Amor por la Biblioteca Connect with your public library for a huge range of resources. Relaciónese con su biblioteca pública para una amplia gama de recursos. New books arriving daily! ¡Libros nuevos llegan diariamente! And the award goes to.... Y el premio es para…. Look for age or grade recommendations, special events and programs for children. Busque recomendaciones por edad o grado, eventos especiales y programas para niños.

8. Talk About It Hablar de ello Discuss books with your child to develop critical thinking skills. Get his or her opinion as a reader and a thinker. / Hablar de libros con su hijo(a) desarrolla las habilidades de pensamiento crítico. Obtener su opinión como lector y un pensador. What did you like or dislike? Why? / ¿Qué te gusto o no gusto? ¿Por qué? What was interesting? What did you learn? / ¿Qué fue interesante? ¿Qué aprendiste? Did the character(s) change? Why? / ¿El personaje cambio? ¿Por qué? Why do you think the author wrote this? / ¿Por qué crees que el autor escribió esto?

9. Respect the Reader Respeto al Lector So you’ve read it 100 times, read it again! / ¡Lo has leído 100 veces, léelo de nuevo! Make peace with Captain Underpants, Fly Guy, Junie B. Jones and the Wimpy Kid. / Hacer las paces con el “Capitán Calzoncillos”, “Fly Guy”, “Junie B. Jones” y el “Wimpy Kid”. We all need our “beach reads”. / Todos necesitamos nuestras "Lecturas para la Playa". Not all books are meant to be for all children. Abandonment is an option. /No todos los libros están destinados para todos los niños. Abandonarlo es una opción.

10. Technology Time Tiempo para la Tecnología E-readers and interactive e-books are engaging and increasingly available. / Los libros “E-readers” y los libros electrónicos interactivos son cada vez más accesibles y atractivos. Some online books allow young readers to track text and have it read to them. / Algunos libros en línea permiten a los lectores jóvenes rastrear el texto y leer a ellos. Many favorite authors have websites. / Muchos autores favoritos tienen sitios en Internet. Not all apps are created equal, so preview first. / No todas las aplicaciones son creadas igualmente, así que verifique primero.