England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

To practice reading strategies To consolidate school activities
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Capítulo cuatro asking for/giving opinions, school/computer terms
The Verb Jugar #11. The Verb Jugar Notes #11 Murphy Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics.
YUST UROPE PROYECTO MULTILATERAL MULTILATERAL PROJECT Español English.
Hoy estudiamos: Los verbos ?Donde están los verbos?
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Expressing Posession in Spanish
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
How to make questions en español
Programa Escolar de Prevención y Cuidado del Medio Ambiente School Program of Environmental Protection and Prevention.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 12/31.
Rolling Terrace Elementary is a school where students, staff and families are respectful of individual differences and come together in a positive, nurturing.
Tiempo libre y deportes. Laura BechtolsheimerChris HoyMo Farah Katie WalshLuke CampbellDavid Beckham Andy Murray Beth Tweddle Rebecca Adlington.
El Verbo “GUSTAR” En español “gustar” significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like” Created by Tom Duggan Adapted by Jessica Bartalomy.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Hazlo Ahora: Hoy es miercoles Write the forms of HABLAR below. Write the pronouns too. 1. Marisa ________6. Nosotros _____ 2. Paco y yo ________ 7. Ella.
Digital Photography: Selfie Slides
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Lesson snippet By Ericka Collado August 19, 2008.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La Bandera ¿De qué color es?. La Bandera ¿De qué color es?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Instituto Tecnológico de Costa Rica Luthiers de la Tecnología Costa Rica Fab Lab Yuen Law Wan Milton Villegas-Lemus.
Vocabulary We’d Use at the Airport Viajar La agencia de viajes Confirmar el vuelo hacer la maleta Hacer un viaje Ir de vacaciones El boleto El equipaje.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Partners Universidad de Guadalajara, Mexico (CUCS) Harvard School of Public Health (Env Health) Commission for Environmental Cooperation Junio 2010 Guanajuato,
Saquen los apuntes, por favor El subjuntivo 2 heart verb 2 adj clause 2 adv clause 1 if past subjunctive, then conditional.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Bellwork: Friday, 3/15/13 Take out your notes on GUSTAR and a new sheet of paper. Head it “Gustar: 2nd review.” We will discuss a retake of yesterday’s.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Foundations of Success
Transcripción de la presentación:

England 2009 By Laura and Kieran

Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools We intend to use the theme of environmental research as a force for the discussion and practical work Objectives: Achieve a high standard of modern foreign language. Use ICT as a tool for communication. Promote european environmental awareness and responsibility. Attend residential visits in Spain studying culture, society, environment and language. Create personal development opportunities for students involving European citizenship issues La meta principal del proyecto es avanzar en el afianzamiento de los lazos del "hermanamiento" y la colaboración mutua entre los profesores y los alumnos de ambos centros. La investigación y el estudio de temas relacionados con el medioambiente serán la plataforma para el diálogo y el trabajo práctico. Objetivos: Fomentar el uso de la lengua extranjera en contextos significativos. Utilizar las nuevas tecnologías como herramienta de comunicación. Desarrollar un sentido de sensibilización y responsabilidad hacia el cuidado y respeto por las condiciones medioambientales en Europa. Visitar el Reino Unido para conocer y estudiar en un contexto real la lengua, cultura, sociedad y entorno medioambiental de la zona. Contribuir al desarrollo personal de los estudiantes como futuros hombres y mujeres que se sientan ciudadanos de un mundo plural.

We dont wear uniforms. We dont have lunch at school. Teachers move to our rooms. We start at 9.00 and finish at 2.45 Our school is smaller than this. Differences between schools

Actividades Nos conocimos en Portsmouth y fuimos a la bolera. Hicimos un aerogenerador. Fuimos a Brighton y a Londres. Fuimos a clases en el colegio. Jugamos a un juego ingles, Stoolball. Cenamos dos dias en Cobnor, uno con los profesores y otro con los alumnos.

The generator project. On Thursday 26 th we started to build generators. We worked with our Spanish partners.

Lo que me ha gustado Me ha gustado mucho el viaje. Me gustaria dar las gracias a los profesores y alumnos por su esfuerzo para que hayamos podido pasar estos 11 dias aqui.

What I got out of it. I improved my Spanish a bit.