¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Objetivos 1) to revise school subjects
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Prueba Oral – capítulo 5A
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Que tiempo hace 2? ?.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de febrero de 2017.
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Español 2 24 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Development of the concert programme
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.

Agenda del día 1. Actividad Inicial: 10 min 2. Prueba final de 5A: 30 min 3. Esperanza 1.Listas de vocabulario: 15 min 2.Mapa del cuento/leer: 20 min 3.Resúmenes: 10 min 4. Proyecto final de 5A: 5 min Tarea: 1. Escoge 1-2 tópicos para el proyecto para traer la próxima clase. 2. Lee el artículo sobre como sobrevivir un incendio. Objetivos del día 1. Using their prior knowledge and experiences, SWBAT demonstrate a high level of proficiency with the chapter material on a given assessment which aligns with unit objectives. 2. Using key vocabulary and lead-in activities, SWBAT answer a variety of comprehension questions of varying difficulty with 80-90% proficiency.

Buena Suerte!

Instrucciones: Con la lista de vocabulario que generaste, vas a… 1. Compartir con tu grupo (5 min) 2. Escoge un miembro para compartir con otro grupo (5 min) 3. Compartir con la clase (5 min)

Instrucciones: Mientras que lees, vas a… 1. Hacer el mapa de cuento en tu grupo, escribiendo toda la información del cuento.

Instrucciones: Usando la información con la lista del vocabulario y el mapa del cuento, vas a… 1. Escribir un resumen del cuento, usando el pretérito e imperfecto, de 4-5 frases. 2. Vas a entregarlo (el resumen) al Sr. Bonito.

Objective: You will create either a newscast (live or taped), a newsletter or a radio broadcast about local and international events. Minimum Requirements (All written should be typed) NewscastRadio Broadcast Newsletter Size: 5-7 min 5-7 min 5 pages Written: Script Script Newsletter Grammar: Pret/Imp Pret/Imp Pret/Imp Presentation: 5-7 min 5-7 min 5-7 min

Within your medium, (radio/newsletter/newscast) you will report on several events in school plus one international event. All of this will be done in the preterite and the imperfect. Note, we will be moving on in the material as we work on the project. ½ classes will be given for project work time. The project will be broken down into the following sections Local News Local Weather Local Arts/Culture (What’s going on in school clubs etc.) Local Sports International News

1. Choose a product: Newscast/Radio/Newspaper 2. Decide on division of labor, ideally you should have one-two people per section. 3. Have each person develop a to-do list for what needs to be done for their section for next class. What are the materials needed? What are the ideas they have to report on? What questions do they have? What problems do they have? 4. Conference with Sra. Herget about what you need, questions you have and concerns you have. 5. Double check on what needs to be done for next class.