MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ser vs Estar.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
El Pretérito El Pretérito: parte 1. El Pretérito The preterite tense is a past tense. Just because an actions occurs in the past does not mean that the.
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different purposes. These charts summarize the key differences in usage between.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Days, months, seasons, and more!. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles...Wednesday jueves … Thursday viernes … Friday sábado … Saturday domingo.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different.
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Agenda Warm-up: Wk 5 Day 3 –Have your homework out for a check grade (map side). Grade Question side of the South America Maps Africa: Physical Geography.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Present Tense of Regular –AR Verbs. An infinitive tells the meaning of a verb without naming any subject or tense. There are three kinds of infinitives,
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Question Formation Español Uno.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Hoy vamos a .. repasar los países
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 2 de mayo de 2017.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
First Grade Dual High Frequency Words
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Question Formation Spanish I Page 52.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Saquen la hoja de práctica
Quasimodo: Check your homework!
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Transcripción de la presentación:

MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011

Welcome! Please sign in and grab some chocolate. Select a seat. Use sticky notes to record any questions. If there isnt time to address all questions, then answers will be ed out.

DRA/EDL and AIMSweb/Tejas Lee – MOY Meeting Agenda DRA/EDL procedures DRA/EDL database information Break – those who are only DRA/EDL representatives can depart AIMSweb/TL procedures AIMsweb database information

DRA/EDL Grades 1 – 5 November 28 – December 16 Kindergarten January 24 –February 7 Input scores within two weeks!

DRA/EDL Make sure you order any materials you need for Grades 1 – 5 immediately. Order materials needed for Kinder by the end of November.

DRA/EDL – Who is tested? Students new to the district Students who were flagged after BOY testing Other students that you have concerns about

Database Debbie Lewis and assessment upload new students every Monday. DRA/EDL will be transferred to Teacher Portal in November.

Break If you are only a DRA/EDL representative, you may leave.

AIMSweb/Tejas LEE MOY Testing Window January 3 – 27 Grades 3-5 January 10-January 23 Grades K-2 Input scores within two weeks!

AIMSweb Ordering Make sure you send in your orders to Mary Pokorny by the end of November to ensure that you have what you need by January!

AIMSweb – Who is tested? Although students may be tested due to AIMSweb being the Universal Screener, for our purposes AIMSweb is only necessary for: Students new to the district Students who were flagged after BOY testing Other students that you have concerns about

Tejas LEE Branching Rules – All the tasks within a section go from easy to hard, so if a student is NI on an easier task, the branching rule is designed to avoid frustrating the student, so it skips the more difficult tasks. *After the BOY administration, Entry Point Rules take effect. If the student was Developed on a task, it does not need to be re-administered. Since the assessment is the same at all 3 time points (except for Tejas LEE Dictado), the student has 3 opportunities to be Developed on a task. This excludes the stories. All students will attempt all stories at each administration.

Tejas LEE - Kindergarten TaskIf D or NEIf NI Opcional Conocimiento de la letra impresa Continúe con la sección 1 Seccion 1/2 1-Identificacion de las letras 2-Conocimiento de los sonidos Continúe con la sección 3 Seccion 3 Conocimiento de rimas Continúe con la sección 4 Seccion 4/5 4-Union de las silabas 5-Segmentacion de las silabas Continúe con la sección 6Continúe con el cuento Seccion 6 Identificacion del sonido inicial Continúe con la sección 7 Seccion 7 Identificacion del sonido final Continúe con la sección 8 Seccion 8 Union de los sonidos Continúe con la sección 9 Seccion 9 Reconocimiento de las palabras Continúe con el cuento El cuentoContinúe con la comprensión Comprensión auditiva BOY/MOY-end administration EOY-If D on sección 4/5, continúe con la sección 11 BOY/MOY-end administration EOY-If D on sección 4/5, continúe con la sección 11 Seccion 11 (EOY ONLY) Comprension de lectura End administration

Tejas LEE – First Grade TaskIf D or NEIf NI Seccion 1/2 1-Identificacion del sonido inicial 2-Conocimiento del sonido final Continúe con la sección 3 Seccion 3/4 3-Unión de los sonidos 4-Segmentación de los sonidos Continúe con la sección 5Continúe con la sección 7 Seccion 5/6 5-Omision del sonido inicial 6-Omision del sonido final Continúe con la sección 7 Seccion 7 Reconocimiento de las palabras Continúe con el cuento Cuento 1If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con el cuento 2 Cuento 1 ComprensionContinúe con el cuento 2 Cuento 2If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con la sección 9 Cuento 2 ComprensionEnd administration o continúe con la sección 9 Seccion 9 Dictado *This can be administered at any point BOY-end administration MOY/EOY- If D on sección 3/4 continúe con la sección 9 BOY-end administration MOY/EOY- If D on sección 3/4 continúe con la sección 9

Tejas LEE – Second Grade TaskIf D or NEIf NI Sección 1 Reconocimiento de las palabrasContinúe con el cuento 1 Cuento 1If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con el cuento 2 Cuento 1 ComprensiónContinúe con el cuento 2 Cuento 2If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, end administration o continúe a la sección 3 Cuento 2 ComprensiónContinúe con la sección 3 Seccion 3 Dictado *This can be administered at any point End administration

Database Directions for updating Student/Teacher lists – Debbie Lewis and assessment upload new students every Monday AIMSweb will be in Teacher Portal sometime in November

QUESTIONS????? Joyce Tucker Meghan Heller