Pobre Ana Book Test- Review

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Español 1 El 7 de noviembre de 2012 Entrada: Una sala de clases [En el libro importante] Draw a sketch or floor plan of a classroom & label it in Spanish.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Forming questions Grammar Essential 1.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Quasimodo: (son las doce)
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 18 de junio del 2014 Propósito # 77: Como terminamos la practica para el EXAMEN CAPITULO 3 de MAÑANA? Actividades:
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
sección escuchada del examen final del primer semestre
What is the Indirect Object?
Chapter 5 Lessons & Materials
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Para Empezar tres de enero
SEGUNDO PASO (A que hora…
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Las Palabras Interrogativas
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Descubre Ch. 1 Test Review
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Poster project.
Transcripción de la presentación:

Pobre Ana Book Test- Review Actividad I- Cierto o Falso? Create 10 true or false statements. Be sure to include the correct answer with your statements. Actividad II- Oraciones Correctas Write 10 false statements about the book. Then, rewrite the statement making it a true statement. Actividad III- Preguntas Write 10 questions about the book. Provide the correct answer to your questions.

Pobre Ana Book Test- Review Actividad IV- Las emociones Write what each emotion means in the parenthesis & a reason from anywhere in the book of when Ana felt that way. WRITE IN SPANISH- no repeats! Esta triste (________) porque ________________________________________. Esta feliz (________) porque __________________________________________. Esta frustrada (________) porque ____________________________________. Esta agradecida (________) porque __________________________________. Esta preocupada (________) porque _________________________________. Tiene miedo (________) porque _______________________________________.

Pobre Ana Book Test- Review Actividad V- Las Escuelas Compare the schools in Mexico & the US (West Torrance). Write at least 3 things in each spot. Mexico USA BOTH

Pobre Ana Book Test- Review Actividad VI- Resumen de Capítulos Write a brief summary of each chapter in SPANISH. Summaries should be at least 4 sentences. Capitulo 1: Capitulo 2: Capitulo 3: Capitulo 4: Capitulo 5: Capitulo 6: Capitulo 7: Capitulo 8: Capitulo 9: