{ Una invitación a un evento especial 4b proyecto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué vas a hacer el fin de semana que viene?
Advertisements

Instructions for presentation about your family
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
More Stem-Changing Verbs eie o ue Querer – to wantpoder- to be able to Preferir – to preferdormir – to sleep Querer, Poder & Preferir are followed by.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class.
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
Tarea del menu pon en mi escritorio.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
Repaso Ch 4A and 4B test 1. Al is the contraction for what two words? 2. Del is the contraction for what two words? 3. Juega __________ fútbol americano.
4B -5 Los Planes.
Ejercicio #8 Use these 5 verbs to write 5 different questions of an invitation: Preferir Querer Poder Tener ganas de Te gustaría.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Tarjetas postales 4a projecto.
Lección Preliminar Español 2
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
Apuntes el 15 de diciembre IR (to go) (yo) voy(nosotros/as) vamos (tú) vas(vosotros/as) vais (Ud., él/ella) va(Uds., ellos/as) van.
Escribe y Habla Repaso de palabras de posición….describe tu casa o apartamento ideal.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
Directions to start your Spanish Composition Final.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
Saying what you are going to do at the weekend.
Las diversiones y los planes miércoles, el 3 de marzo.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
EL FUTURO. When do we need future tense? In English we use future tense to express what we’re going to do, what we will do…it’s the same in Spanish! *Some.
Stem-changing verbs: E  IE, *EI, O  UE and U  UE
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
Las diversiones y los planes miércoles, el 8 de octubre.
Una Cita (2) Goles: To recap modal verbs querer and poder To arrange to meet up with someone.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Las diversiones y los planes lunes, el 5 de octubre.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Irregular Yo-form Verbs. Choose one verb to fill in both blanks. The verb may need to be conjugated differently for each blank. 1)Yo ____________ de la.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
-AR Verbs ¿Hablas tú español? ¡Yo hablo español!
Pedir and Servir.
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Transcripción de la presentación:

{ Una invitación a un evento especial 4b proyecto

 Your friends and you are hosting an event and it is your job to sent invitations. Using your vocabulary, choose what the event is, when it is, who is invited and write a brief description Una invitacion…

¿Qué? ¿ Cuándo? ¿ Con quién?   ¿Dónde? Una descripción…  At least 5 sentences  At least 60 words   4 stem changing verbs   2 estar expressions   Ir + a + infinitive   Tener + que + infinitive Helpful words: Primero, después, luego (then), empieza (to start), preparar (to prepare), Fiesta de cumpleaños (birthday party), Fiesta de cumpleaños sorpresa (surprise birthday party ¡Es una fiesta! ¡¿Quieres ir?! Picture/ graphic You need a hand-written rough draft for tomorrow (4/30)

  ¿Qué? ¡Cena y un partido de fútbol!   ¿ Cuándo? El sábado a las 6 de la noche   ¿ Con quién? Todos mis amigos y mis gatos   ¿Dónde? A mi casa y a Seattle para ver un partido de fútbol   ¡Debes ir a un partido de fútbol conmigo este fin de semana! Primero, vamos a mi casa para comer la cena. Vamos a comer los espaguetis, pan tostado, ensalada y sopa de verduras. También, vamos a beber muchos refrescos para energía. Queremos ir al partido a las 7 y media de la noche. Los Sounders juegan a las 8 y media. Después del partido, podemos caminar a Dick’s Burgers para más hamburguesas porque ¡siempre tengo hambre! Por ejemplo… for example