Vocabulario-Mini Cuento C Se niega / se negó- she/he refuses/denies and she/he refused/denied No puede respirar / no podía respirar – she/he can’t breathe.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The ten most popular proverbs in Spain
Advertisements

Doler – to hurt/cause pain
LIKE AND AS. L I K E BESIDES BEING A VERB, YOU CAN USE HIM HOW : A PREPOSITION NEXT TO A NOUN OR PRONOUN. THE SPANISH TRANSLATION IS : SIMILAR A, IGUAL.
CAPÍTULO 1 EL MUCHACHO PASTOR
Las Palabras Interrogativas
Mini Cuento C-Un deseo prudente
Vocabulario-Mini Cuento B-Sr. Rezongon
Qué mala suerte-Mini Cuento B Vocabulario
Meta: talk about gifts and past events Pruebita: estudiantes El tiburontiburon Escuchar pg. 354 act 11 Pg. 360 otro vocabulario Flashitos Hace + tiempo.
Family - Familia Haydee Beckles Panama.
Regular verbs. The imperfect tense is quite easy to form and has very few irregular parts. There are only two sets of endings to learn and only three irregular.
The Imperfect Tense: Describing a Situation
Speaking and Short Writing 1
Past/Imperfect Progressive
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Por and para Mosaicos, pp. 406, 407.
El Imperfecto!!!!!! We have learned about the preterit now its time to learn about the other past tense….
El Imperfecto Or….another past tense.
gustar with infinitives
Sp. 2 ch One of the usages of the imperfect is to set the scene...when something specific happens or interrupts. He was watching the floor when.
CAPÍTULO 2 El coyote y el cuervo
El coyote y el cuervo A.1.
El coyote y el cuervo D.1. D.1 estructuras le gusta he/she LIKES puede he/she can or is able to.
CAPÍTULO 2 El coyote y el cuervo
27 abril¿Cómo estás? ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? Estoy…. Estoy…. How are you? (feeling) How are you? (feeling) I am (feeling)…. I am (feeling)….
Hosted by Rohan Chaudhry PreteritePresentFutureImperfect
Cinco minutos Escribe una frase con cada (each) palabra: 1.El reloj 2.De repente 3.Lee 4.La revista 5.El libro.
¡Qué mala suerte! Capítulo #2. Mini-cuento A prende / prendió (prender) = s/he turns on / turned on (to turn on) apaga / apagó (apagar) = s/he turns off.
Mini Cuento C-Lidia y su hermanastra tanto dinero como- as much money as cara-expensive estaba en oferta-it was on sale no podía comprar- I/he/she couldnt.
Mini Cuento B bastante famosa = quite (rather, enough) famous
Hacer, Querer and Venir Preterite Tense.
Preterite VS Imperfect Spanish 2 Buen Viaje, p
Subject Pronouns Yo = I Tú - you (familiar) Usted - you (formal)
NEGATION.
Por y Para Por: Señora Cuadra Para: los estudiantes de español.
Original text in Spanish, unkown author. English translation by Luis Prada, Editor and Publisher of Brother Veritus Website, A New Humanity.
Pobre Pedro-Mini Cuento C Vocabulario
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
Sr. Rezongón-Mini Cuento C
Vocabulario-Mini Cuento D Le presta/le prestó su coche -she/he lends or lent his/her car to him/her Le sale bien/le salió bien -it goes well for him/her.
Mini Cuento B-La malcriada
TO WHOM? FOR WHOM? Indirect Object Pronouns. What is the Indirect Object? It is to whom or for whom the Direct Object goes to. To find the Indirect Object,
Escucha las sílabas y repite:
Español IV-La criada o la malcriada- Mini-Cuento A guardaba/guardó el dinero en una jarra ¡Qué desgracia! golpeaba/golpeó un taller de reparaciones apenas.
Infinitive Uses of Verbs Gabe Funtanilla. Infinitive Verbs  Infinitive verbs are the most basic verb forms. They always have one of three endings: -ar,
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Semana 26 de noviembre Lunes Libro 15-1, 15-5 Quizlet 484 (due last Friday) MSL Dibujos (due tues) Pre-write 488 Martes Worksheet MSL Miércoles Libro 15:6-8.
!Que mala suerte! Mini Cuento C
PASADO DEL VERBO “TO BE”
Vocabulario Mini Cuento D- ¡Qué mala suerte! la saluda/la saludó- she/he greets her/she/he greeted her empieza a/ empezó a – she/he begins to/ she/he began.
Nice to Meet You Ray! İ Gusto conocerte Ray! We want to know Ray Bradbury. Queremos conocer a Ray Bradbury.
By Arianne, Omar and Ben. One day an insect was walking down the street and she wanted to be pretty. Un día un insecto estaba caminando calle abajo y.
REPORTED SPEECH. Reported Speech Reported Speech – Tense changes DIRECT SPEECHREPORTED SPEECH PRESENT PAST.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
¿Cómo se dice..? (How do you say…?) I like to eat. You like to run. Enrique likes to go. (ir) We like to work. _______________ Miguleto and Tómas like.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Las cosas en mi comunidad 1. La calle 2. La acerca 3. La esquina 4. La manzana 5. El cruce peatonal.
Gustar + Infinitive.
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
Vocabulario – Cuento No Ciudad - 2.Centro - 3.Esperaba – 4.Se quedaba – 5.Cuidar a sus sobrinos – 6.Compró un sello – 7.La carta – 8.Caminó –
Unidad 1-2 Los verbos irregulares del pretérito. Las formas: -arEscalar -er Correr-irSalir Yo escalé corrí Salí TúTúTúTú Escalaste Corriste Saliste Él.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Hit.
Yo tengo 13 ¿Quién tiene 48? 48 ¿Quién tiene 186? 186 ¿Quién tiene 36?
Transcripción de la presentación:

Vocabulario-Mini Cuento C Se niega / se negó- she/he refuses/denies and she/he refused/denied No puede respirar / no podía respirar – she/he can’t breathe and she/he couldn’t breathe Camina / caminó tres cuadras – she/he walks three blocks / she/he walked three blocks

Vocabulario – Mini Cuento C La señal de tránsito – traffic sign Está desesperado/a /Estaba desesperado/a- she/he is desperate and she/he was desperate Se choca / se chocó- she/he hits or she/he hit

¿Te niegas a ….?

¿Puedes respirar cuando…?

¿Caminas al/la …? ¿Cuántas cuadras caminas para llegar?

¿Cuántas cuadras caminarías para ver ….?

¿Estás desesperado/a cuando…?

¿Con qué se chocan los pájaros?

¿Con quién prefieres chocarte?